گزارش جی پلاس/ تحقیقات جدید نشان داد؛

تفاوت جالب مردان و زنان در مسیریابی!

تحقیقات نشان می‌دهد که زنان و مردان از استراتژی‌های مسیریابی مختلفی برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ مطالعات اخیر حاکی از آن است که مردان و زنان برای رسیدن به مقصد، از روش‌های مختلفی برای مسیریابی بهره می‌برند؛ به طوری که مردان، مسیرهای کوتاه‌تر را انتخاب می‌کنند و زنان ترجیح می‌دهند از راه‌هایی که برایشان شناخته شده است، به مقصد برسند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا دور گروه از شرکت‌کنندگان را مورد بررسی قرار دادند که با مسیرهای پرپیچ و خم شبیه‌سازی شده کامپیوتری آشنا شده بودند و در این مسیر از نشانه‌هایی استفاده کرده بودند تا به کمک آنها بتوانند مسیر حرکت را پیدا کنند. سپس، محققان از گروه‌هایی از مردان و زنان خواستند تا در این مسیر، راه خود را پیدا کنند.

نتایج به دست آمده نشان داد که مردان از مسیرهای میان‌بر برای رسیدن سریع‌تر به مقصد استفاده می‌کنند در حالی که زنان مسیرهایی را انتخاب می‌کنند که با آنها آشنا هستند. به طور کلی، این تحقیقات بر این امر تأکید می‌کند که تفاوت جنسیتی در مسیریابی بسیار چشمگیر بوده و در انتخاب استراتژی مسیریابی تأثیرگذار است.

در واقع، با این سبک مسیریابی، مردان در یافتن مسیر کارآمدتر از زنان عمل می‌کنند و در مدت زمان کم‌تری به مقصد مورد نظر خود می‌رسند. در این میان، زنان در طول مسیر بیشتر سرگردان هستند و همین امر نشان می‌دهد که زنان نشانه‌های کافی برای آشنایی با مسیر نداشته و دیرتر مسیر را پیدا می‌کنند. این تحقیقات حاکی از تفاوت مردان و زنان در چگونگی کسب دانش محیطی است.

دیدگاه تان را بنویسید