در گفت و گو با جی پلاس؛

رئیس فدراسیون دوومیدانی: اعزام 16 دوومیدانی کار به بازی های آسیایی/ کف توانایی ما 3 مدال است

رییس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید به عنوان عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک می‌گویم که رویکرد برای حضور در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی کسب مدال است و جاکارتا محلی برای کسب تجربه نیست.

لینک کوتاه کپی شد

 مجید کیهانی در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در حاشیه حضور ورزشکاران در حسینیه جماران و دیدار با یادگار گرامی حضرت امام (س)، اظهار کرد: ما به اینجا آمدیم تا وفاداری خود را به آرمان‌های امام راحل اعلام کنیم و از محفل یادگار امام بهره ببریم.

** امید زیاد فدراسیون دوومیدانی به مدال حدادی

او درباره برنامه های فدراسیون دوومیدانی برای آماده سازی ورزشکاران برای بازی های آسیایی جاکارتا، گفت: ما برنامه‌های خود را در دوومیدانی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا از تابستان گذشته آغاز کردیم. بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا که بهترین نتیجه تاریخ را هم گرفتیم به یک جمع‌بندی خوب رسیدیم و خیلی زود برای استخدام مربیان تراز اول اقدام کردیم. برای احسان حدادی، مک ویل کینز آمریکایی را به خدمت گرفتیم. با ماساژور روسی او را نیز مجددا قرارداد بستیم. احسان از ابتدای آبان ۹۶ تمرین‌های خود را برای جاکارتا آغاز کرد. اردوهایی در داخل کشور در جزیره کیش و همچنین سه ماه در آمریکا را پشت سر گذاشت. از دو سه روز گذشته به آلمان رفته است و اولین مسابقه‌اش در آلمان را انجام داد و رکورد خوبی را نیز ثبت کرد. حدادی در لیگ الماس رم و چند لیگ الماس دیگر شرکت خواهد کرد و تا بازی‌های آسیایی به آمادگی کامل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای بازی‌های آسیایی قول سه مدال طلا، نقره و برنز داده‌ است، تصریح کرد: البته امیدواریم نتایج بهتری بگیریم؛ ظرفیت بچه‌ها بیشتر از این‌هاست. این سه مدال کف پیش‌بینی ماست.

 

** بانوانی که رکورد ورودی را بزنند، به بازی های آسیایی اعزام می شوند

کیهانی در پاسخ به این سوال که برای بانوان چه برنامه‌ای دارید و چه تعداد در بازی‌های آسیایی شرکت خواهند کرد، نیز به جی پلاس گفت: ما رکورد ورودی اعلام کردیم و هر کسی که رکورد را به دست آورد به جاکارتا خواهد رفت. البته این تنها ملاک ما نیست، تصمیم نهایی در سازمان تیم‌های ملی گرفته خواهد شد و هر کسی که رکورد بزند، نامش در سازمان تیم‌های ملی افزوده می‌شود و روی آن بحث و بررسی می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی برای حضورش در جاکارتا انجام می‌شود.

 

** ایران با با 16 سهمیه دوومیدانی در جاکارتا

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که تعداد شرکت کنندگان قطعی این رشته در جاکارتا چقدر خواهد بود، به جی پلاس گفت: ما ۱۶ سهمیه داریم و امیدوارم بتوانیم با حداکثر ظرفیت به جاکارتا برویم. ما از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که حضور کیفی مهم است. با دو رویکرد: اول گرفتن قطعی مدال و دوم قرار گرفتن در محدوده مدال، ورزشکاران به رقابت‌ها اعزام می‌شوند. جاکارتا جایی نیست که کسی برای کسب تجربه اعزام شود. این را نه به عنوان رییس فدراسیون بلکه به عنوان عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک برای همه ورزش‌ها می‌گویم. قطعا رویکرد ما در بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک کسب مدال است.

 

** تفتیان به رکوردهای خوبی رسیده

کیهانی همچنین درباره وضعیت حسن تفتیان و قنبرزاده هم خاطرنشان کرد: اردوهای تفتیان نیز از ۱۵ ماه پیش در پاریس زیر نظر مربی فرانسوی آغاز شد. او در آخرین مسابقه ای که شرکت کرد و وارد مرزی که ما می‌خواهیم شده است. او با رکورد ۱۰:۳۲ آغاز کرد و بعد به ۱۰:۲۲، ۱۰:۱۹ و اکنون نیز به ۱۰:۱۷ رسیده و شرایط خوبی دارد. قنبرزاده نیز در روسیه اردوهای خود را پشت سر می‌گذارد. اکنون به فصل مسابقه وارد شده و بعد ان‌شاءالله برای بازی‌های آسیایی آماده خواهد شد.

** تمام امکانات دوومیدانی در اختیار داوران اعزامی به جام جهانی فوتبال

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان درباره هماهنگی با کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای فراهم کردن امکانات لازم جهت کسب آمادگی تیم داوری اعزامی ایران به مسابقات جام جهانی 2018 گفت: من به آقای اصفهانیان (رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال) اعلام کردم که تمام ظرفیت‌های دوومیدانی اعم از پیست، زمین و حتی‌خوابگاه ما در اختیار فدراسیون فوتبال است زیرا جامعه داوری ما شایستگی زیادی دارد و اکنون نیز نمایندگان ایران در جام جهانی هستند.  هماهنگی فدراسیون دوومیدانی با هماهنگی فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باعث می‌شود داوران از امکانات ما استفاده کنند که در حال حاضر آن‌ها نیز در حال بهره‌گیری از امکاناتی هستند که فدراسیون ما برایشان فراهم کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید