گزارش جی پلاس از عملکرد لژیونرها؛

درخشش ایرانی ها در یونان و باخت جهانبخش و گوچی در هلند/ بدشانسی عجیب عابدزاده جوان

لژیونرهای ایرانی در هفته اخیر لیگ های اروپایی هم به میدان رفتند و در برد و باخت های تیمشان سهیم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در رقابت های لیگ های اروپایی که شنبه و یکشنبه این هفته برگزار شد، لژیونرهای ایرانی هم در تیم های خود به میدان رفتند. از عملکرد خوب ایرانی های المپیاکو گرفته تا بازگشت خوب رضایی به ترکیب شارلوا و بدشانسی عجیب امیرعابدزاده در حساس ترین بازی فصلش.

ابتدا با همین آخری شروع می کنیم. یکشنبه، شب حساسی برای امیرعابدزاده بود. در اتفاقی نادر که بسیاری از لژیونرهای خیلی آماده تر و ستاره تر ایران هم که آرزویش را دارند، بازی تیم های ماریتیمو که امیرعابدزاده را در اختیار دارد با پورتو، روی آنتن شبکه ورزش رفت. اتفاقی که شانس خوبی برای عابدزاده بود تا هم میلیون ها ایرانی عملکردش را ببینند و هم نمایش خوبش برابر پورتو در پرتغال دیده شود.

علی رغم تمام این موارد، یکشنبه، شب کابوس واری برای عابدزاده جوان شد. او که تا اواخر نیمه اول دروازه اش را بسته نگهداشته بود، در دقیقه چهل بازی، در یک خروج ناموفق، بازیکن پورتو را بیرون از محوطه جریمه سرنگون کرد و از زمین مسابقه اخراج شد!  بدشانسی عجیب و تلخی که این فرصت بزرگ را به نوعی سوزاند.

این اتفاق در حالی افتاد که یکی از مهم ترین حواشی روزهای گذشته مطبوعات پرتغال، شایعه رشوه 200 هزار یورویی پورتو به عابدزاده بود. شایعه ای که حالا با این اتفاق شاید جور دیگری دنبال شود و برای این سنگربان جوان دردسرهایی را ایجاد کند.

ماریتیمو که نیمه دوم را ده نفره دنبال کرد، تا دقیقه نود مقاومت کرد اما در نهایت با گل دیرهنگام یاران کاسیاس، یک بر صفر بازنده میدان شد.

  • درخشش کریم و احسان در یونان

کریم انصاری فرد این روزها در لیگ یونان می درخشد و نامزد اصلی آقای گلی است. او در بازی آخر المپیاکو برابر رقیب دیرینه اش پاناتینایکو، باز هم درخشید و با زدن دو گل، بهترین بازیکن تیمش بود. انصاری فرد که احسان حاج صفی را هم در این تیم در کنار خودش می بیند، پاس گل اولش را هم از او گرفت تا درخشش ایرانی های المپیاکو تکمیل شود.

دیگر ایرانی لیگ یونان یعنی مسعود شجاعی هم یکشنبه شب 67 دقیقه برای تیم یعنی آاِک بازی کرد اما در نهایت به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرد.

  • بازگشت با گل

کاوه رضایی که پس از بازی های بسیار خوبش برای شارلوا، چند دیداری را روی نیمکت نشسته بود، در بازگشت به ترکیب تیمش، موفق به گلزنی شد تا نشان دهد شایستگی حضور در ترکیب اصلی را دارد. رضایی هم یکی از شانس های کسب آقای گلی لیگ بلژیک به حساب می آید.

  • باخت سنگین آلکمار در شب کم فروغ جهانبخش

در لیگ هلند هم لژِیونرهای ایرانی به میدان رفتند که البته هر دو ناکام بودند. علیرضا جهانبخش در شب کم فروغش، عملا نتوانست کاری برابر تیم قدرتمند آژاکس انجام دهد. آژاکس در این مسابقه سه بر صفر پیروز میدان شد.  

دیگر ایرانی لیگ هلند هم باخت سه بر صفر را تجربه کرد. هیرنفین در شبی که رضا قوچان نژاد را 67 دقیقه در ترکیبش داشت، با سه گل به ناک بردا باخت.

در هفته بیست و هشتم لیگ روسیه هم آمکار در حضور 64 دقیقه‌ای سعید عزت اللهی مقابل اسپارتاک مسکو 2 بر 0 شکست خورد.

دیدگاه تان را بنویسید