تلاش "بن سلمان" برای تداوم مواضع عربستان در AFC؛

برنامه ریزی سعودی ها برای محکوم کردن دوباره ایران!/ آصفی: شانس مان 50 – 50 است

مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در حالی سومین سال خود را پشت سر می گذارد که سعودی ها برای سال آینده هم برنامه ریزی کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بعد از حمله به سفارت عربستان در تهران در سال 1394، دولت عربستان وارد مناقشه جدی با ایران شد که این اتفاقات دامن فوتبال را هم گرفت.

در نخستین روزهای این اتفاق، فدراسیون فوتبال عربستان لایحه ای را به AFC فرستاد و با اشاره به ناامن بودن ایران، خواستار بازی نمایندگان دو کشور در زمین بی طرف شد؛ به طوری که نه ایرانی ها به عربستان بروند و نه آن ها به ایران بیایند. این موضوع با تصویب کمیته مسابقات AFC همراه شد و از آن زمان تاکنون ایران نتوانسته حق مسلم خود را در میزبانی در  زمین خودی به دست بیاورد.

برای فصل اخیر لیگ قهرمانان، فدراسیون فوتبال تلاش هایی را انجام داد تا مانع از تکرار این اتفاق و بازی نمایندگان دو کشور در زمین بی طرف شود اما باز هم لابی سنگین سعودی ها کار خود را کرد تا مناقشه دو کشور در سومین سال هم به سود این کشور عربی تمام شود. فدراسیون فوتبال با وجود ناکامی در مناقشه با سعودی ها، امیدوار است از تکرار آن برای سال چهارم جلوگیری کند اما به نظر می رسد باز هم از رقیب سنتی خود در این مناقشه عقب است!

این موضوع را حمیدرضا آصفی، مشاور بین الملل رییس فدراسیون فوتبال ایران بیان می کند. سفیر سابق ایران در فرانسه و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه می گوید شانس ایران و عربستان برای سال آینده 50 – 50 است اما با حضور محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) این تنش بیشتر شده است.

آصفی با اشاره به اقدامات بن سلمان علیه ایران و افزایش لابی سعودی ها در AFC برای تمدید مدت زمان این مناقشه می گوید: این جوان کم عقل (ولیعهد عربستان) شمشیر را از رو بسته است. او همه چیز عربستان را می‌فروشد که با ما مقابله کند. او همه چیز را به فرانسه، انگلیس، آمریکا و ... داده است که با ایران مقابله کند ولی چیزی نگرفته است. او امتیازهای زیادی به اسرائیل داده اما هیچ حقوقی برای مردم مظلوم فلسطین نگرفته است.

مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به هزینه های این کشور گفت: فدراسیون نهایت تلاش خود را برای مقابله با عربستان می‌کند ولی سعودی‌ها با لابی و هزینه مقابله می‌کنند. امیدواریم به موفقیت برسیم. حتی برای فصل آینده هم این موضوع ۵۰ – ۵۰ است.

به گزارش جی پلاس؛ در سال های گذشته تیم های ایرانی به واسطه این مناقشات و برگزاری برخی بازی هایشان در کشورهای حاشیه خلیج فارس، هزینه های زیادی را متحمل شده و از هر نظر متضرر شدند. آنها در بازی هایی که روی کاغذ میزبان بودند، هواداران کمتری نسبت به رقیب عربی خود داشتند و از نظر آب و هوایی هم شرایط به نفع رقیب سعودی بوده است.

حال با روی کار آمدن بن سلمان که آشکارا دشمنی خود را با ایران اعلام کرده، شرایط برای فدراسیون فوتبال و تیم های ایرانی سخت تر شود و برای سال آینده هم کاری از دست مسئولان فدراسیون بر نیاید. به نظر می رسد، بهترین راهکار در شرایط فعلی تهیه مستندات و متقاعد کردن سران عربی AFC  برای لغو این بازی در زمین بی طرف است.

دیدگاه تان را بنویسید