گزارش جی پلاس؛

ایران – برزیل؛ چقدر واقعیت دارد؟!

در شرایطی که ایران با تیم هایی نظیر سیرالئون، تونس و الجزایر دیدار می کند، بازی تدارکاتی با برزیل مانند یک رویا برای فوتبال دوستان ایرانی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران برای آماده سازی جهت حضور قدرتمند در جام جهانی 2018 روسیه، هشت دیدار تدارکاتی را انجام می دهد که سه دیدار با تیم های سیرالئون، تونس و الجزایر برگزار شده و دیدارهایی با تیم های سوریه، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی باقی مانده که به بعضی از زعم کارشناسان و هواداران تیم ملی برخی از این دیدارها فاقد استانداردهای لازم برای آماده سازی تا جام جهانی است چرا که در بین این تیم ها نام تیم بزرگی دیده نمی شود و تنها یک تیم از این جامع راهی جام جهانی شده است. از طرفی هیچ کدام از این تیم ها جزو 20 تیم برتر دنیا در رده بندی فیفا نیستند.

با افزایش انتقادات اما مهدی تاج دوشنبه شب در برنامه نود اعلام کرد که بعد از جام جهانی یک بازی خوب برای تیم ملی در نظر گرفته شده که با اصرار مجری برنامه، پرده از نام این تیم برداشت و مشخص شد ایران به دنبال بازی با برزیل است. صحبت های رییس فدراسیون فوتبال به گونه ای بود که گویا این بازی از الان قطعی شده و ایران و برزیل در تهران دیدار خواهند کرد.

ریشه ادعای بزرگ تاج را می توان در دیدار چند ماه قبل او با سفیر برزیل در تهران جستجو کرد. در آن زمان تاج دیدارهایی را به منظور افزایش روابط بین المللی فدراسیون فوتبال برگزار کرد که یکی از آن ها دیدار با سفیر کشور برزیل در تهران بود. سفیر فوتبال دوست برزیلی در برابر علاقه رییس فدراسیون ایران برای انجام این دیدار تدارکاتی ابراز امیدواری کرده بود که بتواند با فدراسیون کشورش رایزنی کند و مقدمات اولیه این بازی فراهم شود.

با وجود وعده سفیر برزیل، تیم ملی این کشور بازی های تدارکاتی خود را زیر نظر یک شرکت خصوصی برگزار می کند و معمولا مبالغ هنگفتی هم از طریق برگزاری این بازی ها عاید فدراسیون فوتبال برزیل می شود. البته در صورتی که پول مورد نظر پرداخت شود، برزیل از رویارویی با هیچ کشوری ابا ندارد؛ همانطور که در دو سال اخیر با تیم های نه چندان بزرگی از جمله استرالیا، ژاپن، پاناما و کاستاریکا برگزار کرده و حتی چند سال پیش هم با تیم کشورمان در امارات دیدار دوستانه ای برگزار کرد.

بنابراین مهمترین موضوع برای برگزاری این بازی پرداخت پول است که فعلا چنین مبلغی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد و هیچ وقت هم وجود نداشته؛ مگر اینکه اسپانسری حاضر به پرداخت این مبلغ گزاف شود و برزیل را به ایران یا کشورهای اطراف خلیج فارس دعوت کند.

همانطور که شرکت های عمدتا فرانسوی بازی های تدارکاتی کشورهای آفریقایی را هماهنگ می کنند و اخیرا تیم ملی ایران از این کانال ها با تیم های آفریقایی دیدار کرد، یک شرکت انگلیسی مسئولیت هماهنگی بازی های تدارکاتی برزیل را بر عهده دارد.

به گفته تاج، صحبت های اولیه با این شرکت انگلیسی و مقامات فدراسیون فوتبال برزیل انجام شده اما مهمترین موضوع تامین مبلغی در حدود یک میلیون دلار (معادل 5 میلیارد تومان) است که فعلا هیچ اسپانسری برای تامین آن اعلام آمادگی نکرده است.

مشخص نیست رییس به اعتبار چه پشتوانه مالی تلویحا از قطعی شدن بازی با برزیل خبر داد؛ هرچند اعلام آن تنها می توانست یک مزیت مهم برای تاج داشته باشد و آن هم منحرف شدن ذهن منتقدان از بازی با سیرالئون و فکر کردن به رویای جدال با سلسائو!

دیدگاه تان را بنویسید