جی پلاس/ فوربس قدرتمندترین را انتخاب کرد؛

10 مدیر برتر اقتصادی جهان در سال 2018 + تصاویر

فوربس به رسم هر ساله خود فهرستی از قدرتمندترین افراد اقتصادی جهان تهیه کرده است که از میان جمعیت 100 میلیون نفری جهان نام 75 نفر به چشم می‌خورد. اما جالب اینجاست که از 75 نفر قدرتمند جهان، 35 نفرشان مدیران کسب‌وکار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس کارودرآمد جی پلاس؛ بیشتر این 35 مدیرعامل آمریکایی و بعد از آن آسیایی، اروپایی و یک نفر هم آفریقایی هستند. از میان این 35 مدیرعامل، 10 نفر کسب‌وکاری با ارزش بالای پنج تریلیون دلار دارند که برای درک بهتر آن باید گفت که این مقدار از تولید ناخالص داخلی ژاپن، به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان، بیشتر است!

** جف بزوس

مدیرعامل شرکت آمازون

10

جف بزوس به غیر از اینکه به عنوان قدرتمندترین‌های جهان معرفی شده است، یکی از صدرنشینان فهرست ثروتمندترین‌های جهان نیز هست. وی تنها فردی در جهان است که میزان دارایی‌هایش به دلار به عدد 12 رقمی رسیده است. میزان ثروت او در حال حاضر 133 میلیارد دلار است.

شرکت آمازون که غول خرده‌فروشی آنلاین لقب گرفته است، ماه اوت سال گذشته با خرید شرکت غذایی Whole Foods و همچنین دایر کردن فروشگاه‌های فیزیکی کتاب به این رشد دامن زده است. آمازون هم‌اکنون در حوزه خدمات ابری رشد چشمگیری داشته است و بیش از 780 میلیارد دلار ارزش دارد. ارزش سهام آمازون در سال گذشته با رشدی بیش از 70 درصد همراه بود.

** لری پیج

مدیرعامل گوگل

9

یکی دیگر از 10 مدیرعامل قدرتمند جهان به روایت فوربس لری پیج، مدیرعامل آلفابت، شرکت مادر گوگل، است. شرکت وی با ارائه بزرگترین موتور جست‌وجوی جهان کار خود را آغاز کرده است و هم‌اکنون لری پیج روی شرکت سازنده تاکسی پرنده خودران خود با نام Kitty Hawk سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت به تازگی تاکسی‌های پرنده خود را در نیوزلند آزمایش می‌کند.

** مارک زوکربرگ

مدیرعامل فیس‌بوک

8

مارک زوکربرگ امسال با بدشانسی همراه بود. جریان سرقت اطلاعات کاربران فیس‌بوک توسط شرکت کمبریج آنالتیکا باعث شد که نام زوکربرگ از فهرست 10 تای اول خارج شود. در ماه مارس گذشته، اطلاعات به‌اشتراک گذاشته کاربران فیس‌بوک توسط کمبریج آنالتیکا که یک شرکت مشاوره‌ سیاسی است، فاش شد.  همین امر موجب شد که قیمت سهام فیس‌بوک کاهش پیدا کند، اما بیانیه حرفه‌ای زوکربرگ در کنگره آمریکا امید دوباره‌ای به سهامداران این شرکت داد و در همان جلسه، سهام شرکت 4/5 درصد رشد کرد. زوکربرگ دومین نفر از لیست هارواردی‌هایی مشهوری است که از دانشگاه انصراف داد و شرکت خودش را تاسیس کرد. فیس‌بوک هم‌اکنون بیش از نیم تریلیون دلار ارزش دارد.

** وارن بافت

مدیرعامل برکشایر هاتوی

7

وارن بافت، سرمایه‌گذار 87 ساله حوزه فناوری اطلاعات، دومین فرد سالمند در لیست قدرتمندترین‌های جهان است. او به تازگی از هیات مدیره شرکت «کرفت هینز» بازنشسته شده، اما همچنان با قدرت مدیریت «برکشایر هاتوی» را به عهده دارد. او این شرکت را در سال 1963 خرید و پس از مدتی آن را به یک شرکت سرمایه‌گذاری تبدیل کرد.

