بازیکن تیم ملی اسپانیا: بازی با ایران برای‌مان سخت‌تر از پرتغال بود

دفاع چپ تیم فوتبال تیم ملی اسپانیا می‌گوید اگرچه در بارسلونا به تقابل با تیم‌های دفاعی عادت دارد اما هیچیک از آنها به اندازه ایران تدافعی بازی نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نشریه مارکا با جوردی آلبا، دفاع چپ تیم ملی اسپانیا گفت‌و‌گویی انجام داده و در آن درباره مصاف اخیر کشورش مقابل ایران در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی هم صحبت کرده است. این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

* حالا با ذهنی آزاد و خونسرد بگو که آیا تا پیش از این با تیمی تدافعی مانند ایران با یک خط دفاعی 6 نفره مواجه شده بودی؟
ببینید، ما در بارسلونا به بازی مقابل چنین تیم‌هایی عادت داریم و گاهی اوقات هم در تیم ملی با چنین تیم هایی مواجه می‌شویم اما هرگز تیمی مانند ایران که این‌قدر در فاز دفاعی افراط کند، ندیده بودم. چنین سبکی از بازی کاملاً قانونی است و آنها هم به این سبک بازی اعتقاد دارند و برای ما هم دردسرساز شدند و به همین شکل تقریباً داشتند مساوی می‌گرفتند.

* آیا بازیکنان شما وقتی می‌دیدند که راهی برای عبور از این لایه دفاعی پیدا نمی‌کنند، دچار تردید نشدند؟
تردید؟ نه، اما خب وقتی که می‌بینی همه حملاتت به سمت دروازه حریف یکی پس از دیگر نافرجام است و به جایی نمی‌رسی، کمی سرخورده می‌شوی. با این حال من فکر می‌‌کنم که ما یک بازی بسیار خوب انجام دادیم.

* فکر نمی‌کنی که اسپانیا بعد از زدن گل کنترلش بر بازی را از دست داد؟
من فکر می‌کنم که ما بازی را کنترل می‌کردیم اما این هم درست است که بعد از آن گل ایران خطرناک‌تر ظاهر شد و گلی زد که مردود اعلام شد و یک ضربه سر که از بالای دروازه ما بیرون رفت. به خاطر این اتفاق می‌توانم دلیل شک و تردید‌هایی که در صحبت‌های مردم راجع به بازی ما وجود دارد را درک کنم اما راستش را بخواهید ما در رختکن به آنچه که مردم در بیرون از رختکن می‌گفتند، اعتقاد نداشتیم. با این حال همه عقاید محترم هستند.

* چه صحبتی با شما شد تا روحیه‌تان را در بازی مقابل ایران از دست ندهید؟
مردم بعد از 4 بازی ما را باور داشتند و حالا به نظر می‌رسد که در مورد ما تردید دارند اما جای نگرانی نیست. ما تیمی قدرتمندی داریم. تیم ما زمانی باید نگران باشد و مورد نقد قرار بگیرد که تمام تلاشش را نکرده باشد، زمانی که کم کاری کند. ما بعد از عبور از یک مقطع بسیار حساس، الان در مسیر خوبی قرار داریم. اتفاقاتی رخ داده که برای هیچ کسی خوشایند نبوده است اما تیم ما دوباره احیا شده است. ما تیمی هستیم که می‌تواند رؤیاپردازی کند.

* به نظر تو شرایط اسپانیا به گونه‌ای نیست که رقبایش با کمی فشار می‌توانند ضربات بزرگی به این تیم بزنند؟
پرتغال به ما سه گل زد؛ یک پنالتی مشکوک، یک ضربه ایستگاهی عالی از کریستیانو و یک اتفاق تأسف‌برانگیز. سه مرتبه. ما مقابل پرتغال کاملاً تیم برتر میدان بودیم و حق‌مان چیزی بیش از تساوی بود با این حال اینجا جام جهانی است. مردم ممکن است فکر کنند که بازی ایران در سطح جام جهانی نیست اما این تیم بیشتر از پرتغال کار ما را سخت کرد با این حال ما الان 4 امتیازی هستیم و این است که اهمیت دارد. همیشه باید یکسری اصلاحات در تیم انجام داد اما اینجا جام جهانی است و ما هر روز می‌بینیم که چنین اتفاقاتی در تمام بازی‌ها رخ می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید