عفو یک مرد ایرلندی پس از گذشت 136 سال از اعدامش ! + عکس

جویس یکی از سه مردی بود که در دسامبر ۱۸۸۲ میلادی به جرم کشتن پنج نفر از افراد یک خانواده محکوم شد. اما کمی پیش از اعدام آن سه نفر دو نفر از آنها اعتراف به ارتکاب جرم کردند اما جویس اصرار می کرد که بیگناه است. با وجود این، اعتراف آن دو برای تأخیر در اجرای اعدام و یا ابطال آن کافی نبود.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس،  «لمایلیس جویس» به جرم قتل بازداشت و اعدام شد اما پس از گذشت ۱۳۶ سال از دار زدن او، عفو ریاست جمهوری از سوی مایکل هیگنز رئیس جمهور ایرلند برای او صادر گردید. «عفو پس از مرگ» نخستین عفوی است که رئیس جمهور کنونی ایرلند در قضیه ای متعلق به پیش از تأسیس دولت این کشور و زمانی که ایرلند جزئی از بریتانیا بوده، صادر می کند.

 

عفو ۱۳۶ سال پس از اعدام!

جویس یکی از سه مردی بود که در دسامبر ۱۸۸۲ میلادی به جرم کشتن پنج نفر از افراد یک خانواده محکوم شد. اما کمی پیش از اعدام آن سه نفر, دو نفر از آنها اعتراف به ارتکاب جرم کردند و گفتند که جویس بیگناه است. اما اعتراف آن دو برای تأخیر در اجرای اعدام و یا ابطال آن کافی نبود.

عفو ۱۳۶ سال پس از اعدام!

دولت ایرلند در سال ۲۰۱۵ میلادی یک کارشناس قانونی را به کار گمارد تا شرایط پرونده را بررسی کنند و آنها متوجه شدند که جویس با نام ایرلندی "ماولرا سیوجی" به ظلم اعدام شده است. پس از ارزیابی های انجام شده، هیگنز یادداشت عفو پس از مرگ را به موجب ماده ی ۱۳.۶ از قانون ایرلند امضا کرد و این عفو پنجمین عفو دولت ایرلند از سال ۱۹۳۷ میلادی و دومین عفو پس از مرگ به شمار می رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید