بررسی لیست تیم ملی والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛

بهروز عطایی: "پشت خط زن" پاشنه آشیل تیم ایران است!/ هیچ وقت نخواستیم پاسور بسازیم

بهروز عطایی معقتد است پست پشت خط زن می تواند پاشنه آشیل تیم ایران در لیگ ملت های والیبال باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ اعلام شدن لیست تیم های ملی همواره با اعتراض و نقدهایی همراه است. اینکه چرا نام برخی در لیست نیست و گاهی هم به اینجا می رسد که چرا بازیکنی به تیم دعوت شده؟! لیست 21 نفره والیبال برای لیگ ملت ها هم همین شرایط را دارد. لیستی با حضور 7 بازیکن جوان و نوجوان که در کنار 14 بازیکن ایران در دوره گذشته، 21 نفر نهایی برای لیگ ملت ها را تشکیل می دهند. 

حالا سوال اینجاست که آیا این لیست ایده آل برای تیم ملی است؟ سوال مهمی که شاید پاسخ های بسیاری برایش وجود داشته باشد اما بهروز عطایی - مربی و کارشناس والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛ یکی از بهترین پاسخ ها را به آن می دهد.

او می گوید: « اصلی ترین تورنمنت امسال رقابت های قهرمانی جهان است. همه تیم ها هم مثل ایران هدف اصلی شان موفقیت در آن رقابت هاست. به نظر من فهمیدن اینکه لیست نهایی کولاکوویچ چقدر ایده آل و خوب بوده، باید منتظر بمانیم و لیست نهایی ایران برای رقابت های قهرمانی جهان را ببینیم. هر چه تغییرات این لیست برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان کمتر باشد، نشان می دهد که انتخاب بهتری انجام شده است.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره حضور بازیکن های جوان در لیست نهایی تیم ملی نیز می گوید: « تزریق جوان ها به تیم های ملی در سال های پس از المپیک و رقابت های جهانی فرهنگی جا افتاده در والیبال دنیاست. ما این کار را در سال منتهی به رقابت های جهانی انجام داده ایم اما آنقدرها هم تفاوت ندارد و شیوه اجرایی شدن آن مهم است. به هر صورت تصمیم بر جوان گرایی توسط سرمربی تیم ملی گرفته شده و لیست 21 نفره اش را هم که اعلام کرده. هر لیستی جای نقد دارد اما همان طور که گفتم باید برای نقد واقعی این لیست تا رقابت های قهرمانی جهان منتظر بمانیم.»

عطایی درباره عدم تغییرات در نفرات دوم و سوم پست پاسور نیز اظهار می کند: « ما در سال های اخیر سعی نکرده ایم پاسور بسازیم. هنوز هم این روند ادامه دارد و می بینیم که همان نفرات گذشته در تیم ملی حضور دارند. سعید معروف حداقل 4 - 5 سال دیگر می تواند در سطح اول والیبال دنیا به میدان برود. پس نفر دومش باید بازیکنی باشد که پنج سال دیگر در شرایط سنی خوبی قرار داشته باشد و بتواند مثل معروف چندین سال برای ایران بازی کند. از طرف دیگر هم فاصله بسیار زیاد معروف با نفر دوم تیم، باعث می شود که به او بازی نرسد و همین اتفاق هم به نوعی مشکل ساز شده است و این اختلاف را زیاد کرده است.»

سرمربی تیم والیبال کاله در رابطه با حضور دو بازیکن جوان در کنار امیر غفور برای پست پشت خط زن نیز اینطور اظهار نظر می کند: « این نگاه، نگاه خوبی است. با رفتن شهرام محمودی این پست با مشکل مواجه شد. از طرفی هم امیر غفور مصدومیت کهنه ای دارد که به تناوب عود می کند و تیم ایران را دچار مشکل می کند. هم فاصله نفرات بعدی با این دو بازیکن هم زیاد بود و در سال های گذشته هم این ماجرا را دیدیم. به این ترتیب حضور این دو بازیکن یعنی کاظمی و یلی اتفاق خوبی است که می تواند پشتوانه خوبی برای این پست باشد. یلی با توجه به شرایط و سن و سالی که دارد، می تواند نفر اول ایران در پست شود.»

عطایی اما در مجموع نگران این پست است و به جی پلاس می گوید: « به نظر من این پست پاشنه آشیل تیم ایران است. اگر مشکلی برای غفور پیش بیاید و این جوان ها هم تحت تاثیر جو رقابت ها نتوانند کمک کنند، تیم با چالش جدی مواجه می شود که می تواند مشکل ساز شود. 

دیدگاه تان را بنویسید