یادداشت جی پلاس؛

فرق صادق محرمی با بقیه چه بود؟!

پرسپولیس به هر زحمتی که بود با گل دقیقه نود کاپیتان جلال به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافت اما در پایان این دیدار یک خبر ناراحت کننده برای هواداران منتشر شد؛ صادق محرمی مدافع آینده دار پرسپولیس که اتفاقا در دیدار برابر الجزیره هم یکی از شب های خوبش را پشت سر گذاشت از فصل آینده در دیناموزاگرب کرواسی توپ خواهد زد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ خبر جدایی بازیکنان خصوصا آنهایی که جوان و آینده دار هستند نمی تواند خبر بدی برای فوتبال ایران باشد، اما با اتفاقاتی که این فصل برای پرسپولیس افتاده هر جدایی و عدم تمدید قراردادی تبدیل به داستانی جدید برای سرخ پوشان می شود.

با شاهکار مهدی طارمی و شرکاء! پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی محروم است و با وجود همه تلاش هایی که گرشاسبی و مسئولان حقوقی باشگاه انجام داده اند هنوز تضمینی بابت بخشش محرومیت سرخ ها وجود ندارد؛ خروج هر بازیکن، حتی اگر تاثیرگذار و کلیدی نباشد، به معنای کم شدن یک نفر از لیست تیم قهرمان لیگ است.

هواداران پرسپولیس پیش از این به جدایی بازیکنان این تیم واکنش نشان می دادند. تکلیف مهدی طارمی که خود مسبب محرومیت پرسپولیس شد که کاملا روشن است، اما پس از او بازیکنانی نظیر سروش رفیعی که راهی لیگ قطر شد و یا حتی بیرانوند که در یک مصاحبه اعلام کرد به فکر خودش است نه پرسپولیس، به شدت با واکنش منفی هواداران روبرو شدند؛ چرا که آنها از بازیکنان خود انتظار دارند در شرایط حساس کنونی وفاداری شان را ثابت کنند و پرسپولیس را تنها نگذارند.

با این حال خبر جدایی صادق محرمی با واکنش منفی روبرو نشد. جوان کم حاشیه و سر به زیر فوتبال ایران شاید به واسطه خصوصیات اخلاقی و دنبال حاشیه نبودنِ او، با واکنش منفی روبرو نشد.

البته به نظر می رسد واکنش منفی هواداران نسبت به جدایی بازیکنان بی ارتباط به مسائل مالی هم نباشد. آنها بیشتر نسبت به خروج بازیکنانی برانگیخته می شوند که به انگیزه کسب درآمد بیشتر، راهی لیگ های بی کیفیت عربی می شوند و شاید به همین دلیل باشد محرمی که راه اروپا را پیش گرفته، هر چند قرار نیست در لیگ شاخص و درجه یکی توپ بزند اما مورد انتقاد هواداران قرار نمی گیرد.

مساله دیگر اینکه مسئولان پرسپولیس با امیدواری، از بخشش محرومیت تیم شان در پنجره نقل و انتقالات سخن به میان می آورند و شاید با همین امیدواری هایی که هنوز رسمیتی هم ندارد، برانکو را متقاعد به امضای قرارداد دو ساله کرده باشند. محرومیتی که اگر بخشیده نشود، با توجه به حضور سرخ پوشان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، شرایط سختی را برای آنها رقم می زند.

جدایی مسالمت آمیز محرمی از پرسپولیس نشان داد که اگر بازیکنان رفتار حاشیه ای نداشته باشند و با مصاحبه ها و اظهارات خود خاطر هواداران را رنجیده نکنند، داستان خوش استقبالی و بدبدرقه بودن در فوتبال ایران می تواند نقطه پایان داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید