قیمت مرغ در ماه رمضان افزایش می یابد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: احتمال افزایش قیمت مرغ در پی نوسان نهاده‌های دامی در ماه مبارک رمضان وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از احتمال افزایش قیمت مرغ در ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد از سوی دولتمردان برای تعیین و تکلیف نرخ مرغ در ماه مبارک رمضان، احتمال افزایش قیمت مرغ در پی نوسان نهاده های دامی در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیرافزایش جهانی نرخ نهاده های دامی بر قیمت تمام شده مرغ ، افزود: اگر قیمت مرغ در ماه رمضان به سبب افزایش هزینه های تولید بالا نرود، مرغداران متحمل ضرر و زیان خواهند شد.

به گفته یوسفی؛ افزایش قیمت نهاده های دامی و کاهش انگیزه مرغداران برای تولید،کاهش هزار و 500 تومانی قیمت جوجه نسبت به مدت مشابه سال قبل را به همراه داشته است که در صورت ادامه این روند، تولید و تامین مرغ در ماه آینده دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که قیمت کالاهای اساسی تا ماه رمضان افزایش نمی یابد، بیان کرد: این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که قیمت نهاده های تولید ثابت بماند و در وضعیت کنونی که نهاده های دامی به طور مداوم در حال نوسان است، عرضه هر کیلو مرغ با نرخ کمتر از 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان به زیان مرغداران است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از خرید مرغ مازاد مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو مرغ با نرخ 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 900 تومان 4 سال قبل از مرغداران خریداری می شود که با وجود افزایش قیمت نهاده های دامی قرار است، تجدید نظری در قیمت مرغ رخ دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید