هزار نخبه ایرانی به کشور بازگشتند

قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی از بازگشت یک هزار نخبه به کشور خبرداد و گفت: این نخبگان اکنون در کشور با راه اندازی استارتاپ هایی، بسیاری از فارغ التحصیلان را مشغول به کار کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی مرتضی بیرنگ اظهار کرد: طی سه سال گذشته در راستای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در حال انجام بوده تعدادی از این افراد به کشور بازگشته اند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری افزود: در قالب این برنامه یک هزار نفر از متخصصان و کارافرینان ایرانی برجسته از خارج به ایران برگشته و به کار مشغول شده اند.

بیرنگ با اشاره به فعالیت نخبگان بازگشته به کشور گفت: این افراد کارهای پژوهشی و اکادمیک را در پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها انجام می دهند.

قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی خاطر نشان کرد: تا کنون و بر اساس آخرین آمار، ۶۲ شرکت و استارتاپ توسط نخبگان بازگشته به کشور راه اندازی شده که در هر یک از این شرکت ها بیش از ۵۰ نفر از افرادی هم که به کشور بازگشته اند مشغول به کار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه به واسطه این اقدام، اشتغالزایی برای داخل و خارج به وجود می آید که این از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیرنگ افزود: همچنین طبق بررسی ها بیش از هزار نفر از تحصیلکرده های ممتاز داخل کشور در استارتاپ های ایرانیان مقیم خارج مشغول به کار شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید