بارش باران تا آخر هفته در کشور ادامه دارد

کارشناس هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته در کشور خبر داد و گفت: امروز در مناطقی از شمال شرق، شرق، دامنه‌های شرقی البرز، شمال غرب و غرب کشور شاهد بارش باران به صورت رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

به گفته وی، امروز بعدازظهر بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، شرق کردستان، شرق کرمانشاه و شمال لرستان شدت خواهد گرفت.

رفیعی از کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب تا اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: اواخر وقت امروز شاهد افزایش گرد و غبار در جنوب شرق کشور و در برخی ساعات وزش باد شدید در این مناطق خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز بعدازظهر افزایش ابر و احتمال رگبار باران همراه با وزش باد برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه فردا صبح حداکثر دمای  استان 23 و حداقل 14 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خواهد بود، افزود: روز دوشنبه برای بخشی از مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و شمال زنجان بارش شدید باران پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آتی، اظهار کرد: روز سه شنبه در نیمه شمالی، بخش هایی از مرکز و شرق کشور بارش باران ادامه خواهد داشت که شدت بارش برای این روز در نیمه شمالی خراسان رضوی، بخش‌هایی از مناطق خراسان شمالی و شمال سمنان، ارتفاعات شرق تهران و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

کارشناسی هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، شرق استان‌های کردستان و کرمانشاه، شمال لرستان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود که البته این امر در برخی مناطق کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز رخ خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید