گزارش جی پلاس؛

پردرآمدترین مربیان و بازیکنان فوتبال دنیا را بشناسید/ صدرنشینیِ مسی و رشد 3 برابری دستمزد زیدان!

لیونل مسی با 126 میلیون یورو پردرآمدترین فوتبالیست دنیاست و در میان مربیان هم خوزه مورینیو با 26 میلیون یورو در صدر جدول قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ های فوتبال اروپا رو به اتمام است و همواره لیست کردن پردرآمدترین بازیکنان و مربیان فوتبال جهان، یکی از نکات مورد توجه و جذاب برای علاقمندان به فوتبال بوده. امسال هم در هفته های منتهی به پایان لیگ های فوتبال دنیا و انتهای فصل فوتبال باشگاهی، لیست پر درآمدترین فوتبالیست ها و مربیان فوتبال دنیا در سال 2018 منتشر شده است. لیستی که باز هم مسی و رونالدو در صدر آن قرار داشته و مربیان گران دنیا رقابتی نزدیک با یکدیگر دارند. این ارقام البته درآمد کامل مربیان است که شامل دستمزد ناخالص، پاداش ها و درآمدهای تجاری می شود.

در میان فوتبالیست ها، مسی با اختلاف زیاد پر درآمد ترین بازیکن فوتبال دنیاست. مسی در فصل 2017 – 2018 در مجموع 126 میلیون یورو درآمد داشته که رقم هنگفتی است و با یوروی شش هزار تومنی هفتصد میلیارد تومان را هم رد می کند!

پس از او مثل چند سال گذشته، کریس رونالدو قرار دارد. آن هم با درآمدی 94 میلیون یورویی. اختلاف در آمد مسی و رونالدو در همین یک فصل حدود 30 میلیون یورو است!

2222

نفر سوم این لیست 81.5 میلیون یورو درآمد داشته و کسی نیست جز نیمار که در پارس سن ژرمن بازی می کند. نیماری که از این فصل از بارسلونا راهی پارسی سن ژرمن شده و البته حرف و حدیث هایی هم درباره جدایی احتمالی اش از این تیم فرانسوی شنیده می شود.

چهارمین نفر این لیست بازیکنی دیگر از رئال مادرید است. گرت بیل در فصل 2017 – 2018 ، 44 میلیون یورو درآمد داشته است. ستاره ای که البته زمان زیادی را مصدوم بود و آنقدرها برای تیم زیدان موثر نبود.

حضور یک مدافع در این لیست اتفاق جالبی است! جرارد پیکه در جایگاه پنجم این فهرست قرار دارد و با 29 میلیون یورو، پر درآمدترین مدافع فوتبال دنیا و نفر پنجم این لیست به حساب می آید.

  • مورینیو گران تر از زیدان و گواردیولا!

درآمد گران ترین مربیان دنیا، اختلاف آنچنانی با یک دیگر ندارد. در میان بازیکنان دیدیم که نفر اول با پنجم حدود 100 میلیون یورو اختلاف درآمد دارد! اختلافی که در میان مربیان اصلا دیده نمی شود و پردرآمد ترین مربی که مورینیو باشد، 26 میلیون یورو درآمد داشته و گواردیولا نفر پنجم است با 20 میلیون یورو.

نکته جالب لیست مربیان، حضور مارچلو لیپی در جایگاه دوم است! لیپی که هدایت تیم ملی چین را در اختیار دارد، در مجموع با 23 میلیون یورو درآمد سالانه، دومین مربی پردرآمد فوتبال دنیا در سال 2017 – 2018 است.

11

زین الدین زیدان فرانسوی که فصل دومِ نشستن روی نیمکت رئال مادرید را تجربه می کند 21 میلیون یورو درآمد داشته و دیگو سیمئونه که همچنان مربی اتلتیکو باقی مانده، 22 میلیون یورو به جیب زده است. گواردیولا هم که با 20 میلیون یورو، پنجم است.

  • رشد چشمگیر درآمد مربیان

به گزارش جی پلاس؛ نکته جالب در میزان درآمد مربیان فوتبال دنیا، افزایش قابل توجه درآمد آن هاست. طبق آمار، در سال گذشته این گواردیولا بود که با 15 میلیون یورو بیشترین درآمد را در بین مربیان داشت و پس از او مورینیو یا 13.5 میلیون یورو قرار داشته است. 

یک مقایسه ساده نشان می دهد که تنها درآمد مورینیو در این یک فصل دو برابر شده است. از همه این ها جالب تر، دو و نیم برابر شدن درآمد زیدانی است که درآمد هشت میلیون یورویی اش در سال 2017 را به 21 میلیون یورو در سال 2018 رساند.

پنج مربی پردرآمد دنیا در سال 2017

33

 

دیدگاه تان را بنویسید