حاشیه های غیر اخلاقی رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی؛

ماجرای درگیری برادران عبدولی و هت‌تریک آن ها در باخت!

باز هم درگیری در تیم ملی کشتی فرنگی و باز هم حاشیه‌سازی سعید عبدولی. زمانی نیست مسابقه‌ای برای فرنگی‌کاران برگزار شود و اسمی از این کشتی‌گیر جنجالی برده نشود. این‌بار صحبت از مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی است. جایی که دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو، تشک مسابقات را به میدان جنگ و خون‌ریزی تبدیل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عبدولی این‌بار بدتر از هر زمان دیگری اخلاق حرفه‌ای را زیر سؤال برد. او با حرکات و رفتار ناشایستی که انجام داد، ثابت کرد نمی‌تواند در ورزشی که جوانمردی و فتوت حرف اول را در آن می‌زند، ادعایی داشته باشد. قهرمان کشتی فرنگی جهان، دو روز پیش در حالی در انتخابی وزن 87 کیلوگرم شرکت کرد که از مسابقه اولش با تنش کشتی می‌گرفت و مدام به رأی داوران اعتراض می‌کرد.

کشتی اول مقابل مهدی فلاح، دارنده مدال نقره نوجوانان جهان بود. دیداری تماشایی که تا سه ثانیه مانده به پایان این مبارزه ۳ بر یک عقب بود، اما در یک کش‌و‌قوس موفق به خاک حریف شد و نتیجه را با حساب ۳ بر ۳ به سود خود به پایان رساند؛ اما در‌گیری اصلی در جریان دیدار دوم وزن 87 کیلوگرم بود.وقتی که عبدولی و ایمان انصاری به مصاف یکدیگر رفتند. در ابتدای مسابقه داوران عبدولی را به علت خطای ورزشی و ضربه‌زدن به صورت حریفش دو امتیاز جریمه کردند که این موضوع با اعتراض این کشتی‌گیر همراه بود و باعث شد جرقه‌ اتفاقات بعدی زده شود. مبارزه دو کشتی‌گیر همین‌طور ادامه داشت که در نهایت به زدوخورد شدیدی انجامید. درحالی‌که تماشاگران حاضر در سالن هفتم تیر از تماشای چنین صحنه‌هایی مبهوت مانده بودند، درگیری به بیرون تشک هم کشیده شد.

دعوای بین عبدولی و انصاری در حالی بالا گرفت که مأموران حراست حاضر در سالن و مربیان وارد عمل شدند تا دو کشتی‌گیر را جدا کنند. درگیری فیزیکی بین عبدولی و انصاری به‌قدری یکباره فضای سالن مسابقات را به هم ریخت که رئیس تشک اجازه ادامه مسابقه را به آنها نداد و با رأی کمیته داوران هر دو کشتی‌گیر دیسکالیفه و از ادامه حضور در این رقابت‌ها اخراج شدند. مأموران حراست مانع از ادامه زدوخورد بین عبدولی و انصاری در سالن شدند، اما این پایان ماجرا نبود.

زمانی که دو کشتی‌گیر به رختکن رسیدند، درگیری شدیدتری میان آنها رخ داد. ایمان انصاری در‌این‌باره گفت: زمانی که به رختکن وارد شدم، برادران عبدولی و دو، سه نفر دیگر به من حمله کردند و با مشت و لگد به جانم افتادند. ضرباتی را با مشت به صورتم زدند که باعث شد صورتم متورم شود. در کشتی هم که عبدولی با سر به بینی‌ام زد و باعث شد بینی‌ام بشکند؛ هم دیسکالیفه شدم و هم کتک خوردم». البته انصاری نیز در جریان مبارزه به سمت عبدولی حمله کرد و هر دو طرف در این درگیری مقصر بودند. این اقدام برادران عبدولی باعث شد برادران انصاری هم حرکت آنها را تلافی کنند. به گفته شاهدان عینی برادران و دوستان این کشتی‌گیر تهرانی بیرون از سالن منتظر خانواده عبدولی بودند و با داد و فریاد به این موضوع معترض بودند که چرا انصاری را در رختکن کتک زده‌اند. در نهایت با صحبت‌های مسئولان فدراسیون با دو کشتی‌گیر و دخالت نیروی انتظامی موضوع ختم‌بخیر شد و انصاری دوستانش را از اطراف سالن هفتم تیر پراکنده کرد.

ادامه درگیری عبدولی‌ها

هنوز جنجالی که فرنگی‌کار پرحاشیه ایران به راه انداخته بود، تمام نشده بود که باز هم فضای انتخابی به هم ریخت. این‌بار باز هم پای خانواده عبدولی در میان بود؛ جایی که سامان برادر کوچک‌تر سعید، به محمد نوربخش حمله کرد. او که در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی می‌گرفت، در چهارمین مبارزه خود مقابل محمد نوربخش روی تشک رفت. سامان در‌حالی‌که یک بر یک تا ثانیه‌های پایانی شکست خورده بود، به داوری اعتراض‌های بی‌مورد داشت و در نهایت نیز با دو ضربه سر محکم به صورت نوربخش باعث شکافته‌شدن ابروی حریف و جاری‌شدن خون از صورت او شد.

این اقدام غیراخلاقی سامان باعث شد داوران دو امتیاز دیگر به نوربخش بدهند. عبدولی مدعی بود نوربخش به او فحش داده است. با پایان مبارزه که به حذف سامان عبدولی از مسابقات به‌دلیل دو باخت انجامید، او خارج از تشک کشتی با انجام حرکاتی ناشایست قصد داشت به نوربخش حمله کند که مأموران نیروی انتظامی مانع اقدام او شدند. نوربخش نیز بدون کوچک‌ترین درگیری‌ای از گوشه دیگر سالن به رختکن رفت. پیش از آغاز مسابقه نیز سعید عبدولی قصد داشت کنار تشک در کنار مربیان بایستد و برادرش را کوچ کند که مأموران نیروی انتظامی او را از کنار تشک به بیرون بردند.

بعد از سعید و سامان نوبت به کرامت، آخرین عضو خانواده عبدولی، در انتخابی تیم ملی فرنگی ‌رسید که خود را روی تشک نشان دهد. او نیز متأثر از دو برادر خود یک کشتی پرتنش را مقابل محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به نمایش گذاشت و به رأی داوران معترض بود. دیروز روز هت‌تریک برادران عبدولی در باخت بود.

کرامت نیز با باختی که برابر گرایی متحمل شد نشان داد که برادران عبدولی جنبه شکست را ندارند. رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی، درباره اتفاقات تلخ رخ‌داده در برخی از مبارزه‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی گفت: کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در اولین فرصت پس از برگزاری مسابقات برای رسیدگی به این اتفاقات تشکیل جلسه خواهد داد و به‌طور قطع شدیدا با این بی‌اخلاقی‌ها برخورد خواهد کرد. این قبیل اتفاقات به‌هیچ‌وجه در شأن و جایگاه کشتی به‌عنوان ورزش پهلوانی نیست و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در میادین کشتی نباشیم.

دیدگاه تان را بنویسید