سرمربی تیم ملی والیبال: به‌دلیل مشکلات ویزا، فهرست نهایی را فردا اعلام می‌کنم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با انتقاد از شیوه جدید برگزاری لیگ ملت‌های والیبال گفت: برای من هر تورنمنتی اهمیت ویژه‌ای دارد اما طبیعتا قهرمانی جهان مهم‌تر از لیگ ملت‌هاست.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران عصر دوشنبه در آخرین جلسه تمرینی در حضور اصحاب رسانه پیش از سفر به اردوی تدارکاتی صربستان و هفته اول لیگ ملت‌های والیبال در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور ایران در بین ۶ تیم نهایی لیگ ملت‌ها گفت: ما ۱۵ بازی پیش‌رو داریم و باید با کسب امتیازات لازم در این دیدارها جواز صعود به مرحله نهایی را کسب کنیم. تیم‌های دیگر همانند ایران امیدوار به صعود به مرحله نهایی هستند چرا که در این تورنمنت ۱۶ تیم برتر جهان حضور دارند. از بین این ۱۶ تیم تنها ۶ تیم راهی مرحله نهایی می‌شوند که از این تعداد نیز فرانسه به عنوان میزبان مرحله نهایی قطعا حضور خواهد داشت. نمی‌توانم پیش از آغاز رقابت‌ها قولی بدهم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را نشان دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جواب این سوال که فهرست ۱۵ نفره تیم ملی برای حضور در هفته اول چه زمانی اعلام می‌شود؟ اظهار کرد: تا فردا منتظر می‌مانیم زیرا به دلیل مشکلات صدور ویزا، هنوز روادید چند بازیکن در دست ما نیست و باید ببینیم تا فردا چه اتفاقی می‌افتد. در حال حاضر می‌توانم اسامی را اعلام کنم اما احتمال دارد تا فردا نام چند بازیکن تغییر کند به همین خاطر بهتر است فردا فهرست را اعلام کنم.

با توجه به در پیش بودن دو رویداد لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان، ایگور کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که هدفش از دعوت از تعداد زیادی بازیکن جوان چه بوده است؟ پاسخ داد: برای ما هر تورنمنتی مهم است اما با توجه به استانداردهای فدراسیون جهانی والیبال، رقابت‌های قهرمانی جهان که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود اهمیت بیش‌تری دارد اما در لیگ ملت‌های والیبال باید در طول یک ماه به ۴ قاره سفر کنیم و در شرایط مختلف با تیم‌ها دیدار کنیم. من بازیکنان جوان را به دلیل اهمیت کم‌تر لیگ ملت‌های والیبال وارد فهرست نکردم بلکه توانایی‌هایی در آن‌ها دیدم که می‌توانند در این تورنمنت بازی کنند و اگر با همین پتانسیل ادامه دهند بدون شک در قهرمانی جهان نیز خواهند بود.

کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که در فهرست نهایی هفته اول چند بازیکن جوان به همراه تیم ملی به فرانسه اعزام می‌شوند؟ اظهار کرد: من تعداد بازیکنان جوان را نشمرده‌ام (با خنده) اما در فهرست هفته اول مرتضی شریفی، محمد حضرت‌پور، میثم صالحی، امیرحسین توخته و صابر کاظمی حضور دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان درباره نظرش راجع به شیوه جدید برگزاری لیگ ملت‌های والیبال گفت: به نظرم این رقابت‌ها به نوعی بازی‌های توریستی است. سوال من این است که اگر خود شما در یک ماه از فرانسه به آرژانتین و سپس به روسیه و از آن‌جا به آمریکا سفر کنید و در آخر به تهران بیایید، چه حالی خواهید داشت؟ جالب آن که علاوه بر سفر ما باید با حریفان‌مان نیز رقابت کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید