گزارش جی پلاس؛

شفر، برانکو و کی روش از ایران می روند؟/ افزایش قیمت دلار و درخواست جدید وزارت ورزش

درخشش تیم ملی، پرسپولیس و استقلال با حضور مربیان خارجی موجب رضایت هواداران از این سه مربی شده و همه خواهان تمدید قرارداد آن ها هستند اما مشکلات جدیدی پیش روی مسئولان این تیم ها قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روند صعودی قیمت ارز در ایران موجب بهم ریختن بازار داد و ستد شده و نگرانی های زیادی را به بار آورده است. این نابه سامانی در فوتبال هم تاثیر خود را گذاشته و نگرانی ها را درباره آینده افزایش داده است.

تیم ملی، استقلال و پرسپولیس هر سه زیر نظر مربیان خارجی اداره می شوند و نتایج درخشانی هم کسب کردند؛ به طوری که کمتر هواداری حاضر به رفتن این مربیان است چرا که شفر، برانکو و کی روش ثابت کردند از جوان ترین و با دانش ترین مربیان ایرانی هم موفق تر بودند.

هر سه مربی همزمان با موفقیت های خود، قراردادهای هنگفتی نسبت به مربیان ایرانی دارند که به خاطر موفقیت شان کمتر کسی به آن ایراد می گیرد. با این وجود قرارداد شفر و کی روش تا سه ماه آینده به پایان می رسد و برخی هواداران خواهان تمدید قراداد این دو مربی هستند. البته مدیران این دو تیم هم مایل به انجام این کار هستند اما زمزمه هایی شنیده می شود که شاید کار تمدید قرار داد را دشوار کند.

قیمت دلار، سنگی مقابل پای باشگاه ها

هر سه تیم توسط دولت و وزارت ورزش اداره می شوند. مدیران این سه تیم برای کوچکترین کارها هم از وزارت ورزش اجازه می گیرند که مهم ترین آن عقد قرارداد با مربیان است چرا که هزینه مربیان را کاملا دولت پرداخت می کند.

رسم بر این است که قرارداد مربیان به دلار بسته و به دلار هم پرداخت شود اما کاهش قیمت ریال در برابر دلار هر سه مجموعه را با مشکلاتی رو به رو کرده است؛ چه بسا که الان در بازار ارز دلار به سختی هم پیدا می شود.

تمدید قرارداد مربیان در هاله ای از ابهام

شنیده ها در وزارت ورزش حکایت از این دارد که در صورت افزایش قیمت دلار در برابر ریال در روزها و ماه های آینده، دست تیم ملی و این دو باشگاه برای ادامه همکاری با مربیان بسته خواهد شد و وزارت ورزش برای تمدید قرارداد با هر سه مربی درخواست تخفیف کرده تا فشار زیادی به این مجموعه ها وارد نشود.

دلار هفت هزار تومانی بساط خارجی ها را بهم می ریزد

فعلا دلار حدود پنج هزار تومان هم فشار زیادی را به همه وارد کرده اما اگر برجام به هر نحوی بهم بخورد و آمریکا آن را رد کند، بر اساس پیش بینی کارشناسان اردیبهشت ماه دلار روی هفت هزار تومان قرار می گیرد که طبق دستورالعمل وزارت ورزش بازیکنان خارجی از استقلال و پرسپولیس می روند و ادامه همکاری با مربیان خارجی هم بستگی به شرایط خاصی دارد.

چند روز قبل رضا افتخاری در واکنش به تمدید قرارداد شفر تلویحا به این موضوع اشاره کرد و گفته بود که استقلال توان مشخصی برای تمدید قرارداد دارد و شفر برای همکاری با استقلال باید با توان این تیم موافقت کند.

البته او تاکید کرد که شفر مبلغ قرارداد را افزایش نداده است بلکه براساس این گزارش استقلالی ها خواهان تخفیف هستند تا مبلغ قرارداد کاهش پیدا کند و بر اساس افزایش قیمت دلار، همان دستمزد سابق را به مربی خارجی خود پرداخت کنند.

باید تا پایان فصل منتظر ماند و دید که آیا دلار فوتبال ایران را دستخوش تغییر و تحول قرار می دهد یا نه.

در عین حال شفر هم امروز تاکید کرده دستمزدش منصفانه است و طبیعتا وقتی عملکرد موفقی داشته باشد، باید دستمزدش هم بالاتر رود. او به تاثیرش در افزایش قیمت برخی بازیکنان استقلال از جمله سهرابیان نیز اشاره کرد.

دیدگاه تان را بنویسید