در گفت و گو با جی پلاس؛

امید نمازی: قبول هدایت ذوب آهن یک چالش شخصی است/ هواداران به کی روش اعتماد کنند

سرمربی جدید ذوب آهن می گوید هدایت این تیم را برای خودش یک چالش شخصی می داند و با برنامه ریزی مدونی وارد عرصه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ذوب آهن تحت هدایت امیر قلعه نویی موفق به کسب نتایج خوبی شد اما با جدایی قلعه نویی از این تیم، مسئولان این باشگاه با امید نمازی به توافق دست یافتند تا این مربی ایرانی الاصل و بزرگ شده در آمریکا، از چندی بعد هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

نمازی پیش از این در دهه هشتاد برای مدت زمان کوتاه مربی و سرمربی استیل آذین بود اما بعد از سقوط این تیم ایران را ترک کرد. او با ورود کی روش به ایران بازگشت و به مدت سه سال در کادرفنی تیم ملی حضور داشت اما چند ماه پیش از جام جهانی 2014، به آمریکا برگشت و در تیم ملی بانوان این کشور مشغول به کار شد. در ادامه به تیم های ملی رده های پایه آمریکا رفت و تا چند روز قبل هم سرمربی تیم ملی زیر 18 سال آمریکا بود.

او سال گذشته هم تا چند قدمی هدایت ذوب آهن پیش رفت اما ذوبی ها قلعه نویی را به عنوان سرمربی تیمشان انتخاب کردند. با جدایی قلعه نویی، مسئولان ذوب آهن بار دیگر به سراغ نمازی رفتند و او را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کردند.

امید نمازی در حالی فصل را با ذوب آهن شروع می کند که انتظارات از این تیم به واسطه نتایج فصول گذشته بالاست و باید با تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، سایپا و ... رقابت کند.

سرمربی جدید ذوب آهن به واسطه قبول هدایت این تیم، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره انگیزه هایش برای بازگشت به ایران و رها کردن تیم ملی جوانان آمریکا و جانشین شدن به جای امیر قلعه نویی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

جی پلاس: چطور شد که هدایت این تیم را قبول کردید؟

امید نمازی: بعد از پیشنهاد سعید آذری (مدیر باشگاه) ، مذاکرات مان را شروع کردیم. سال گذشته تا قطعی شدن قرارداد هم پیش رفتیم اما اتفاقاتی رخ داد که به این تیم نرفتم و قلعه نویی سرمربی این تیم شد. امسال آذری شرایط من را پرسید و پیشنهاد همکاری داد که بعد از بررسی اوضاع تیم، پاسخ مثبت دادم.

جی پلاس: چه اتفاقاتی رخ داد که از ذوب آهن دور شدید و قلعه نویی سرمربی این تیم در فصل گذشته شد؟

نمازی: باشگاه روی چند گزینه کار می کرد که در نهایت تصمیم شان بر روی قلعه نویی بود و نشان داد تصمیم درستی بوده چرا که ذوب آهن با او موفق شد. به شخصه نسبت به آقای قلعه نویی ارادت دار و باید از او به خاطر زحماتی که برای این تیم کشیده تشکر کنم. او تیم خوبی را مهیا کرده که می توانیم با حفظ این شرایط و ارتقاء دادن آن نتایج بهتری را کسب کنیم.

جی پلاس: انتظارات از تیمی مانند ذوب آهن بالاست. با توجه به دوری چند ساله از ایران می توانید با این تیم موفق شوید؟

نمازی: همینطور است و ذوب آهن جزو تیم های بزرگ لیگ برتر است. سال گذشته هم از نیم فصل دوم به بعد تیم نتایج خیلی خوبی گرفت و بهترین تیم این مقطع از مسابقات بود. وضعیت تیم را می دانم و به دنبال کسب نتایج خوبی هستیم.

جی پلاس: برای حضور در ذوب آهن چه اهدافی را مدنظر خودتان قرار دادید؟

نمازی: قبول هدایت ذوب آهن یک چالش جدید در زندگی شخصی من است. من در تیم های مختلفی مربیگری کردم و مربی بی تجربه ای نیستم؛ منتهی اطلاعات نسبت به سوابق من کم است. هر کسی با یک سری اهداف در جایی مشغول می شود. هدفم موفقیت با ذوب آهن است. علاوه بر این سعی داریم از تمام داشته های باشگاه در رده های پایه هم استفاده کنیم. هدفمان حرفه‌ای تر کردن باشگاه است و این را بر اساس یک برنامه ریزی مدون انجام می دهیم.

