آشنایی با گروه C جام جهانی/ فرانسه و رقبای کم ادعا

حضور فرانسه در گروه C جام جهانی، تعداد توجه تعداد زیادی از هواداران را به این گروه معطوف کرده و استرالیا، پرو و دانمارک با وجود این تیم باید برای دیگر شانس صعود از این گروه فکر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سومین گروه از جام جهانی با حضور فرانسه نقش و رنگ دیگری به خود گرفته و هواداران فوتبال منتظر صعود مقتدرانه فرانسه از این گروه هستند؛ مگر اینکه استرالیا، پرو و دانمارک دست به کار بزرگی بزنند و یکی از بهترین تیم های حال حاضر دنیا را اسیر برنامه های خود کنند.

مسلما تیم متحول شده فرانسه با حضور ستارگانی مانند گریژمان، ام باپه، پوگبا، واران و ... کار سختی مقابل این سه تیم ندارد. طبق محاسبات سه تیم دیگر گروه باید برای حضور در رده دوم جدول تلاش کنند چرا که هر سه تیم تقریبا از قدرت برابری برخوردار هستند و همین موضوع رقابت برای صعود را جذاب تر خواهد کرد.

بدون شک افتخارات و عناوین فرانسه برای هواداران فوتبال روشن است اما برای درک بهتر وضعیت گروه نگاهی به عملکرد هر چهار تیم حاضر خواهیم داشت.

فرانسه

تیم ملی فرانسه عثمان دمبله

تیم ملی فرانسه به عنوان تیمی مدعی در حالی به جام جهانی می‌رسد که همگان آن را مدعی جدی قهرمانی می‌دانند. حضور بازیکنان بزرگ و ستاره در پست‌های مختلف باعث شده فرانسه تیمی مدعی در قواره قهرمان باشد.

 

اولین افتخار فرانسه در عرصه جام جهانی در سال ۱۹۵۸ رقم خورد که این تیم مدال برنز جام جهانی را به دست آورد. در دهه ۸۰ حضور میشل پلاتینی و ریموند کوپا باعث شده بود تا این تیم در جام جهانی ۸۲ در رده چهارم و در جام جهانی بعد هم در رده سوم قرار گیرد. بعد از افت چند ساله در این تیم، در سال ۹۸ بود که تیم امه ژاکه توانست قهرمانی در جام جهانی را با هنرنمایی زیدان به دست بیاورد. دو سال بعد این تیم قهرمان یورو هم شد تا فرانسه قدرت بلامنازع جهان باشد. با این حال حذف تلخ از جام جهانی ۲۰۰۲ همه فرانسوی‌ها را شوکه کرد؛ جایی که بدون زدن گل حذف شد. فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۶ به فینال صعود کرد ولی این بار ایتالیا در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد. در جام جهانی ۲۰۱۰ فرانسه در مرحله گروهی حذف شد و در دوره قبل نیز این تیم با شکست یک بر صفر برابر آلمان در یک چهارم نهایی حذف شد.

 

فرانسه اکنون با حضور نفراتی چون هوگو لوریس، اومتیتی، کوشینلی، رافائل واران، دمبله، ام‌باپه، پوگبا، کانته، گریزمان، ماتئودی، لمار و ژیرو، مارسیال تیمی پرستاره است که فقط به قهرمانی فکر خواهد کرد.

فهرست 23 نفره:

هوگو لوریس، بنجامین پاوارد، پرسنل کیم پمبه، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، پل پوگبا، آنتوان گریژمان، توماس لمار، اولیور ژیرو، کیلیان امباپه، عثمان دمبله، کورنتین تولیسو، انگولو کانته، بلاس ماتوئیدی، استیون انزونزی، استیو مانداندا، عادل رامی، نابیل فکیر، جبرئیل سیدیبه، فلورین تاوون، لوکاس هرناندز، بنجامین مندی، الفونسو آرئولا.

سرمربی: دیدیه دشامب

نتایج بازی های تدارکاتی:

فرانسه 2 – ولز صفر

فرانسه 2 – آلمان 2

فرانسه 2 – کلمبیا 3

فرانسه 3 – روسیه 1

فرانسه 2 – جمهوری ایرلند صفر

فرانسه 3 – ایتالیا 1

فرانسه یک - آمریکا یک

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: قهرمان جام جهانی ۹۸ و قهرمان یورو ۲۰۰۰ و ۱۹۸۴

نحوه صعود: تیم نخست گروه A

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک چهارم نهایی برابر آلمان

  

استرالیا

تیم ملی استرالیا

استرالیا تنها تیمی در جهان است که حالات مختلف صعود به جام جهانی را تجربه کرده و در این دوره هم صعودش تا دقیقه ۹۰ در هاله‌ای از ابهام بود اما آنها در گذشته آن قدر تنبیه شده بودند که این بار برابر هندوراس اشتباه نکردند و با زدن سه گل در بازی برگشت به عنوان تیم سی و یکم راهی این رقابت‌ها شدند تا تابستان از بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جا نمانند. کانگوروها با صعود به عنوان پنجمین تیم آسیا به جام جهانی، امیدوار هستند در حد و اندازه‌های جام جهانی ۲۰۰۶ ظاهر شوند و از اعتبار اقیانوسیه دفاع کنند.

