یادداشت جی پلاس؛

آن کس که نداند و نداند که نداند..!

علت اصلی موفقیت استقلال پس از حضور شفر، چه بود؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال را با عنوان سومی به پایان رسید. برای آبی پوشان پایتخت که چندین دوره قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده اند، عنوان سومی به خودی خود مقام ارزشمندی به شمار نمی آید اما نگاهی به حال و روز این تیم در نیم فصل نخست نشان می دهد که آبی پوشان با هدایت مربی جدید خود نمره قبولی گرفته اند چرا که از انتهای جدول به عنوان سومی رسیدند و بعد از ذوب آهن بهترین تیم نیم فصل دوم بودند.

حضور وینفرد شفر آلمانی یکی از معدود تصمیم های درست مدیران باشگاه استقلال بود، کما این که بسیاری معتقدند اگر منصوریان کمی زودتر از نیمکت بلند شده بود، استقلال این قدر زود قهرمانی را به رقیب دیرینه تقدیم نمی کرد.

در این بین کارشناسان و پیشکسوتانی بودند که در ابتدای حضور شفر، روی خوش به این شوک نیمکتی نشان ندادند و معتقد بودند مشکل استقلال از کادر فنی نیست، با این حال ققنوس آبی چنان بال و پر گرفت که تمام آن پیشکسوتان دیگر صحبتی به میان نیاوردند و سکوت پیشه کردند!

در شرایطی که به نظر می رسید شفر با نتایج خوبی که به دست آورده یعنی عنوان سومی لیگ، رسیدن به فینال جام حذفی و صدرنشینی مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا جواب منتقدان را داده باشد، هنوز یک نفر هست که معتقد است موفقیت استقلال از جای دیگری آب  می خورد.

حسن روشن پیش از انتخاب شفر زمانی که تنها نام او در کنار دالیچ و شوستر به عنوان گزینه معرفی شده بود، در مصاحبه اش (10 مهر - خبرگزاری تسنیم) عنوان کرده بود: نباید هر مربی که اسم قشنگ یا ظاهر خوشگل‌تری داشت، سرمربی شود! شفر بازنشسته است و برای تیمی مثل استقلال که این‌همه بحران دارد، آدم ضعیفی است. استقلال آدم قوی می‌خواهد. باید با همین وضعیت کار کنند. اگر علیرضا منصوریان برگردد، بهتر است."

البته هواداران استقلال خوشحال هستند که نظر پیشکسوت آنها اعمال نشد و شفر روی نیمکت نشست اما روشن بعد از گذشت هشت ماه اصراری عجیب بر موضع اشتباه گذشته دارد و هنوز دست بردار نیست! او در آخرین مصاحبه اش گفته است: بخش اعظم این پیشرفت مربوط به بازیکنان خوب استقلال است و آنها می‌دانستند زمانی که جزو تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی باشند می‌توانند قرارداد‌های میلیاردی ببندند!

روشن که عضو کمیته فنی بود در زمان برکناری منصوریان به شدت از کادر مدیریتی باشگاه بابت مشورت نگرفتن از اعضای کمیته انتقاد کرده و گفته بود: "ظاهراً برای‌شان مهم نیست که نظر کمیته فنی را جویا شوند. اگر نظر کمیته فنی را نخواهند، به‌قول علی پروین این کمیته یعنی کشک!" ستاره سال های دور استقلال و تیم ملی شاید بهتر باشد بدانند که چنین اظهارنظرهایی، غیرفنی قلمداد شده و باعث می شود کمیته های فنی در ایران به آن چیزی که علی پروین توصیف کرده این اندازه شبیه باشند!

 

دیدگاه تان را بنویسید