یادداشت جی پلاس؛

درخواست عجیب مهاجم پرسپولیس از مردم!/ هواداران مراقب باشند

مهاجم اسبق پرسپولیس، درخواست عجیب و تامل برانگیزی از هواداران سابقش دارد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ ایمون زاید رو حتما می شناسید! مهاجم خارجی سال های گذشته پرسپولیس که تو دربی 74 تونست هت تریک کنه و اسمش برای همیشه تو ذهن هوادارهای سرخابی بمونه. او بعدا هیچ وقت نتونست به کیفیت اون بازی نه برای پرسپولیس و نه برای هیچ تیم دیگه ای برسه.

اما این بازیکن قدیمی اخیرا در اقدامی تامل برانگیز و عجیب، درخواستی از هوادارهای پرسپولیس آن هم از طریق صفحه اینستاگرامش داشته که نه تنها تو نگاه اول، حتی با کمی عمیق تر شدن، می بینید که بیشتر شبیه سوءاستفاده از علاقه و احساس طرفدارهای پرسپولیس و شاید نوعی اخاذی پیش پا افتاده و دم دستیه؛ هرچند چون مطمئن نیستیم نمیشه قضاوت دقیق کرد و کامنت های زیر درخواست ایشون خود گویای ابهام مردمه.

انگار انواع گلریزون هایی که مدیران اسبق پرسپولیس، سامانه های هواداری و... به راه انداختن تا هر کدوم با ترفندی، پولی رو از جیب مردم بیرون بکشن و یا شیوه های جهان سومی بعضی سایت ها و شرکت هایی که با تکیه بر امکان تبلیغات گسترده تلویزیونی نوعی مسابقه "بخت آزمایی" با پوشش خرید نرم افزارهای اینترنتی به راه انداختن و تاکنون پول های میلیاردی از مردم به جیب زدن، ذهن خیلی ها رو فعال کرده یا شایدم واقعیت چیز دیگه ایه!

ایمون زاید که قطعا با سبقه فوتبالی اش نه تنها فرد فقیری نیست حتی می تواند جزو آدم های متمول هم باشه، از هواداران پرسپولیس خواسته تا برای " تامین هزینه خاکسپاریِ خواهرزاده دوستش و اطلاع رسانی درباره بیماری که منجر به فوت او شده، کمک مالی کنند! آن هم حداقل مبالغ 5 یورو به بالا! " . واقعا ایشون چه فکری کردن؟! واقعا قضیه اینقدر ساده است؟!

اینستاگرام+ورزشکاران

** شاید شما هم اگه یکم بیشتر به ابتکار ایشون فکر کنید، سوال ها و ابهام ها و نکات تامل برانگیزی شبیه موردهای زیر به ذهنتون می رسه:

1-  چرا خود ایمون زاید به دوستش کمک نمی کنه؟ مگه هزینه خاکسپاری (که حتما تا الان انجام شده) تو خارج از ایران که قیمت قبر بهشت زهرا (س) و ناهار ظهر و بساط مهمون های شهرستان رو نداره، مگه چقدره؟!

2- هزینه اطلاع رسانی درباره بیماری؟! ببخشید کدوم بیماری؟! حتی ایشون نامی از بیماری هم نبردن!

3- مگه اونجایی که حتی ازش اسمی هم نبردن، خودشون برای اون بیماری، اطلاع رسانی نمی کنن؟ ما از ایران، یورو بفرستیم به اروپا برای اطلاع رسانی درباره یه بیماریه خاص؟!! خنده دار نیست؟

4- ایشون شاید برنامه ریزی برای درخواست شون مربوط به قبل از بحران های ارزی بوده و خبر ندارند قیمت یورو در بهترین شرایط کمتر از 5 هزار تومن نیست و اصلا خرید و فروشش هم ممنوعه! حداقل نگفتن فقط هوادارهای پرسپولیسیه خارج از ایران.

5- جالبه ایشون طلب کمک و هدیه کردن، اونوقت گفتن لطفا کمتر از 5 یورو نباشه!

6- مدل انگیزه بخشی آقای ایمون هم جالبه که گفتن پیراهن این فصل پرسپولیس رو امضا می کنن و یک عکس پرسپولیس که علی کریمی هم توی اون هست رو اشانتیون میگذارن روش و هدیه می دن.

7- باز صد رحمت به مدل های فریبنده داخلی که حداقل بدون قرعه کشی، یه چیزی (که البته اون رو هم میشه مجانی از جایی گرفت) رو به مشارکت کنندگانشون میدن و آخرش 2 تا جایزه چندصد میلیونی رو قرعه کشی می کنن؛ اما آقای زاید می خواد همون پیراهنه امضا شده و عکسی که توش علی کریمی هم هست رو قرعه کشی کنن! اون هم بدون حضور نماینده بازرگانیِ یه جایی و اصلا شاهدی؛ خودشون گفتن رندوم یکی رو انتخاب می کنن (ظاهرا اون پیراهنی که باهاش 3 گل به استقلال زد معلوم نیست کجاست!)

8- ایمون زاید احتمالا نمیدونه با این درخواست و موفق شدنش (که خیلی بعید و عجیب به نظر میاد) عاملی برای خروج مبلغ ارزی قابل توجهی از مملکت میشن! اونم تو این شرایط.

9- اگرچه ایشون این پست رو به زبان خارجی هم منتشر کرده و برخی دوست هاش هم شروع به فروش پیراهن هاشون کردن اما نمی دونم چرا همش شک می کنم پای یه دلال و واسطه وطنی هم وسطه!!

10- حتی اگر ایشون صرفا میخواسته یه کار خیر بکنه و هنوز هم فقط و فقط همین نیت رو داره، فکر نکرده این مدل و روش که فوق العاده هم غیرشفافه، نمیتونه یه روش منطقی و اصولی باشه؟ یعنی واقعا همه چیز اینقدر ساده و مطمئن و ایده آله؟

11- و در آخر اینکه بالاخره کی قراره بساط سوءاستفاده های احساسی از مردم و به ویژه طرفدارهای فوتبال برای تخلیه جیبشون جمع بشه و از این طرف هم روزی برسه که عزیزها و جوونهای علاقمند هم با درک و تامل بیشتری طعمه برخی شگردهای اینچنینی با ظاهری خیرخواهانه و... نشن!

دیدگاه تان را بنویسید