یادداشت جی پلاس؛

سفر هوشمندانه شهریار که حال تیم ملی را خوب کرد!

بازخوردهای سفر علی دایی به ترکیه و سر زدن به اردوی تیم ملی نشان می دهد که تیم کی روش تا چه اندازه به چنین اتفاقی نیاز داشته و رفتن شهریار به کمپ بشیکتاش تا چه اندازه حال تیم را خوب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ این عکس حرف های زیادی برای گفتن دارد. این آغوش محکم و صمیمی و منتشر کردن تصویر آن توسط کی روش حرف های بسیاری برای گفتن دارد. همچنین تشکر از شهریار برای رفتن به ترکیه و بودن کنار تیم ملی و استفاده کردن از واژه "افتخار" برای حضور او توسط کی روش. این ها همه نشان می دهد که نباید از سفر دایی به ترکیه، به این راحتی ها بگذریم و مثل برخی ها آن ها را به مقابله با علی کریمی و بحث های حاشیه ای مربوط بدانیم!

***

ملی پوشان ایران خیلی با حال خوب و روحیه بالایی از ایران نرفتند. بازی خداحافظی شان یک مسابقه سطح پایین با تیم دوم ازبکستان بود و استادیوم تقریبا خالی آزادی. همان نشستن کی روش در کنار زمین پس از پایان بازی حال و روز تیم ملی را به بهترین شکل ممکن نشان داد؛ در ماندگی و استیصال! مراسم بدرقه و دیدار با رئیس جمهور شاید قدری شرایط را بهتر کرد اما روحیه فوتبالی ها قطعا با اتفاق های فوتبالی است که بهتر می شود و مناسب حضور در بزرگترین رویداد این رشته.

***

حال تیم ملی خوب نبود و در همین روزها هم خیلی ها باز هم مشغول حمله به کی روش و حاشیه سازی برای تیم ملی بودند. هنوز هم می بینیم که حرف و حدیث های زیادی پیرامون لیست تیم ملی مطرح می شود و هنوز می شنویم که خیلی ها تصمیم نهایی کی روش را نپذیرفته اند. او تصمیمش را گرفته و خودش هم باید این بازیکنان را هدایت کند. پس بهتر نیست در فاصله دو هفته مانده به جام جهانی، کمی فیتیله انتقادهایمان را پایین بکشیم و بزرگتر فکر کنیم. بزرگ به اندازه میدان جام جهانی.

***

سفر علی دایی به ترکیه، از همان جنس اتفاق های فوتبالی بود که بازخوردهای پس از آن نشان داد که تاثیرش خیلی بیشتر از یک خبر و سفر ساده بوده. انتشار پی در پی عکس های خوش و بش دایی با بازیکنان در صفحه های شخصی ملی پوشان و حالا هم تصویر و تشکر آخر کی روش، نشان می دهد که رفتن علی دایی به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به اردوی تیم ملی، حال بازیکنان را خوب کرده و این را می شود به وضوح در عکس ها و مصاحبه های آن ها دید.

***

در فوتبال ایران شاید شبیه ترین فرد به کی روش را بشود خود علی دایی دانست. خصوصیات شخصیتی این دو نفر تا حدود زیادی نزدیک بهم است. هیچ کدام هم به این سادگی ها برای کسی نوشابه باز نمی کند و خودش را برای دیگری هزینه نمی کند. همین عامل هم شاید باعث شده تا علی دایی بداند حالا زمان رفتن کنار تیم ملی و روحیه دادن به تیم کم رمق کی روش است. او هم در مراسم بدرقه و در شرایطی که خبری از چهره های مطرح فوتبالی نبود، کنار تیم ملی آمد و هم به اردوی تیم ملی در ترکیه رفت. دو اتفاقی که کی روش هم پس از آن ها برای شهریار سنگ تمام گذاشت و نشان داد که قدرشناس کار بزرگ او بوده و هست.

دیدگاه تان را بنویسید