درخواست سازمان محیط زیست از فدراسیون فوتبال

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خبر حذف تصویر یوز از پیراهن تیم ملی فوتبال از ارسال نامه به فدراسیون فوتبال و درخواست برگزاری جلسه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید خرازیان مقدم از سوی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست برای فدارسیون فوتبال نامه‌ای فرستاده شده است و با توجه به اهمیت باقی ماندن تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم دلایل حذف یوز از پیراهن این تیم را اعلام کند.

وی با بیان اینکه از فدراسیون فوتبال درخواست برگزاری جلسه با معاونت طبیعی سازمان محیط زیست نیز کرده‌ایم، تصریح کرد: هدف از درخواست برای تشکیل جلسه،شنیدن صحبت‌های مسوولان فدراسیون فوتبال و اطلاع از دلایل حذف تصویر یوز از روی پیراهن تیم ملی از دیدگاه آن‌هاست.

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی برای حضور یوز روی پیراهن تیم ملی در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ است، گفت: نمی‌دانم اما واضح است که هدف ما حضور همیشگی یوز روی پیراهن تیم ملی است، چه به جام جهانی امسال برسد چه نرسد.

خرازیان مقدم در ادامه اظهار کرد: ما دلایلی را برای ضرورت حضور تصویر یوزآسیایی روی پیراهن تیم ملی فوتبال آورده‌ایم که در خارج از چارچوب ضوابط و مقررات نیست. همه باید سعی کنیم تا تصویر این گونه در معرض انقراض روی پیراهن تیم ملی فوتبال باقی بماند.

وی تاکید کرد: سعی داریم با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت یکدیگر بتوانیم مجددا یوز را به پیراهن تیم ملی برگردانیم و این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد. 

مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال هفته گذشته از حذف یوزپلنگ آسیایی از پیراهن ملی‌پوشان فوتبال کشور خبر داد.

رضا شجیع- رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان- نیز در گفت‌وگو با ایسنا از پیگری این موضوع از سوی این وزارتخانه خبر داد و گفت: موضع رسمی وزارت ورزش و جوانان این است که مخالف حذف طرح یوز از پیراهن ملی‌پوشان فوتبال ایران هستیم و معتقدیم که قرار گرفتن نقش یوز روی پیراهن تیم ملی یک کار فرهنگی ارزشمند و اثرات خوب آموزشی هم در جامعه داشته است و تمایل داریم که یوز روی پیراهن تیم ملی باقی بماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید