به این دلایل واتس اپ را باید جایگزین تلگرام کنید!

مدتی است اخبار متعددی مبنی بر فیلترینگ تلگرام در ایران به گوش می‌رسد و از این رو کاربران این پیام رسان به دنبال یک اپلیکیشن جایگزین با امکانات مشابه و یا حتی بهتر هستند. در این مطلب با ارایه چند دلیل به شما ثابت می‌کنیم که در حال حاضر پیام رسان واتس اپ می‌تواند بهترین جایگزین تلگرام باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروزه شاهد محبوبیت بالای اپلیکیشن‌های پیام رسان در میان کاربران هستیم و از همین رو توسعه دهندگان این حوزه هم با تکیه بر این موضوع، قابلیت‌های جدید و جذابی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه می‌کنند.

تلگرام یکی از این پیام رسان‌های محبوب بوده که از زمان معرفی تاکنون و طی آپدیت‌های جدید، شاهد پیشرفتش در بخش‌های مختلف بوده‌ایم. با وجود استقبال بالای ایرانیان از این پیام رسان، اخیرا احتمال فیلترینگ تلگرام بالا رفته و کاربران به دنبال یک جایگزین مناسب در این زمینه با ارایه قابلیت‌های مشابه و از همه مهم‌تر، امنیت بالا هستند.

پیام رسان‌های متعددی به عنوان جایگزین تلگرام در استورهای اندروید و iOS موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارد. واتس اپ یکی از این اپ‌های پیام رسان بوده که مانند تلگرام قابلیت ارسال پیام متنی، تصویری، صدای ضبط شده و دیگر فایل‌های موجود را به کاربر ارایه می‌دهد و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

در این مطلب با ارایه چند دلیل که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به شما می‌گوییم که چرا واتس اپ بهترین اپلیکیشن پیام رسان موجود است که می‌توان از آن به جای تلگرام استفاده کرد. همراه ما باشید.

تماس صوتی و تصویری بدون فیلتر!

همان طور که می‌دانید قابلیت تماس صوتی توسط یک آپدیت جدید به تلگرام اضافه شد و بدین ترتیب کاربران قادر بودند توسط این ویژگی از طریق اینترنت با دیگر افراد تماس بگیرند. اما پس از گذشت مدتی، این ویژگی برای کاربران ایرانی فیلتر شد و دیگر قابل استفاده نبود.

واتس اپ از قابلیت تماس صوتی پشتیبانی کرده و فعلا دچار فیلترینگ نشده است. توسط تماس صوتی در این اپ می‌توانید با کیفیت بالا با دیگر افراد موجود به صورت رایگان در بستر اینترنت، ارتباط برقرار کنید. اما علاوه بر این‌ها، قابلیت تماس تصویری هم در واتس اپ موجود بوده که تلگرام از آن بی‌بهره است. تماس تصویری واتس‌ اپ هم با کیفیت بالا و با توجه به کیفیت اتصال اینترنت‌ در اختیار کاربران قرار گرفته و این پیام رسان را یک پله جلوتر از تلگرام قرار داده است.

از آنجایی که تلگرام فاقد تماس تصویری بوده و حتی قابلیت تماس صوتی‌ آن با فیلترینگ مواجه شده، واتس اپ با ارایه این ویژگی‌ها، عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

امنیت بالا

امنیت یک فاکتور مهم و اساسی در اپلیکیشن‌های پیام رسان به حساب می‌آید. با فیلتر شدن تلگرام و گزینه‌های موجود برای جایگزینی، شاید واتس اپ بهترین مورد موجود در این زمینه باشد. واتس اپ از سیستم رمز گذاری سر تا سر یا همان End To End استفاده کرده که بر پایه پروتکل سیگنال عمل می‌کند. این سیستم رمزگذاری که در پیام‌های متنی، تماس صوتی و تماس تصویری به کار رفته، امنیت بالایی را به کاربران ارایه می‌دهد. بهتر است بدانید پروتکل سیگنال، گفتگوی بیش از یک میلیارد کاربر در فضای اینترنت را رمزگذاری می‌کند. همچنین سیستم رمزگذاری سر تا سر در اپلیکیشن تلگرام هم پیاده شده است.

اگر از کاربرانی هستید که امنیت بالا در پیام رسان برایتان اهمیت دارد، واتس اپ می‌تواند بهترین انتخاب موجود به عنوان جایگزین تلگرام محسوب شود.

سابقه بالا نسبت به باقی پیام رسان‌های مشابه

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، اپلیکیشن‌های بسیاری با هدف پیام رسانی توسط توسعه دهندگان ساخته شده‌ و در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. با در نظر گرفتن اینکه اکثر این اپ‌ها به تازگی معرفی شده‌اند، واتس اپ با ارایه همان قابلیت‌ها در کنار سابقه بیشتر در زمینه پیام رسانی، می‌تواند انتخاب معقول‌تری باشد. این پیام رسان از سال 2009 در ابتدا برای سیستم عامل iOS منتشر گردید و با قدرت بالا و کمترین مشکلات در پایداری، به فعالیتش ادامه داد. به همین دلیل هم، سابقه بالای واتس اپ (حتی بیشتر از تلگرام)، اصلی‌ترین نقطه قوت این پیام رسان را در برابر دیگر اپلیکیشن‌های موجود، تشکیل می‌دهد.

جایگزین تلگرام

ارایه قابلیت‌های مشابه تلگرام

با کمی گشت و گذار در محیط واتس اپ، می‌توان متوجه شباهت قابلیت‌های این پیام رسان نسبت به تلگرام شد. این شباهت‌ها را در قابلیت‌هایی چون ساخت گروه، ویرایش و حذف پیام، جستجو و ارسال GIF و بسیاری دیگر از این موارد، مشاهده می‌کنیم.

علاوه بر این‌ها، رابط کاربری واتس اپ شباهت زیادی به تلگرام داشته و همین موضوع از سردرگمی کاربر در محیط اپ جلوگیری می‌کند.

موجود بودن برای پلتفرم‌های مختلف

پیام رسان واتس اپ را می‌توان تقریبا بر روی تمامی پلتفرم‌های موجود، اجرا نمود. علاوه بر سیستم عامل‌های اندروید و iOS، واتس اپ برای سیستم عامل‌‌های ویندوز، مک، ویندوز فون، سیمبین و بلک بری موجود بوده و در این زمینه کاربر را دچار محدودیت نمی‌کند. علاوه بر این‌ها با وجود نسخه تحت وب این پیام رسان، کاربر می‌تواند بدون نیاز به نصب برنامه، از آن استفاده کند. (آموزش نصب و راه‌اندازی واتس اپ در کامپیوتر برای سیستم عامل ویندوز و مک)

جایگزین تلگرام

با توجه به مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، واتس اپ می‌تواند بهترین جایگزین تلگرام برای کاربران ایرانی باشد. با وجود اینکه برخی قابلیت‌های کاربردی تلگرام مانند ساخت کانال در پیام رسان واتس اپ موجود نبوده، اما با توجه شرایط و اپلیکیشن‌های نوپایی که هنوز از نظر قابلیت و امنیت در سطح پایینی قرار دارند، واتس اپ بهترین گزینه حال حاضر محسوب شده و تقریبا بیشتر نیازهای کاربر را برطرف می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید