گزارش جی پلاس؛

آفت‌کش‌ها ضریب هوشی کودکان را کاهش می‌دهند

مطالعات حاکی از آن است که مواد شیمیایی به کار رفته در حوزه کشاورزی، ضریب هوشی کودکان را پایین می‌آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی‌پلاس، والدین زمانی که قصد بچه‌دار شدن دارند، خیلی موارد را رعایت می‌کنند؛ به عنوان مثال سعی می‌کنند در معرض دود سیگار قرار نگیرند و حتی خودشان سیگار نکشند اما شاید کم‌تر از این موضوع مطلع باشند که مواد شیمیایی به کار رفته در مزارع کشاورزی می‌تواند به جنین داخل رحم آسیب وارد کند و باعث شود کودکی با ضرب هوشی پایین متولد شود.

بنابراین، هشدار نسبت به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی کشاورزی تنها متوجه کارگران مزارع نمی‌شود. در سال 2007 در آمریکا حدود 33 میلیون آفت‌کش ارگانوفسفره مورد استفاده قرار گرفت که سلامت بسیاری از افراد جامعه را به خطر انداخت.

قرار گرفتن جنین پیش از تولد در معرض آفت‌کش‌ها عوارض جانبی خطرناکی را متوجه جنین می‌کند و سلامت مغز را به خطر می‌اندازد. به طور کلی آفت‌کش‌ها شامل موادشیمیایی نابودکننده آفت‌های مزارع یا حیوانات موزی خانگی، ضرب هوشی کودکان را به اندازه 7 امتیاز کاهش می‌دهد.

محققان در مطالعه کودکان 6 تا 9 ساله‌ای که مادران آنها در دوره بارداری در معرض آفت‌کش‌ها قرار داشتند، دریافتند که قادرت حافظه آنها 2.8 درصد و IQ آنها نیز 1/4 درصد کم‌تر شده است. در واقع، تأثیر این مواد روی حافظه کودکان خطی است به طوری که هر چه میزان قرارگیری در معرض این مواد بیشتر باشد، اثرات منفی آن نیز بیشتر خواهد بود.

دانشمندان در تحقیقاتی دیگر، 300 کودک را که در منطقه‌ای کشاورزی زندگی می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند. در این منطقه، آفت‌کش‌ها برای نابودی آفت‌های محصولات کشاورزی اسپری می‌شدند. محققان، مادران این کودکان را در دوران بارداری مورد بررسی قرار دادند تا تأثیر آفت‌کش‌ها را مطالعه کنند. سپس از جنین آنها پس از تولد، تست‌های هوش گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که هر 10 برابر شدن میزان مواجهه با آفت‌کش‌ها در دوران بارداری، 5/5 امتیاز میزان IQ را در کودکان کاهش می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید