نوربخش خبر داد؛

دفترچه های بیمه تا سه ماه دیگر حذف می شوند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از اختصاص ٩٨ هزار و ٦٦١میلیون تومان بودجه برای این سازمان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر اظهار داشت: بودجه سال ٩٧ که در دو بخش منابع و مصارف اختصاص داده شده است، به مبلغ هر کدام  ٩٨هزار و ٦٦١ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش حقوق مستمری بگیران تصریح کرد: رقمی که پیش بینی شده،  ١٩/٥ درصد است.

نوربخش با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، حوزه عرضه و تقاضا را مهمترین موضوع برای تحقق این شعار دانست و اظهار داشت: در بخش عرضه باید حمایت از کارفرمایان، بازرسی از دفاتر قانونی و اجرای طرح های پژوهشی صورت گیرد و همچنین در بخش تقاضا عواملی چون زیر ساخت ها و بخش های فرهنگی مهم هستند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: کارفرماها و موسسه هایی که نیروهای جدید با حداکثر سن ٣٤ سال و عدم سابقه بیمه تامین اجتماعی بیش از یک سال و سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت مراکز دارای مجوز را استخدام کنند و همچنین کارگاه هایی که حداقل دو نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد.

نوربخش با بیان اینکه جرائم بنگاه های که خوش حساب و دارای تولید داخلی بخشوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: حذف دفترچه های بیمه در کشور حداکثر تا سه ماه دیگر عملی خواهد شد که این امر مستلزم هماهنگی واحدهای مرتبط است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نگرانی کارگران از واریز حق بیمه به خزانه گفت: مبلغی که توسط بیمه گذاران به حساب خزانه واریز می شود، در خزانه باقی می ماند و جای نگرانی نیست.

وی در پایان از بیمه شدن کارهای خیابانی از جمله جمع آوری ضایعات و پیک موتوری و امثال آنها خبر داد و گفت: این افراد به شرطی که مزد بگیر نباشند، زیر 50 سال باشند و شهرداری آنها را تایید کند، بیمه خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید