دو نفر از گردشگران مفقودی کویر مرنجاب پیدا شدند

سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل از پیدا شدن دونفر از گردشگران مفقود شده در کویرمرنجاب خبر داد و تاکید کرد که حال عمومی آنها با اعزام به بیمارستان بهبود پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، علیرضا راحتی - سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل- با اشاره به پیدا شدن دو نفر از گردشگران مفقوده شده در کویر مرنجاب، اظهار کرد: سه روز پیش سه گردشگر شامل دو زن و یک مرد، در محدوده دریاچه نمک آران و بیدگل مفقود شده بودند، اما عصر دیروز دو نفر از آنها پیدا شدند  و با اعزام به بیمارستان، حال عمومی آنها بهبود پیدا کرد. 

وی دلیل مفقود شدن آنها را گم کردن مسیر اصلی دریاچه اعلام کرد و گفت: این  دو گردشگر امروز توسط رانندگان معدن نمک پیدا شده‌اند، اما متاسفانه از گردشگر دیگری که برای یافتن کمک از آنها جدا شده بود، خبری در دست نیست وجستوجوها برای یافتن گمشده کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد. روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل از همان روز جستجوها شروع شد و از صبح پنجشنبه نیز به تعداد نفرات جستجوگر اضافه شده است. از گروه پروازی پاراگلایدر و پهباد هلی شات نیز در این جست‌وجوها کمک می‌گیریم. 

سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد. به گردشگران توصیه می‌شود از ورود به فضاهایی که شناخت کافی از آن ندارند به شدت پرهیز کنند. کسانی که اقدام به کویرنوردی می‌کند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند. همچنین باید آگاه باشند که  معمولا ورود به کویر راحت است، اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود.
 

راحتی همچنین اضافه کرد: وضعیت کویر به گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولا مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت. علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بیهوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آنها با توجه به پوشاندن شن به شدت سخت خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید