گزارش جی پلاس؛

ستاره های جهان در چه سنی 50 گله شدند؟/ نیمار جوان تر امباپه؛ سردار جلوتر از آنری!

از میان ستاره های فوتبال دنیا، نیمار و امباپه زودتر از دیگران به آمار پنجاه گل در رده ملی و باشگاهی رسیده اند. سردار آزمون هم جوان ترین بازیکن ایرانی است که در 22 سالگی توانسته به این آمار دست پیدا کند که آماری بهتر از تیری آنری افسانه ای است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در فوتبال اروپا و جهان، بازیکنان در سنین پایین به سطح اول رقابت های ملی و باشگاهی می رسند و همین عامل هم باعث می شود تا در اوج جوانی با تجربه و کوله بارشان پر از گل و افتخار باشد. چیزی شبیه به نیمار برزیلی که در سن هجده سالگی 101 بازی رسمی و 50 گل در رده بزرگسالان به ثمر رساند و جوان ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شد که به این رکورد دست پیدا کرده است.

پس از او امباپه فرانسوی است که با درخشش امسالش در پارس سن ژرمن، پنجاه گل در مجموع بازی های ملی و باشگاهی را پشت سر گذاشت؛ آن هم در نوزده سالگی. امباپه در این زمان 111 بازی انجام داده بود.

پس از او لیونل مسی قرار دارد که در اواخر 20 سالگی این کار را انجام داده آن هم با رکورد عجیب 94 بازی. کریستیانو رونالدو هم با 223 بازی و بیش از 21 سال سن به این رکورد رسیده و تیری آنری در آخرین هفته های 22 سالگی توانست با 196 بازی به این رکورد برسد.

در میان بازیکنان ایرانی، یکی از جوانترین ها که پا به رقابت های رده بزرگسالان و البته بازی های ملی گذاشت، سردار آزمون بود. آزمون در شرایطی که تنها هجده سال داشت، بازی در لیگ برتر روسیه را آغاز کرد و در نوزده سالگی هم برای تیم ملی به میدان رفت. او حالا بیست و سه ساله است اما حدود یک سال از زمانی که به رکورد پنجاهمین گلش رسید زمان می گذرد!

2f5fcc4a-926f-416c-9130-befb1bce6516

جالب اینجاست بدانید آزمون زودتر از تیری آنری افسانه ای به آمار پنجاه گل در بازی های ملی و باشگاهی رسیده. او در دقیقه شصت بازی ایران و مونته نگرو که 14 خرداد سال گذشته برگزار شد، موفق به زدن پنجاهمین گل اش شد. آزمون در آن زمان 22 سال و 160 روز سن داشت.

تیری آنری ستاره فرانسوی آرسنال و تیم ملی فرانسه، 225 روز پس از 22 سالگی به این رکورد دست پیدا کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید