یادداشت جی پلاس؛

خانم مدعی حقوق زنان! چرا جایزه ات نصف مردان است؟

رقابت های شطرنج قهرمانی آمریکا در دو بخش مردان و زنان برگزار شد، ساموئل شانکلند در بخش مردان و نازی پایکیدزه در بخش زنان به عنوان قهرمانی دست یافتند و جایزه قابل توجه رقابت ها را به جیب زدند. اما در بخش بانوان برخلاف بخش مردان کسی قهرمان می شد که نامش بسیار آشنا بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ "نازی پایکیدزه "همان کسی که حدود هجده ماه پیش و در فاصله چند ماه مانده به مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان که قرار بود در تهران برگزار شود، رگ فمینیستی اش جنبید و اعلام کرد به دلیل نقض حقوق زنان در ایران رقابت های قهرمانی جهان را بایکوت می کند.

پایکیدزه جنبشی به راه انداخت و از سایر شطرنج بازان خواست که در مسابقات تهران شرکت نکنند و البته تیرش به سنگ خورد و مسابقات با حضور  چهره های مطرح جهان برگزار شد. حالا بد نیست خانم پایکیدزه که این اندازه سنگ حقوق زنان را به سینه می زد به فدراسیون شطرنج کشور خودش هم اعتراض کند چرا که جایزه ای که بابت قهرمانی رقابت های بانوان آمریکا به دست آورده نصف جایزه قهرمانی در بخش مردان است!

قهرمان شطرنج آمریکا بر خلاف آنچه بر زبان می راند بیش از آن که به حقوق زنان ایران بیاندیشد که چرا باید با حجاب مسابقه بدهند بیشتر به فکر مطرح کردن نام خودش بود که البته بر خلاف طرح بایکوت در این زمینه موفق بود و حالا بیش از آن که او را به واسطه رزومه شطرنجی اش بشناسند به واسطه طرح ناموفقی که به راه انداخت بر سر زبان ها افتاده است.

بد نیست پایکیدزه که این اندازه به فکر شطرنجبازان زن در ایران است، از حقوق هموطنانش هم دفاع کند و مسابقات قهرمانی کشورش را بایکوت کند چرا که جوایز در بخش بانوان نصف آقایان است!

دیدگاه تان را بنویسید