جی پلاس: چرا هدایت تیم ملی جوانان آمریکا را رها کردید و به ذوب آهن آمدید؟

نمازی: من مشکلی در آمریکا نداشتم و با استفاده از امکانات موجود کارم را انجام می دادم و قطعا پیشرفت هم می کردم اما علاقه مند بودم در یک تیم باشگاهی کار کنم و روزانه با بازیکنان و تیم ها درگیر باشم. حضور در ذوب آهن چالش خوبی است چرا که ذوب آهن هم جزو تیم های باساختار ایران است.

جی پلاس: چه برنامه ای در فصل نقل و انتقالات دارید؟

نمازی: بعد از عقد قرارداد لیستی از بازیکنان مدنظر تیم را تهیه کردم و باشگاه در حال رایزنی با گزینه ها است. این لیست برای پر کردن نقاط ضعف تیم است و قصد نداریم تغییرات زیادی را انجام دهیم چرا که تیم فصل گذشته نتایج خوبی را گرفته و عقل سلیم حکم می کند تغییرات زیادی نداشته باشیم. بازیکنان ذوب آهن پتانسیل زیادی دارند و می توانند فصل آینده هم به تیم ما کمک کند.

جی پلاس: با برگزاری قرعه کشی لیگ برتر در هفته اول و دوم با نساجی و استقلال رو به رو می شوید. شروع لیگ را چطور می بینید؟

نمازی: به نظرم قرعه ما برای شروع، دشوار است و با دو تیم خوب در هفته های اول بازی می کنیم. البته همه بازی ها دشوار است و باید با بیشترین آمادگی به میدان برویم. ما به دنبال موفقیت بیشتر در لیگ برتر هستیم و باید مقابل هر 15 تیم لیگ برتر خوب بازی کنیم.

جی پلاس: لیگ برتر در سال پیش رو وقفه های زیادی دارد و تیم ملی باید برای جام ملت های آسیا آماده و در این رقابت ها شرکت کند؛ وضعیت را از این حیث چطور می بینید؟

نمازی: برنامه لیگ را مطالعه کردم. وقفه های بلند مدت وجود دارد اما باید خودمان را با این برنامه تطبیق بدهیم. این مسابقات برای همه کشورها وجود دارد و نمی توانیم کاری با آن کنیم.

جی پلاس: تیم ملی در حال آماده سازی برای جام جهانی و تا چند روز آینده نخستین بازی خود را مقابل مراکش برگزار می کند. چه پیش بینی از عملکرد تیم ملی دارید؟

نمازی: مطابق انتظارمان در بخش تدارکات مشکلاتی داشتیم و چند بازی تیم ملی لغو شد. با برگزاری این بازی‌ها می توانستیم بیش از الان آماده شویم اما هر اتفاقی هم رخ دهد، کی روش تیمش را با بهترین شرایط راهی میدان مسابقه می‌کند. فکر می کنم هواداران از نمایش تیم ملی راضی خواهند بود.

جی پلاس: در آستانه جام جهانی انتقادات از تیم ملی زیاد شده است!

نمازی: انتقادات همیشه وجود دارد اما کی روش نشان داده مربی با تجربه ای است. او نمی گذارد این جریان بر تیمش تاثیر بگذارد. هواداران باید به کی روش اعتماد کنند. او در هفت سال گذشته در بعد نتیجه گیری خوب عمل کرده و مشکلی نداشته است. فکر می کنم هواداران با کم کردن انتظارات از تیم ملی می توانند کمک شایانی به بازیکنان کنند. باید درک کنیم که ایران در گروه دشواری است و دو قهرمان اروپا و جهان در آن حضور دارند. هر چند بازی با مراکش دست کمی از دو بازی بعدی ندارد و احتمال وقوع هر نتیجه ای می‌رود.

جی پلاس: صحبت پایانی ...

نمازی: به فصل آینده امیدوار هستم و با عزم زیادی که در کادرفنی تیم، بازیکنان، مسئولان باشگاه و هواداران وجود دارد، بهترین نتایج را کسب می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید