کلاه ایمنی سالمندترین فضانورد به حراج گذاشته می‌شود + تصاویر

کلاهی که "جان گلن"(John Glenn) فضانورد فقید آمریکایی در ماموریت تاریخی فراقاره‌ای خود به سر گذاشته بود، در هفته جاری به حراج گذاشته خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، "جان گلن"(John Glenn ) عضو سابق سپاه تفنگداران دریایی و مجلس سنای آمریکا، خلبان و سالمندترین فضانورد بود. وی اولین آمریکایی در مدار زمین‌ مرکزی و سومین آمریکایی در فضای بیرونی بود. وی در سال ۱۹۶۲ سوار بر یک کپسول فضایی به نام "فرندشیپ ۷" به مدار رفت. حال کلاهی که این فضانورد طی پرواز تاریخی فرا قاره‌ای خود بر سر گذاشته شده بود، به حراج گذاشته خواهد شد.

در تاریخ ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۵۷، ناسا "گلن" را برای گذراندن یک دوره آزمایشی انتخاب کرد. وی پس از ثبت رکورد سرعت در یک پرواز فراقاره‌ای به تیم "مرکوری ۷" ( Mercury ۷) پیوست که اولین گروه از فضانوردان آمریکایی بودند. 

گلن اولین پرواز فراصوت فراقاره‌ای را انجام داد.                               

وی با ثبت رکورد سرعت ،مسافت "لس آنجلس" تا "بروکلین" را در مدت زمان ۳ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۸.۴ ثانیه درجنگنده فراصوت " ووت اف-۸ کروسیدر" (Vought F۸U Crusader) طی کرد.

گلن این ماموریت را " پروژه گلوله" (Project Bullet) نام نهاد.زیرا سرعت وی از سرعت شلیک گلوله با یک تپانچه ۴۵ کالیبر نیز بیشتر بود.

روز پنجشنبه کلاه نیروی دریایی آمریکا که گلن در ماموریت تاریخی خود به سر داشت، توسط حراجی " Nate D. Sanders" به حراج گذاشته خواهد شد.

این کلاه از جنس طلا است ودر قسمت راست آن نوشته شده است 'J.H. Glenn' .

قیمت پیشنهادی این کلاه از صدهزار دلار شروع می‌شود.

این کلاه از سوی "گلن" به"اسکات کارپنتر"، فضانورد ماموریت "مرکوری ۷"( Mercury ۷) داده شده بود.

این فضانورد در هشتم دسامبر ۲۰۱۶ در سن 95 سالگی درگذشت.او از یک هفته پیش در شهر کلمبوس، اوهایو در بیمارستان بستری شده بود و درحالی درگذشت که فرزندان و همسرش، که ۷۳ سال با او زندگی کرد، در کنارش بودند. جان گلن در آرامستان ملی آرلینگتون به خاک سپرده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید