داروی ایرانی MS در ترکیه تولید می شود

مدیر پژوهشی شرکت توفیق دارو وابسته به تأمین اجتماعی از تولید محصول نهایی داروی ایرانی MS در کشور ترکیه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر صدیقه سادات نعیمی گفت: کار تحقیقاتی برای تولید داروی «گلاتیرامر استات» از سال ۸۹ در شرکت توفیق دارو آغاز شد و ما توانستیم در سال ۹۱ به دانش فنی این دارو و ساخت ماده موثره آن دست یابیم.

وی با بیان این مطلب که برند اصلی این دارو متعلق به یک شرکت اسرائیلی است، افزود: با توجه به اینکه این دارو برای کنترل بیماری MS استفاده می شود، امکان واردات آن به کشور وجود نداشت. از این رو ما تلاش کردیم با ساخت ماده موثره بر تهیه فرمولاسیون آن نسبت به تولید گلاتیمیر استات در شرکت های داخلی اقدام کنیم.

نعیمی یکی از مزیت های این دارو را قیمت ارزان آن نسبت به سایر داروهای MS عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دارو توسط چند شرکت داخلی در کشور تولید می شود و هیچ گونه وارداتی نداریم.

مدیر پژوهشی شرکت توفیق دارو از مصرف بالای این دارو در دنیا خبر داد و گفت: «گلاتیرامر استات» یک داروی تزریقی است که برای کنترل بیماری MS استفاده می شود.

وی در ارتباط با تولید این دارو در کشور ترکیه اظهار داشت: براساس توافقی که با یک شرکت ترکیه ای صورت گرفته است قرار است ماده موثره و دانش فنی این دارو از ایران به شرکت ترکیه ای داده شود تا آنها محصول نهایی را در کشور خودشان تولید و به فروش برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید