گزارش جی پلاس؛

جام جهانی و یک پیشنهاد ویژه/ چرا ستاره ایرانی به ناپولی نمی رود؟!

مدیران ناپولی پیشنهاد تازه ای را به علیرضا جهانبخش داده اند. پیشنهادی در راه بودن جام جهانی، اصرار مدیران این تیم ایتالیایی را در پی داشته و البته جهانبخش را برای رسیدن به پیشنهاد بهتر پس از این رقابت ها مردد کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پیشنهاد تیم قدیمی و حالا مدعی ناپولی به علیرضا جهانبخش اتفاق تازه ای نیست. ایتالیایی ها که پیش از این هم خواستار پیوستن ستاره فوتبال ایران به تیمشان شده بودند، حالا خیلی جدی تر به دنبال این انتقال هستند و مدیران این باشگاه با بالاتر بردن رقم قرار داد، به دنبال این هستند که تکلیف جهانبخش را حتی پیش از پایان فصل مشخص کنند!

جهانبخش در این فصل موثرترین بازیکن آلکمار بوده و توانسته در 28 بازی به آمار درخشان 14 گل و 10 پاس گل برسد. علیرضا به لطف این عملکرد درخشان در سایت هواسکورد بیشترین امتیاز را در میان بازیکنان لیگ هلند به دست آورده و برای آقای گلی رقابت نزدیکی با فرانسیسکو سولر، مهاجم اسپانیایی ویلم تیلبورگ (16 گل) دارد.

همین عملکرد درخشان هم باعث شده تا پیشنهاد مدیران ناپولی به رقم قابل توجه 12 میلیون یورو به علاوه پاداش های در نظر گرفته شده برسد!

  • علت عجله ناپولی برای جذب ستاره آلمار

ناپولی چندین ماه است جهانبخش را می خواهد. عملکرد فصل اخیر او هم به مدیران این تیم ایتالیایی ثابت کرده که در انتخابشان اشتباه نکرده اند و حالا دیگر مشخص است که برای این انتقال مصمم اند. ولی سوال اینجاست که این عجله و پافشاری برای عقد قرار داد پیش از پایان لیگ و در حقیقت جام جهانی چیست؟

مدیران این تیم ایتالیایی هم می دانند که جهانبخش پس از جام جهانی می تواند بسیار متفاوت تر از این باشد. همگروهی ایران با تیم هایی نظیر اسپانیا و پرتغال و احتمال درخشش بازیکن جوان ایران در این دیدارهای مهم و پر بیننده، می تواند قیمت او را چندین میلیون دلار جایجا کند.

ورای این ها به غیر از افزایش رقم انتقال، امکان رسیدن پیشنهادهای بهتر و از تیم های بزرگتر هم کم نیست و این موضوع را هم مدیران ناپولی می دانند و صد البته خود علیرضا جهانبخش.

  • چرا جهانبخش به ناپولی نمی رود؟

علیرضا جهانبخش چه در زمان حضورش در نایمخن و چه حالا که در آلکمار بازی می کند، پیشنهادهای خوبی هم از تیم های صدر جدول هلند مثل آژاکس داشته و پیشنهادهایی هم از لیگ جزیره. با این حال ستاره ایرانی آلکمار نشان داده که به دنبال پیشنهادهای بزرگ است و برای پیشرفت در فوتبال اروپا عجله نمی کند.

جهانبخش پیشنهاد امروز ناپولی را پیش از این هم داشت اما به این تیم نرفت. بحث عدم توافق دو باشگاه مطرح بود اما اینطور که به نظر می رسد جهانبخش هم می داند که جام جهانی می تواند برایش سکوی پرش بلندتری باشد. سکویی که می تواند او را به یکی از تیم های بزرگ تر و پر آوازه تر در اروپا برساند و یا حداقل با شرایط بهتر و رقم بهتری با ناپولی یا دیگر تیم های خواستارش پای میز مذاکره بنشیند.

در این میان شاید برخی هم معتقد باشند اگر او عملکرد خوبی در جام جهانی نداشته باشد، می تواند بر روی انتقالش تاثیر بگذارد اما این رویداد بزرگ بارها نشان داده که بیش از اینکه باعث افت اعتباری بازیکنی شود، سکوی پرش بوده. علاوه بر این، عملکرد موفق و درخشان وینگر آلکمار و تیم ملی ایران در طول یک فصل لیگ هلند، با دو بازی در جام جهانی به این سادگی ها مغشوش و پاک نمی شود. 

به گزارش جی پلاس؛ پس بعید نیست اتفاقی که تا امروز ادامه پیدا کرده، همچنان تداوم داشته باشد و جهانبخش همچنان مشتری هایش را در آب نمک نگه دارد تا پایان جام جهانی. جام جهانی ای که شاید یکی از انتقال های بزرگ تاریخ فوتبال ایران را برای این جوان فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید