نوربخش خبر داد؛

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مستمری بگیران در زاهدان

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور در سفر به زاهدان از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مستمری بگیران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نوربخش در ین رابطه افزود: در بودجه سازمان تامین اجتماعی کشور حدود  600 میلیارد تومان تسهیلات برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در نظرگرفته شده است و حدود سه ‌میلیارد تومان از این تسهیلات از روز شنبه هشتم اردیبهشت به مستمری بگیران سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود‌.

نوربخش همچنین اعلام کرد: دفترچه‌های تامین اجتماعی از سال 96 در مراکز تامین اجتماعی در حال حذف شدن است و در مرحله اول حذف این دفترچه‌ها در 4 استان یزد، اصفهان، گیلان و مازندران انجام شده است‌.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور در مورد پوشش دارویی بیمه تامین اجتماعی نیز گفت: بیمه تامین اجتماعی عمده  داروهای درمانی را تحت پوشش دارد و برخی داروهای خاص را ‌100 درصد تامین می‌کند‌.

وی همچنین وعده به کارگیری پزشکان تمام وقت متخصص برای بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان را داد.

این سازمان در سال 96 بیش از 52 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده که این رقم معادل 50 درصد درآمد نفتی سال گذشته بوده است‌.

وی ادامه داد: همچنین پارسال 22 هزار میلیارد تومان در بخش درمان و سه هزار میلیارد تومان در بخش تعهدات کوتاه مدت توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است‌.

نور بخش بیان کرد: حقوق مستمری بگیران این سازمان در دولت یازدهم 82 درصد افزایش یافت که این میزان بیش از حد تورم بوده در حالی که در دولت‌های نهم و دهم کمتر از حد تورم بوده است‌.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب در حوزه درمان تصریح کرد: تعداد مراکز درمانی ایجاد شده توسط سازمان تامین اجتماعی در مناطق محروم کشور در دولت تدبیر و امید معادل کل فعالیت‌های این سازمان از ابتدای فعالیت آن بوده است‌.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: هم اینک بیمارستان 256 تختخوابی زاهدان به دلیل نبود همکاری کافی بین این سازمان و علوم پزشکی و نبود نیروی متخصص تنها با 181 تخت فعالیت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید