صدور رای درباره 10 مورد تخلف در نمایشگاه کتاب

قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در جلسه امروز هیات رسیدگی به تخلفات، برای 10 مورد تخلف تصمیم گیری و آرای مربوطه صادر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر مسعود شهرام نیا بدون اشاره به نوع تخلفات انجام شده در نمایشگاه کتاب امسال، اظهار داشت: عرضه کتاب های بدون مجوز و قاچاق در همه نمایشگاه های کتاب، کم و بیش وجود دارد، از جمله اینکه در برخی کتاب های ناشران عرب مواردی از جمله چاپ نقشه هایی با نام جعلی خلیج عربی به چشم می خورد.

وی با تاکید بر نظارت و کنترل بیشتر بر روند برگزاری نمایشگاه کتاب، ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، حساسیت روی این مساله است، به همین دلیل در جلسات رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب، با دقت روی تخلفاتی از این دست بحث و تصمیم گیری می شود.

شهرام نیا با تاکید بر پیگیری تخلفات از هر دو نوع مالی و صدور بدون مجوز و غیر قانونی کتاب هم توضیح داد: به غرفه ها و ناشران متخلف ابتدا تذکر داده و پس از آن غرفه را برای چند ساعت، چند روز و یا تا پایان نمایشگاه تعطیل می کنیم؛ هر چند در مراحل بعدی این احکام شامل تعلیق در دوره بعدی نمایشگاه و نمایشگاه های استانی خواهد بود.

وی درباره برخی شنیده ها مبنی بر اینکه محموله های برخی ناشران خارجی همچنان در گمرک معطل مانده است نیز توضیح داد: تاکنون چنین موردی گزارش نشده و ممکن است اینها محموله های بعدی ناشران خارجی باشد زیرا بارهای اولیه تا پیش از برگزاری نمایشگاه به گمرک مصلی وارد شده است.

شهرام نیا روز گذشته نیز در نشست خبری اعلام کرد که دو غرفه در نمایشگاه به دلیل تخلف پلمپ شده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از چهارشنبه 12 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (س) تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت مماه از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه مندان به کتاب است.

دیدگاه تان را بنویسید