پاداش ۶۵۰ معلم بازنشسته در خراسان شمالی پرداخت می‌شود

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: به مناسبت هفته معلم پاداش ۶۵۰ معلم بازنشسته و پیشکسوت سال ۹۶ در خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در استان گفت: امسال به مناسبت هفته معلم پاداش ۶۰ میلیارد تومانی ۶۵۰ معلم و پیشکسوت که سال گذشته در استان بازنشسته شدند به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان این که هفته معلم و گرامیداشت شهید مطهری افتخاری برای معلمان است، افزود: بیش از ۱۵۰ معلم برگزیده استان مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

حاتمی تجلیل از ۲۲۳ معلم پویای شهرستانی ، ۱۰۹ همکار فرهنگی استانی ، تقدیر از ۱۷ همکار ماندگار ، همایش تقدیر از معلمان استثنایی ، معلمان پیشکسوت ، حضور در نماز جمعه و... از جمله برنامه‌های هفته معلم خراسان شمالی بیان کرد.

وی گفت:  نواختن زنگ سپاس روز سه شنبه در مدارس استان و به صورت نمادین در دبیرستان محمودیه‌ مرکز استان زده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال از نظر رشد فضای ورزشی از میانگین کشوری بالاتر هستیم افزود: احداث ۶ سالن ورزشی، ۵ استخر و ۸ زمین چمن مصنوعی که تا مهرماه امسال آماده بهره برداری می‌شود. 

وی به جایگاه آموزش و پرورش که با تلاش معلمان و دانش آموزان هم اکنون جایگاه خوبی را کسب کرده است گفت: در سال‌های گذشته استان در جذب پیش دبستانی رتبه ۱۷ کشوری را داشتیم که در سال ۹۶ به رتبه ۸ کشوری و امسال به رتبه ۵ کشوری رسیدیم.

حاتمی با بیان اینکه امسال افزون بر ۷۰۰ نفر معلم در استان بازنشسته می‌شوند، گفت: در سال گذشته ۸۲۰ نفر در مدارس استان جابه جایی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش به برنامه ریزی‌های سال تحصیلی آینده در استان اشاره کرد و گفت: آمادگی برای نقل و انتقالات معلمان و ثبت نام کتاب‌های درسی در مقطع ابتدایی از پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی از برنامه‌های این اداره کل است.

خوش آینه معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان در این نشست گفت: هم اکنون ۱۴ هزار معلم رسمی، ۶۵۰ حق التدریس، ۱۳۰ سرباز معلم و حدود ۸۷۰ دانشجو معلم در استان مشغول تعلیم و تربیت در آموزش وپرورش استان هستند.

وی تجلیل از ۳۷۰ همکار در مدرس استثنایی، یادواره‌ی ۷۴ معلم شهید ، تجلیل از ۱۷ هزار دانش آموز چند پایه و تقدیر از معلمان عشایر و... از جمله برنامه‌های محوری هفته معلم در استان برشمرد و گفت: هم اکنون ۱۱ مدرسه یک نفره و ۱۰۵ مدرسه زیر ۵ دانش آموز در استان وجود دارد.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان به کمبود مشکل در استقرار پایه دوازدهم در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱، ۴ هزار و ۷۰۰ معلم در استان بازنشسته می‌شوند که در این ۴ سال با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم بود.

وی گفت: هم اکنون ۳۷ و نیم درصد مدارس استان سامانه هوشمند سازی آموزشی فعال شده است.

وی انسداد و جلوگیری ار بی سوادی را از اهداف مدارس یک نفره در استان برشمرد و افزود: امسال ۲۵۶ نفر به دلایل مهاجرت، بد سرپرستی، کودکان کار و.. . به کلاس درس نیامدند.

وی در ادامه رتبه‌ی ۳ پراکندگی جمعیت روستایی استان را از جمله مشکلات این اداره بیان کرد و گفت: خراسان شمالی بالاترین سرانه مدارس شبانه روزی در کشور دارد و هم اکنون ۲۵۰ کلاس متوسطه زیر نرم در استان با سرویس ایاب و ذهاب رایگان سرویس دهی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید