کلروفیل و فواید آن برای پوست

کلروفیل علاوه بر اینکه با کم‌خونی و خستگی مقابله می‌کند باعث تقویت عضلات، بهبود عملکرد استخوان‌ها و تقویت بینایی و حافظه می‌شود. یکی دیگر از اثرات مهم این رنگدانه‌ی گیاهی تأثیر آن روی زیبایی پوست است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کلروفیل ماده‌ای است که باعث رنگ سبز گیاهان می‌شود. این ماده باعث جذب نور خورشید و تبدیل آن به انرژی می‌شود. شاید ندانید که این رنگدانه گیاهی برای بدن بسیار مفید است. این ماده علاوه بر اینکه با کم‌خونی و خستگی مقابله می‌کند باعث تقویت عضلات، بهبود عملکرد استخوان‌ها و تقویت بینایی و حافظه می‌شود. یکی دیگر از اثرات مهم کلروفیل تأثیر آن روی زیبایی پوست است. در این مطلب 4 فایده کلروفیل روی پوست و منابع آن را عنوان می‌کنیم.

کلروفیل برای مقابله با چین و چروک پوست

کلروفیل منبع مهم آنتی‌اکسیدان‌ها است. آنتی‌اکسیدان‌ها به طور مؤثری با رادیکال‌های آزاد که عامل پیری پوست هستند مقابله می‌کنند. مصرف منظم کلروفیل باعث می‌شود که پوست جوان، نرم و شاداب بماند.

کلروفیل برای احیای اپیدرم

کلروفیل ماده‌ای است که برای مقابله با تکثیر و انتشار باکتری‌ها مؤثر عمل می‌کند. در صورتی که روی پوست زخم، بریدگی یا جراحت جزئی باشد کلروفیل به پیشگیری از عفونی شدن آن کمک کرده و احیای زخم را سرعت می‌دهد. علاوه براین، این ماده باعث تسکین پوست‌های حساس و به‌ویژه اگزما، سوختگی و التهاب پوست می‌شود.

کلروفیل پوست را شاداب و خوش رنگ می‌کند

هیچ چیز مانند کلروفیل باعث شادابی و خوش رنگی پوست نمی‌شود. این ماده سبز رنگ قادر است که گردش اکسیژن را در خون بیشتر کند. این روند نیز پوست را شاداب و تازه کرده و آن را خوش آب و رنگ می‌کند. کلروفیل همچنین به خاطر دارا بودن خواص شگفت انگیز با کدر شدن پوست مقابله کرده و درخشش خاصی به آن می‌دهد.

کلروفیل برای کاهش قرمزی و تورم پوست

کلروفیل علاوه بر تسکین پوست‌های حساس باعث کاهش قرمزی و تورم پوست می‌شود. گاهی ممکن است که قرمزی و تورم پوست دردناک باشد و یا اینکه ظاهر نازیبایی داشته باشد. مصرف منظم کلروفیل باعث تسریع برطرف شدن این قبیل مشکلات می‌شود.

کلروفیل در کدام مواد غذایی یافت می‌شود؟

کلروفیل در تمام مواد غذایی سبز رنگ وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را جذب کنید. اسفناج، کلم بروکلی، سبزیجات معطر، اسپرولینا و غیره جزو منابع خوب کلروفیل هستند. تمام مواد غذایی ذکر شده سرشار از این رنگدانه هستند که برای سلامتی مفید است. برای بهره مندی بیشتر از خواص این ماده توصیه می‌شود که میوه‌ها و سبزیجات حاوی کلروفیل را به صورت خام میل کنید. چون کلروفیل در اثر گرما از بین می‌رود. بنابراین بهترین کار این است که از آب سبزیجات بیشتر استفاده کنید.

دیدگاه تان را بنویسید