۳۰۲ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در فروردین ماه سال جاری ۳۰۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط و سه باند قاچاق این مواد شناسایی و منهدم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نصرتی بیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در ماه نخست سال جاری دو هزار و ۸۷۶ معتاد در سطح استان توسط عوامل نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۵ نفر آنان در ایام تعطیلات نوروز دستگیر شدند که یک هزار و ۳۱ نفر از این افراد بعد از غربالگری در مراکز درمانی پذیرش و نگهداری شدند.

نصرتی اظهار کرد: ۵۶۰ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر هم در استان دستگیر شدند و ۴۸۰ عملیات پلیسی در ۱۲۴ نقطه از استان طرح پاکسازی اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع دو هزار و ۷۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ شمسی ۴۱ درصد رشد کشفیات داشتیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: ۹۸ درصد کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و بقیه توسط اداره کل اطلاعات استان انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۸۳ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و معتاد در سطح استان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۴۰ نفر معتاد بودند که در مراکز درمانی پذیرش شدند.

نصرتی با اشاره به فعالیت ۲۷۱ مرکز درمانی معتادان در استان، اضافه کرد: ۲۱۴ مرکز درمان سرپایی، ۳۳ مرکز نگهداری میان مدت، یک مرکز 'تی سی'، ۱۲ مرکز 'دی آی سی' و چهار شیلتر در استان فعال است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز ماده ۱۶ در استان، اضافه کرد: این مرکز از جمله تاثیرگذارترین مراکز ماده ۱۶ در سطح کشور است که به صورت کامل، جامع و مدرن خدمات ارائه می‌شود و سایر استان‌ها از آن الگوبرداری می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۸ درصد معتادان دستگیر شده مرد هستند، افزود: از مجموع ۱۴ هزار و ۵۴۰ نفر معتاد دستگیر شده، ۱۲ هزار و ۹۷ نفر در مراکز ماده ۱۵ و کمپ‌های استان و دو هزار و ۴۴۳ نفر در مرکز ماده ۱۶ پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۶۶ درصد معتادان دستگیر شده به ماده مخدر تریاک و هرویین، ۲۰ درصد شیشه، ۱۲ درصد ترکیبی از مواد مخدر سنتی و صنعتی و ۲ درصد نیز به ماده مخدر گل اعتیاد دارند.

نصرتی با بیان اینکه در گذشته معتادان از قشر بیکار و بی سواد جامعه بودند، اظهار کرد: ۱۴ درصد معتادان دستگیر شده بیکار، ۱۹ درصد از قشر کارگر، ۶۴ درصد دارای شغل آزاد و سه درصد کارمند است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد معتادان در مناطق کم برخودار و حاشیه شهر سکونت دارند و بیشتر جمعیت درگیر متاهل هستند و یا متارکه کرده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۳۳ باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شدند.

وی افزود: ۹ هزار و ۱۳ نقطه در قالب طرح‌های امنیت اجتماعی از طریق پلیس در استان پاکسازی شد.

نصرتی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵۰ کیلوگرم انواع مخدر غیردارویی در استان امحا شد.

وی گفت: حساسیت بر تولید و ساخت مواد مخدر در استان بسیار بالاست و به این خاطر جزو استان‌های سفید کشور هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مرز‌های استان از جمله مرز‌های بدون مساله است، افزود: از فعالیت بی وقفه مرزبانان، نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی استان و مرزنشینان که وفادار به نظام هستند تشکر می‌کنم. 

دیدگاه تان را بنویسید