به وارن بافت لقب «پیشگوی اوماها» داده‌اند. پیشگوی اوماها در ماه مه اعلام کرد که شرکتش 75 میلیون سهام اپل را خریده است. با این کار سهام برکشایر در اپل به پنج درصد نزدیک می‌شود.

** جیمی دیمون

مدیرعامل جی‌پی مورگان

6

جیمی دیمون قدرتمندترین فرد وال‌استریت انتخاب شده است و در جایگاه نوزدهمین فرد قدرتمندترین‌های جهان قرار دارد. وی مدیرعامل شرکت جی‌پی مورگان، بزرگترین بانک جهان با ارزش 2 تریلیون دلار است. او به تازگی اعلام کرده است که دست‌کم تا پنج سال آینده در سمت مدیریت این بانک به کار خود ادامه خواهد داد.

** جک ما

مدیرعامل علی‌بابا

5

جک ما، قدرتمندترین رهبر کسب‌وکار غیرآمریکایی به شمار می‌رود. وی مدیرعامل علی‌بابا، بزرگترین سایت تجارت الکترونیک جهان، است. علی‌بابا هم مثل آمازون اقبال خوبی در صنعت رایانش ابری داشته است و «علی‌بابا  کلود» به خوبی توانسته سود کلانی را به هسته کسب‌وکار تجاری این شرکت به ارمغان بیاورد. جالب است بدانید که "ما" به تازگی دستی هم به بازیگری برده و قرار است در فیلم کونگ‌فوی چینی با نام «گونگ شو دائو» ایفای نقش کند.

** داگ مک‌میلان

مدیرعامل وال‌مارت

4

داگ مک‌میلان مدیرعامل بزرگترین شرکت استخدامی جهان یعنی والمارت است که تعداد کارمندانش به 3/2 میلیون نفر می‌رسد. این تعداد تقریبا برابر با تعداد نفرات ارتش چین است. این مدیر آرکانزاسی به ‌تازگی اعلام کرده که شرکتش به‌ مرور سیاست‌های خود را تغییر خواهد داد و قصد دارد در عرض سال آینده، چندین فروشگاه بزرگ راه‌اندازی کند و بیشتر از پیش روی تجارت الکترونیک و فناوری‌های نوین مربوط به پرداخت پول متمرکز شود.

** تیم کوک

مدیرعامل اپل

3

شرکت اپل تحت لوای تیم کوک چندین سال است که لقب ارزشمندترین شرکت جهان را به یدک می‌کشد و ارزشش به تریلیون دلار رسیده است. این مدیرعامل اهل جورجیا با استراتژی خاص خود به خوبی شرکت اپل را به‌ سمت موفقیت‌های بزرگ هدایت می‌کند.

البته او به ‌تازگی از فروش پایین آخرین محصولشان در بازار گوشی‌ هوشمند یعنی آیفون 10 ابراز نگرانی کرده است، اما آمار نشان می‌دهد که این محصول هنوز پرفروش‌ترین گوشی جهان محسوب می‌شود. به ‌هر حال اپل به‌ جزء گوشی‌ هوشمند در بازارهای متعدد دیگری هم فعال است و سرویس موزیک آن به ‌تازگی به مرز 40 میلیون کاربر رسیده است.

** ایلان ماسک

مدیرعامل اسپیس‌ایکس

2

ایلان ماسک یکی از انقلابی‌ترین مدیران عامل زمان خود است و امسال سال سخت و شلوغی را از سر گذرانده است. اسپیس‌ایکس در ماه فوریه گذشته توانست با موفقیت قدرتمندترین موشک جهان را به فضا پرتاب کند. وی سال گذشته با پرتاب «رودستر تسلا رد» به مدار زمین نیز سرش را حسابی گرم کرد.

در ماه مه گذشته، ایلان درآمد عجیب و غریبی از فروش خودروهای برقی شرکت تسلایش به دست آورد.

** ما هواتنگ

مدیرعامل تنسنت

513506356

ما هواتنگ ثروتمندترین فرد آسیاست که در رتبه‌ آخر لیست 10 نفره فوربس قرار دارد. ما هواتنگ معروف به «پونی ما»، موسس شرکت اینترنتی «تنسنت» (Tencent) است. سهام شرکت تنسنت در سال گذشته حدود 60 درصد رشد داشت که بخش زیادی از آن را مدیون شبکه اجتماعی و بازی‌های آنلاین خود است.

دیدگاه تان را بنویسید