کشف و ضبط شیره تریاک از نمد دم کنی قابلمه + عکس

ماموران گمرک از نمد دم کنی قابلمه شیره تریاک کشف و ضبط کردند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، ماموران گمرک استان البرز موفق به کشف مقادیری مواد مخدر از نوع شیره تریاک شدند که در نمد دم کنی درب قابلمه آغشته شده بود.

براساس این گزارش، این بسته پستی 1300 گرم بوده که خالص مواد مخدر ممزوج شده در آن600 گرم از نوع شیره تریاک تشخیص داده شده است.

ماموران گمرک امانات پستی البرز با رصد نامحسوس اطلاعات محموله ها ، مدیریت ریسک و حصول اطمینان از جاسازی مواد مخدر در بسته های پستی اقدام به بررسی آن کردند که مشخص شد منسوج محتوای این بسته پستی که دم کنی قابلمه بود آغشته به مواد مخدر است.

قاچاقچیان مواد مخدر به منظور فریب ماموران گمرک با اتکا به شیوه های عجیب، اقدام به انواع جاسازی مواد مخدر می کنند که آغشته‌ کردن منسوجات و البسه به مواد مخدر و استحصال در مقصد از جمله این شیوه ها است‌ اما در انتقال این مواد ناموفق بوده اند البته اقدامات جهت کنترل و کشف آن نیز برای ماموران گمرک از ریسک بالایی برخوردار است چرا که چنانچه در تشخیص و اقدام به بررسی این جاسازی‌ها اشتباهی صورت گیرد، عواقب ناخوشایندی از جمله از بین رفتن کالا و اعتراض شدید مراجعه کنندگان از کمترین تبعات آن خواهد بود.

چنین کشفیاتی فارغ از مقدار آن، نشان دهنده توان بالای علمی و قدرت ریسک پذیری و توان بالای تشخیص ماموران گمرک است.

لازم به ذکر است که گمرک ایران با الکترونیکی شدن، تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری و تغییر و تحولات اخیر خود توانست مقام اول کشفیات قاچاق مواد مخدر را در سال 2017 از سوی سازمان جهانی گمرک کسب کند.

دیدگاه تان را بنویسید