گزارش جی پلاس؛

"بایرن" در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی!/ سه گانه بازهای تاریخ اروپا را بشناسید

از میان چهار تیمی که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند، بایرن مونیخ تنها تیمی است که شانس کسب سه گانه را دارد و در صورت رسیدن به این موفقیت، تنها تیمی در تاریخ خواهد بود که برای دومین بار این کار را انجام داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ های اروپایی به هفته های پایانی خودش نزدیک می شود و لیگ قهرمانان اروپا هم به نیمه نهایی رسیده. هر فصل تعدادی از تیم های مطرح و قدرتمند اروپا نظیر بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ برای فتح سه گانه تلاش می کنند. سه گانه ای که شامل جام قهرمانی لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان می شود.

امسال اما از میان چهار تیمی که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده اند، تنها یکی شانس فتح این سه گانه را دارد و آن هم بایرن مونیخ است. بایرن که در بودنس لیگا قهرمانی اش را قطعی کرده، در جام حذفی با شکست لورکوزن به فینال رسیده و در لیگ قهرمانان هم در نیمه نهایی حضور دارد. رئال مادرید در اسپانیا قهرمانی را به بارسلونا داده، لیورپول جدال قهرمانی را به منسچترسیتی باخته و رم هم یوونتوس را با 20 امتیاز بیشتر بالاتر از خود می بیند!

باورایایی ها در جام حذفی پس از شکست سنگین 6 بر 2 لورکوزن به فینال رسیدند و حریف آینتراخت فرانکفورت شدند. فرانکفورتی ها در نیمه نهایی شالکه را از پیش رو برداشتند و حریف بایرن شدند.

DbBZJccWAAAlqzU

تا اینجای کار شاگردان آنجلوتی کار دشواری برای گرفتن دومین جام ندارند اما در لیگ قهرمانان شرایط متفاوت است. بایرن در نزدیک ترین مسابقه اش باید در این لیگ به میدان برود و بازی رفت برابر رئال مادرید را برگزار کند. دیداری که روز چهارشنبه این هفته در مادرید برگزار می شود.

بایرنی ها سه شنبه آینده دیدار برگشت را در مونیخ برگزار می کنند و اگر بتوانند از سد کریس رونالدوی آماده و دیگر ستاره های رئال بگذرند، باید فینال را 26 ام MAY (ششم خرداد) در "کیِف " اکراین با برنده جدال رم و لیورپول برگزار کنند.

شاگردان آنجلوتی البته شش روز پیش از برگزاری فینال اروپا باید روز 19 MAY در فینال جام حذفی به میدان بروند و در صورتی که بتوانند به قهرمانی برسند، با روحیه مضاعف در فینال احتمالی شان حاضر شوند.

  • آخرین سه گانه را چه تیمی برد؟

جالب اینجاست که بدانید آخرین سه گانه ای که در فوتبال اروپا به ثبت رسیده هم توسط بایرن مونیخ بوده است. باواریایی ها در فصل 2012  - 2013 با هدایت هاینکس توانست قهرمانی در هر سه جام معتبر را تجربه کنند و آخرین تیمی باشند که این عنوان را به ثبت رسانده است. بایرنی ها البته در آن سال پس از رفتن هاینکس، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان را هم با گواردیولا فتح کردند اما دستشان از سوپرجام آلمان کوتاه ماند.

  • هفت سه گانه؛ هفت تیم

در تاریخ فوتبال اروپا تنها هفت تیم و هر کدام یک بار توانسته اند به این افتخار دست پیدا کنند و این یعنی اگر بایرن بتواند به این عنوان برسد، اولین تیم تاریخ خواهد بود که این افتخار را تکرار می کند.

نخستین تریبل یا همان سه گانه در اروپا را سلتیک اسکاتلند در سال 1967 انجام داده است. آژاکس پنج سال بعد از سال 1972 به این افتخار دست پیدا کرد و شانزده سال گذشت تا پی اس وی آیندهوون، دیگر تیم هلندی در سال 1988 موفق به فتح سه گانه شود.

14772516718_69129ff321_o

به گزارش جی پلاس؛ یازده سال بعدT منچستر یونایتد در آن  فینال به یادماندنی و برد رویایی برابر برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان، سه گانه را در سال 1999 بدست آورد. پس از آن نوبت به بارسلونا رسید تا در سال 2009 اولین تیمی باشد که در قرن جدید صاحب این عنوان می شود. نکته جالب این است که اینتر خوزه مورینیو درست سال بعد از آن و سال 2010 توانست به سه گانه در اروپا دست پیدا کند.

آخرین سه گانه هم که همان طور که گفته شد در سال 2013 توسط بایرن مونیخ کسب شده و حالا هم تنها این تیم شانس رسیدن به این رکورد تاریخی را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید