گفت و گوی اختصاصی جی پلاس؛

میرزاجانپور: به کاستلانا رفتم تا بازی کنم/ به صعود فوتبالیست ها امیدوارم

مجتبی میرزاجانپور پس از پایان لیگ ملت های والیبال و سه برد ایران در بازی های تهران، از این رقابت ها و همچنین لژیونر شدن خودش می گوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ ملت های والیبال هم در نهایت برای ایران به پایان رسید. تیم ایران که در چهار هفته اول نتایج خوبی نگرفت و شانس صعود به مرحله نهایی را از دست داد، در تهران با حضور تماشاگران و البته رقبای نه چندان سرسخت، به چند برد رسید و جایگاهش در جدول را بهتر کرد.

پس از پایان یافتن لیگ ملت ها، با مجتبی میرزاجانپور، دریافت کننده حالا با تجربه تیم ملی در گفت و گو با جی پلاس، درباره این رقابت ها و یک ماه و اندی که با تیم ملی پشت سر گذاشته صحبت می کند.

  • لیگ ملت ها هم بالاخره تمام شد. این هفته ها و نزدیک به چهل روز مسابقه چطور گذشت؟

چهار هفته ابتدایی و سفرهای طولانی که خیلی سخت بود. ما با احتساب سفر به صربستان برای بازی های تدارکاتی، بیش از یک ماه در سفر بودیم و خیلی به بچه ها فشار آمد. شاید خیلی ها باور نکنند اما بسیاری از بچه ها 3 – 4 کیلو وزن کم کردند و شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشتند. در تهران اما شرایط بهتر بود و با حمایت تماشاگران نتایج خوبی گرفتیم و با سه برد شرایطمان در جدول بهتر شد.

  • به نظرت نتایج ضعیف تیم ملی در چهار هفته اول هم به همین سفرهای طولانی مربوط می شد؟

به نظر من نتایج خیلی بدی هم نگرفتیم. بسیاری از باخت های ما هم برابر تیم های نظیر برزیل، صربستان و حتی آمریکا نزدیک بود. بچه ها با وجود همه این سختی ها با تمام وجودشان جنگیدند و هرچه داشتند در میدان گذاشتند تا تیم نتیجه بگیرد.

  • اما نتیجه ها آن طوری نشد که مردم انتظار داشتند!

بله اما ما تلاش کردیم. با این حال همین نتیجه نگرفتن ها کارمان را هم سخت تر کرده بود. وقتی همه دشواری ها را تحمل می کنی و با همه قوا به میدان می روی اما نتیجه نمی گیری، شرایط خیلی سخت می شود.

  • تیم ایران امسال خیلی جوان تر شده بود. نظرت راجع به عملکرد آن ها چیست؟

آن ها هم تلاششان را کردند و بعضی هایشان هم بیش از حد انتظار در زمین ظاهر شدند.

  • به نظرت بهتر نبود این بازی های تهران را زودتر و در هفته های میانی انجام می دادیم؟

دقیقا بهتر بود. ما یکی از بدترین قرعه های ممکن در بخش مسافرت ها را داشتیم و رسما قاره پیمایی می کردیم. اگر همین بازی ها را در هفته های دوم و سوم انجام می دادیم شرایط چه از لحاظ جسمی و روحی خیلی بهتر می شد. ما حداقل پانزده پرواز طولانی داشتیم آن هم با ترانزیت طولانی که خیلی بچه ها را خسته کرد و تعداد قابل توجهی را هم مصدوم کرد. مصدومیت هایی که خودش هم به طور جداگانه تیم را با مشکل مواجه کرد.

1396030615050046211004724

  • در میانه مسابقات خبر توافقت با کاستلانای ایتالیا هم به گوش رسید. چه شد که این تصمیم را گرفتی؟

من هر سال پیشنهاد های خارجی متعددی داشتم و امسال تصمیم گرفتم این کار را هم تجربه کنم.

  • ماجرای دلار و افزایش نرخ آن در تصمیمت تاثیری نداشت؟

من بیشتر به این فکر کردم که دوست دارم این تجربه را داشته باشم و در یک باشگاه اروپایی بازی کنم و کاری به نرخ دلار و یورو نداشتم.

  • چرا کاستلانا؟ پیشنهاد بهتری نداشتی؟

من از روسیه، لهستان، ترکیه و تیم های دیگری از ایتالیا هم پیشنهاد داشتم. برخی از آن ها نام های بزرگتری هم داشتند و معروف تر بودند. با این حال جمع بندی من بر این شد که به کاستلانا بروم و برای این تیم بازی کنم.

  • پیشنهاد مالی بهتری از این تیم داشتی؟

بیشتر به این فکر می کردم که بتوانم زمان قابل توجهی را بازی کنم. فایده ای نداشت رفتن به تیمی که روی نیمکت بنشینی و نتوانی بازی کنی.

  • خیلی ها معتقد بودند عملکرد فوق العاده تیم ایران برابر لهستان تحت تاثیر برد تیم فوتبال برابر مراکش بود. آیا واقعا این طور بود؟

ما بازی را به طور کامل ندیدیم و آخرین تمرین مان را انجام می دادیم. با این حال در دقایق پایانی به هتل رسیدیم و با بچه ها بازی را دیدیم. ما هم مثل همه مردم خوشحال شدیم و انرژی گرفتیم و واقعا در عملکردمان تاثیر داشت.

  • پیش بینی ات از بازی برابر پرتغال پیست؟

تیم فوتبال تا اینجا خیلی خوب کار کرده و برابر اسپانیا هم عملکرد خوبی داشت. امیدوارم مقابل پرتغال هم همانقدر خوب بازی کنند و بتوانند برای اولین بار به مرحله حذفی صعود کنند.

دیدگاه تان را بنویسید