در سوم خرداد سال ۱۳۶۱؛

پیام امام خمینی به مناسبت فتح خرمشهر

در بخشی از پیام امام به مناسبت فتح خرمشهر آمده است: «هوشیار باشید که پیروزیها هر چند عظیم و حیرت‌ انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند؛ که این آفتى بزرگ و دامى خطرناک است که با وسوسه شیطان به سراغ آدم مى‌ آید و براى اولاد آدم تباهى مى‌ آورد.».

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس: به دنبال پیروزی رزمندگان اسلام و فتح خرمشهر، امام خمینی در سوم خرداد سال 61 پیامی در تجلیل از فداکاری های رزمندگان اسلام خطاب به ملت ایران به شرح زیر صادر کرد: 

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

با تشکر از تلگرافاتى که در فتح خرمشهر به این جانب شده است، سپاس بى‌ حد بر خداوند قادر که کشور اسلامى و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. این جانب با یقین به آنکه مَا النَّصْرُ إلّا مِنْ عِندِ اللَّهِ از فرزندان اسلام و قواى سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة اللَّه الاعظم- ارواحنا لمقدمه الفداء- را از چنگ گرگان آدمخوار که آلتهایى در دست ابرقدرتان خصوصاً امریکاى جهانخوارند بیرون آورد و نداى «اللَّه اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد و پرچم پر افتخار «لا اله الا اللَّه» را بر فراز آن شهرِ خرّم- که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و «خونین شهر» نام گرفت- [بیافراشت‌] تشکر مى‌ کنم. و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجى بشریت و برپاکننده عدل الهى در سراسر گیتى- روحى لتراب مقدمه الفداء- مى‌ باشند. آنان به آرم ما رَمَیْتَ إذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّه رَمى‌ مفتخرند.

 

مبارک باد و هزاران بار مبارک باد بر شما عزیزان و نور چشمان اسلام این فتح و نصر عظیم که با توفیق الهى و ضایعات کم و غنایم بى‌ پایان و هزاران اسیر گمراه و مقتولین و آسیب دیدگان بدبخت که با فریب و فشار صدام تکریتى، این ابرجنایتکار دهر، به تباهى‌ کشیده شده‌ اند، سرافرازانه براى اسلام و میهن عزیز افتخار ابدى به هدیه آوردید. و مبارک باد بر فرماندهان قدرتمند که فرماندهان چنین فداکارانى هستند که ستاره درخشنده پیروزیهاى آنان بر تارک تاریخ تا نفخ صور نورافشانى خواهد کرد. و مبارک باد بر ملت عظیم الشأن ایران این چنین فرزندان سلحشور و جان بر کفى که نام آنان و کشورشان را جاویدان کردند. و مبارک باد بر اسلام بزرگ این متابعانى که در دو جبهه جنگ با دشمن باطنى و دشمنان ظاهرى پیروزمندانه و سرافراز امتحان خویش را دادند و براى اسلام سرافرازى آفریدند.

 

و هان اى فرزندان قرآن کریم و نیروهاى ارتش و سپاهى و بسیج و ژاندارمرى و شهربانى و کمیته‌ ها و عشایر و نیروهاى مردمى داوطلب و ملت عزیز، هوشیار باشید که پیروزیها هر چند عظیم و حیرت‌ انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند؛ که این آفتى بزرگ و دامى خطرناک است که با وسوسه شیطان به سراغ آدم مى‌ آید و براى اولاد آدم تباهى مى‌ آورد. و من با آنکه به همه شما اطمینان تعهد به اسلام دارم، لکن از تذکر، که براى مؤمنان نفع دارد، باید غفلت نکنم؛ چنانچه از نصیحت به حکومتهاى همجوار و منطقه دریغ ندارم. و آنان مى‌ دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم، دولت و ملت پیروزمند ما از موضع قدرت سخن مى‌ گوید. و من به پیروى از آنان به شما اطمینان مى‌ دهم که اگر از اطاعت بى‌چون و چراى امریکا و بستگان آن دست بردارید و با ما به حکم اسلام و قرآن کریم رفتار کنید، از ما جز خیر و پشتیبانى نخواهید دید. و شما بدانید آن قدر که ابرقدرتها از صدام، این نوکر چشم و گوش بسته، پشتیبانى کردند از شماها که قدرتهاى کوچک و حکومتهاى ضعیف هستید پشتیبانى نمى‌ کنند. و شما عاقبت این جنایتکار و هم قطار جنایتکارش شاه مخلوع را به عیان دیده‌ اید. قدرتهاى بزرگ بیش از آنچه از شما استفاده نمایند از شما طرفدارى نمى‌ کنند. و شماها را براى منافع خویش به هلاکت مى‌ کشند. و من نصیحت برادرانه به شما مى‌ کنم که کارى نکنید که قرآن کریم براى برخورد با شما تکلیف نماید و ما به حکم خدا با شما رفتار کنیم. و یقین بدانید که امثال حسنى مبارک‌ مصرى و حسین اردنى و دیگر هم جنایتکارانِ آنان براى شما نفعى ندارند و دین و دنیاى شما را تباه مى‌ کنند. و اگر با نشستهاى خود بخواهید طرح کمپ دیوید یا فهد را، که مرده‌ اند، زنده کنید؛ که ما خطر بزرگ براى کشورهاى اسلامى خصوصاً حرمین شریفین مى‌ دانیم، اسلام به ما اجازه سکوت نمى‌ دهد. و این جانب در پیشگاه مقدس خداوند تکلیف الهى خود را ادا نمودم. اکنون دست تضرع و دعا به سوى خالق یکتا بلند کرده و به قواى مسلح اسلام و فداکاران قرآن کریم و میهن عزیز ایران دعا مى‌ کنم، و سلامت و سعادت و پیروزى آنان را خواستار هستم.

سلام و درود بى‌ پایان بر فرماندهان متعهد قواى مسلح و بر رزمندگان فداکار و بر ملت دلیر ایران عزیز و سرشار از شادیها. و السلام على عباد اللَّه الصالحین.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

صحیفه امام؛ ج 16، ص 257-259

 

دیدگاه تان را بنویسید