فهرست 23 نفره:

متیو رایان، میلوس دجنک، جیمز مردیس، تیم کیهیل، مارک میلیگان، متیو جورمان، متیو لکی، ماسیمو لونگو، تامی جوریچ، رابی کروسه، آنرپدرو نابورت، برد جونز، آرون موی، جیمی مک لارن، میل جدیناک، عزیز بچیچ، دنیل ارزانی، دنی ووکیچ، جوش رادیسون، ترنت ساینسبوری، دیمیتری پتراتوس، جکسون ایروین، توم روگیچ.

سرمربی: برت فن مارویک

نتایج بازی های تدارکاتی:

استرالیا 1 – نروژ 4

استرالیا صفر – کلمبیا صفر

استرالیا 4 – جمهوری چک صفر

استرالیا صفر- مجارستان صفر

عملکرد در جام جهانی:

 افتخارات: حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی، دوم و سومی جام کنفدراسیون‌ها، چهار قهرمانی جام ملت‌های اقیانوسیه و یک قهرمانی جام ملت‌های آسیا

نحوه صعود: صعود از مرحله پلی آف به عنوان تیم سی و یکم به جام جهانی

عملکرد دوره قبل: حذف در دور گروهی 

 

دانمارک

i

فوتبال دانمارک را با هنر دروازبانی پیتر اشمایکل و قهرمانی این تیم در یورو ۱۹۹۲ می‌شناسیم؛ جایی که تیم ملی دانمارک به بزرگترین افتخار فوتبالی خود دست یافت. سه سال بعد دانمارک در جام کنفدراسیون‌ها که آن زمان در عربستان برگزار می‌شد به عنوان قهرمانی دست یافت تا درخشان‌ترین دوران فوتبال خود را داشته باشد.

دانمارک اولین بار در سال ۱۹۸۶ به جام جهانی راه یافت که به دور دوم نیز رسید ولی در این مرحله حذف شد. در سال ۱۹۹۸ دانمارک در یک چهارم نهایی جام جهانی حضور داشت تا بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی باشد. چهار سال بعد، دانمارک در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز حضور داشت و به دور دوم راه یافت و بعد از یک دوره غیبت در سال ۲۰۱۰ نیز دانمارکی‌ها در جام جهانی حضور داشتند که موفق به صعود از گروه خود نشدند. حالا برای پنجمین بار، این تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است.

فهرست 23 نفره تیم ها:

کسپر اشمایکل، میشل کرون دهلی، یانیک وسترگارد، سمون جائر، جوناس کنادسون، آندرس کریستنسن، ویلیام کویست، توماس دلانی، نیکولا یورگنسن، کریستین اریکسن، مارتین برس وایت، کاسپر دولبرگ، ماتیو یورگنسن، هنریک دالسگارد، ویکتور فیشر، جوناس لوسل، سنس استریگر لارسن، لوکاس لرگار، لاس شون، یوسف پولسن، آندرس کورنیلوس، فردریک رونا، پینو سیستو.

سرمربی: اگه هاریده

نتایج بازی های تدارکاتی:

 دانمارک 1 – پاناما صفر

دانمارک صفر – شیلی صفر

دانمارک صفر – سوئد صفر

دانمارک 2 - مکزیک صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: قهرمانی در یورو ۱۹۹۲

نحوه صعود: صعود به عنوان برنده پلی آف برابر ایرلندجنوبی

عملکرد دوره قبل: - 

 

پرو

تیم ملی پرو

پرو به نظر می‌رسد آسان‌ترین تیم سید دو جام جهانی است. صعود پرو به پلی‌آف در آخرین بازی مرحله مقدماتی با حرف و حدیث همراه شد. با این حال شاگردان ریکاردو گارکا توانستند نیوزلند را در بازی برگشت پلی‌آف شکست دهند و به عنوان آخرین مسافر روسیه نام خود را ثبت کنند. پرو پنجمین حضورش را در جام جهانی تجربه می‌کند و می‌خواهد نتیجه‌ای شایسته به عنوان یک تیم حاضر در سید دو کسب کند.

فهرست 23 نفره:

پدرو گالیسه، آلبرتو رودریگز، آلدو کروزو، اندرسون سانتاماریا، میگل آراخو، میگل تراکو، پائولو هورتادو، کریستین کووا، پائولو گوئررو، جفرسون فارفان، رائول رویداز، کارلوس کاسدا، رناتو تاپیا، اندی پولو، کریستیان راموس، ویلدر کارتنگا، لوئیس آدوینکولا، آندره کاریلو، یوشیمار یوتون، ادیسون فلورس، حوزه کاروالو، نیلسون لویولا، پدرو آکینو.

سرمربی: ریکارو گارکا

نتایج بازی های تدارکاتی:

پرو 2 – کرواسی صفر

پرو 3 – ایسلند 1

پرو 2 – اسکاتلند صفر

پرو 3 – عربستان صفر

پرو صفر- سوئد صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: یک چهارم نهایی ۱۹۷۰

نحوه صعود: پلی‌آف

عملکرد دوره گذشته: -

دیدگاه تان را بنویسید