واکنش حیاتی به خبر درگذشت قاسم افشار

محمدرضا حیاتی گفت: مرحوم قاسم افشار انسانی مومن بود که شخصیتی ممتاز و والا و از هر لحاظ خصوصیات انسانی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گوینده خبر صداوسیما با اشاره به درگذشت زنده‌یاد قاسم افشار (گوینده سابق خبر صداوسیما) گفت: آقای افشار برای من دوست و رفیق خیلی خوبی بود و من با شنیدن خبر درگذشت او با تمام وجود دعا کردم کاش تمام این‌ها شایعه‌ای باشد که مانند همیشه در فضاهای مجازی علم می‌کنند اما متاسفانه با خبر شدم که یکی از همکارانم را برای همیشه از دست داده‌ام. 

وی با بیان این که زنده‌یاد افشار خدمت‌گزار و تاثیرگذار در عرصه رسانه و صداوسیما بود، اظهار کرد: قاسم افشار در سال‌هایی که مشغول به کار بود با همه اعضای خبر و اعضای تحریریه رابطه خوب و صمیمانه‌ای داشت. زمانی که در هیات تحریریه بود ارتباط خیلی خوب و نزدیکی با همه داشت و هیچ موقع در طول این ایام طولانی که همکار ما بود هیچ کلام نامربوطی از او شنیده نشد. 

حیاتی درباره نحوه آشنایی خود با مرحوم افشار و شروع به کار در صداوسیما گفت: آقای افشار قبل از من در یک برنامه مذهبی جلوی دوربین می‌رفت و برنامه اجرا می‌کرد. در همان سال‌ها بود که با حضور او در بخش خبر آشنا شدم و کارمان در بخش خبر را به موازات هم شروع کردیم.

او ادامه داد: در لحظاتی که ما با هم بودیم، افشار خیلی آدم شاد و بذله‌گویی بود و همه را با کلمات و زبان خود سر ذوق می‌آورد. او روحیه‌ای بشاش داشت که همین یکی از خصوصیات ویژه شخصیتش بود. 

این گوینده خبر با بیان این که این اواخر با ارتباطات تلفنی و دیگر راه‌ها با ایشان در ارتباط بودم، تصریح کرد: از ابتدای بیماری آقای افشار به طور مرتب جویای احوالش بودم و وقتی از دوستان نزدیک پرس‌وجو می‌کردیم می‌گفتند که حالش خوب است. همین چند وقت پیش با تماس تلفنی که با افشار داشتم، گفتم که به زودی برای زیارت شما به مشهد می‌آیم که خیلی خوشحال شد و قرار شد که به زودی همدیگر را ببینیم که متاسفانه دیگر میسر نشد. 

حیاتی درخصوص بیماری مرحوم افشار اظهار کرد: او متاسفانه با بیماری دیابت پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کرد و تا جایی که ما می‌دانیم سابقه بیماری قلبی نداشت اما شنیده‌ایم که بر اثر ایست قلبی از دنیا رفته است. 

وی با اشاره به خاطرات هشت سال دفاع مقدس و فضای کار در دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: عملیات که می‌شد ما در تحریریه حضور داشتیم و خبرهای مربوط به پیروزی‌ها و عملیات را می‌خواندیم و در این سال‌ها که در کنار آقای افشار در رادیو و تلویزیون کار می‌کردم او با صدای رسا و گرمی که داشت بسیار تاثیرگذار بود.به گزارش ایسنا، قاسم افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال های دفاع مقدس با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بامداد امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

افشار از استادان گویندگی و فن بیان بود و صدای ماندگار او هرگز از ذهن مخاطبان رادیو و تلویزیون حذف نخواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید