12 درصد مردم ایران دیابت دارند

رئیس انجمن دیابت کشور گفت: در حال حاضر بیش از 12 درصد از افراد به بیماری دیابت مبتلا شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس، اسدالله رجب در آخرین روز از هفته سلامت، گفت: حمایت از بیماران دیابتی و ارائه آموزش به انجمن‌های درمانی و برگزاری سمینارها در دستور کار قرا گرفته است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای همه اقشار مردم برگزار می‌شود تا بتوانیم شرایطی را فراهم سازیم تا مردم بتوانند از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری کنند.

رئیس انجمن دیابت کشور بیان کرد: در حال حاضر بیش از 12 درصد از افراد به بیماری دیابت مبتلا شده‌اند.

رجب بیان کرد: گفته می‌شود حدود 18 درصد از جمعیت کشور نیز در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار گرفته است که طبق این آمار، 30 درصد از جمعیت کل کشور با بیماری دیابت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند، یادآور شد: نیمی از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

رئیس انجمن دیابت کشور بابیان اینکه می‌توان از ابتلا افراد به بیماری دیابت پیشگیری کرد، متذکر شد: با پیشگیری و کنترل از این بیماری می‌توانیم از عوارض دیررس دیابت جلوگیری کنیم.

رجب با اشاره به اینکه فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها در ایران جا نیافتاده است، تصریح کرد: افرادی که به بیماری‌های غیر واگیردار همچون دیابت و فشارخون مبتلا می‌شوند؛ پس از مدت‌زمان طولانی از وجود بیماری خود باخبر می‌شوند.

وی بابیان اینکه بیش از 82 درصد از بیماری‌های منجر به فوت مختص بیماری‌های غیر واگیردار است، تأکید کرد: بیماری دیابت درمان ندارد اما می‌توانیم این بیماری را کنترل و پیشگیری کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید