گزارش جی پلاس

همراه اول همچنان مختل!

بروز رسانی سیستم های همراه اول که مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده، بیش از دو هفته طول کشیده و مشخص هم نیست تا چه زمانی مشتریان این اپراتور را دچار مشکل خواهد کرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جی پلاس؛ دو هفته ای می شود که از گوشه و کنار درباره مشکلات مردم برای استفاده از برخی خدمات همراه اول می شنویم. صحبت هایی که اگرچه پیش از این خیلی جدی گرفته نمی شد اما آنقدر ادامه پیدا کرد و طولانی شد تا علنی شود و از طرف این اپراتور هم تایید شود.

در دو هفته اخیر اگر گذرتان به دفاتر پیشخوان دولت و برخی نمایندگی های اپراتورهای تلفن همراه خورده باشد، قطعا عده قابل توجهی را دیده اید که حیران و سرگردانند. یکی بدهی اش را ریخته اما نمی تواند سیمکارتش را وصل کند، دیگری چند روز است می آید و می رود اما راهی پیدا نمی کند تا انتقال مالکیت سیمکارت خریداری کرده اش را انجام دهد. دیگری فروشنده است و بسیاری از مشتریانش نتوانسته اند سیمکارت هایشان را فعال کنند و او حالا با شکایت آن ها مواجه شده. 

چندین و چند مشکل ریز و درشت دیگر در این دو هفته اتفاق افتاده که بسیاری از خود ما هم درباره اش دیده یا شنیده ایم. قطع بودن سیستم خرید مکالمه همراهی، مشکل در تسویه حساب و پرداخت قبض (به طور مثال مبلغ از حساب شما کسر اما مانده بدهی تغییری نمی کند!) و البته برخی اختلال در برقراری تماس از جمله مشکلاتی بود که برخی کاربران در روزهای گذشته با آن مواجه شده اند.

اینطور که مسئولین این دفاتر پیشخوان و نمایندگی ها می گویند، در دو هفته گذشته سیستم خدمات رسانی همراه اول دچار اختلال شده و تنها دقایق محدودی از روز قادر به سرویس دهی است. افراد بسیاری هر روز به این دفاتر می روند و البته بدون اینکه کارشان انجام شود، ساعت ها منتظر می مانند و در آخر هم نمی توانند دست از پا درازتر به منزل و محل کارشان بر می گردند.

حالا و پس از اینکه حجم وسیعی از انتقاد و اعتراض متوجه همراه اول شده، این اپراتور اعلام کرده که مشغول بروز رسانی در برخی سرویس هاست! بروز رسانی که مشخص نیست چرا تا این اندازه طولانی شده و کار و یا کاسبی برخی را با اختلال مواجه کرده است!

جالب اینجاست که تماس با سامانه 9090 برای انتقاد از این وضعیت هم بی نتیجه می ماند و گزینه ای که شما را به اپراتور وصل می کند به طور خودکار از کار افتاده است!

مدیر کل ارتباطات اپراتور همراه اول در پاسخی جالب می گوید که برخی کاربران خدمات پیشخوان، با سیستم جدید این اپراتور آشنا نیستند!

شاهین آرپناهی (که پیشتر او را به عنوان مجری برنامه "گلبرگ" در شبکه سه سیما دیده بودیم) می گوید: « بخش عمده این مشکل به عدم تسلط کاربران بر سیستم جدید بر می گردد و حدس میزنم این مشکل بیشتر از این ماجرا نشات بگیرد‍!»

او با این حال به نوعی مشکل را تایید می کند و از مردم می خواهد برای حل مشکلاتشان به نمایندگی های همراه اول مراجعه کنند که در این ایام در روزهای تعطیل هم مشغول کار است!

اختلال شبکه همراه اول در روزهایی که بسیاری از کاربران از کندی اینترنت شکایت دارند و از طرف دیگر ماجرای فیلترشدن تلگرام هنوز نقل اصلی محافل رسمی و غیر رسمی است، اتفاق دیگری است که بخشی از زندگی روزانه و حتی کاری بخش عمده ای از مردم را تحت الشعاع قرار داده است.

همراه اول به نوعی این نقص ها و مشکلات جدی و گسترده را پذیرفته و آن را مربوط به بروزرسانی پانزده روزه اش دانسته اما با این حال شاید بهتر باشد که این کار را در مقاطع زمانی بیشتر و مقطع به مقطع انجام دهد.

در کنار بخشی از مردم که از این اپراتور به عنوان سرویس دهنده سیم کارت تلفن همراهشان انتظار خدمات متناسب با پولی که می گیرد دارند، برخی هم کسب و کار و بخشی از زندگی شان وابسته به خدمات این اپراتور است و اگر واقعا قضیه بروزرسانی وجود دارد، می شد در زمان کمتر و البته بهتری مانند تعطیلات انجام شود تا مردم کمتر از این مسیر آسیب ببینند.

دیدگاه تان را بنویسید