با مصرف این خوراکی ها با آلزایمر خداحافظی کنید

یکی از معضلات فکری افرادی که به 50سالگی نزدیک می شوند ترس از آلزایمر و فراموشی است. در این مطلب برای شما خوراکی هایی را معرفی کردیم که مصرف آنها به تقویت حافظه کمک می کند. با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این گزارش به بررسی مصرف خوراکی هایی که بر افزایش قدرت حافظه تاثیر دارند پرداخته ایم.

به طور کلی چه موادی باعث تقویت حافظه می‌شوند؟

ماهی به علت داشتن چربی امگا3، گوشت‌ قرمز و گوشت انواع پرندگان به دلیل داشتن آهن، ویتامین C موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، توت‌فرنگی، گریپ‌فروت، انار، گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی، هویج و سویا به علت تاثیر آن در بهبود عملکرد سلول‌های عصبی، ویتامین‌های گروه B به‌ویژه B6 و B12 و تیامین که در مخمر، جوانه‌ گندم، برنج قهوه‌ای، دانه‌ سویا، جوی دوسر، عدس، تخمه‌ آفتابگردان و گردو وجود دارند، روی که منبع آن گوشت، جگر، غلات سبوس‌دار، محصولات سویا، لوبیای خشک، تخم‌مرغ، پنیر، حبوبات و سبزیجات سبز تیره و زرد است و ید که بر عملکرد غده تیرویید اثر می‌گذارد.

کمک میوه های قرمز رنگ به حافظه

رنگی است محرک و اشتهاآور.رنگی پر انرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می شود.معمولا ما برای خوردن خوراکی هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم.

این رنگ و در واقع میوه ها و سبزی های قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است.

همچنین در درمان عفونت ها و سوختگی های شدید بسیار موثر است و معمولا این گونه میوه ها و سبزی ها در درمان بیماری های ریوی، مشکلات روده (یبوست) و رحم به کار برده می شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت کننده روده و کبد است.

انگور پر خاصیت این بار به کمک مغز می آید

انگور دارای پتاسیم است که موجب احساس شادی می‌شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله‌ی اعصاب می‌باشد و هم‌چنین باعث ازدیاد هوش و حافظه می‌گردد.

انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب می‌شود، چهره را روشن می‌کند و غذای مناسبی برای سلسله‌ی اعصاب به شمار می‌رود. این میوه‌ی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی می‌گردد.

انگور، جوانی دوباره ای به فرد می‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می‌سازد. خواص رادیو اکتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

چای سبز این بار نه برای لاغری، بلکه برای حافظه!

چای سبز بعلت دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، یک نوشیدنی مفید برای مغز است. یک مطالعه در دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا، فواید حفاظتی چای سبز را نشان داده است.

ادوارد اوکلو، دکتر و محقق سرپرست این مطالعه می گوید: ما از یک مطالعه‌ی دو ساله روی تعداد زیادی از افراد بالای ۷۰ سال، اطلاعاتی بدست آوردیم که نشان می‌دهد کسانی که چای سبز بیشتری مصرف کردند (در مقایسه با کسانی که مقدار کمتری مصرف کردند)، در طول دوره‌ی مطالعه دچار زوال عقل نشدند.

چگونه از آن استفاده کنید: اوکلو می‌گوید: هیچ مطالعه‌ای مشخص نکرده که باید چه مقدار چای سبز یا چه مارکی از آن بنوشید تا حافظه‌تان سالم بماند، اما بنظر می‌رسد که هر چه بیشتر مصرف کنید، بهتر است.

به مغزتان آنتی اکسیدان رسانی کنید

آنتی اکسیدان‌ها باعث می‌شوند رادیکال‌های آزاد که از مواد غذایی آزاد شده نتوانند به سلول‌های عصبی آسیب برسانند. این ماده عملکرد واسطه‌های شیمیایی را مختل می‎کنند. آنتی اکسیدان‌ها علیه رادیکال‌های آزاد عمل کرده  وآنها را خنثی می‌کنند. همچنین باعث خونرسانی بهتر به مغز می‌شود که باعث بهبود عملکردهای سلول‌های عصبی و افزایش توانایی هوش می‌شود. ویتامین‌های ث، ای، سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی و شکلات تلخ از منابع آنتی اکسیدان هستند.

تقویت مغز با بروکلی

بروکلی منبع غنی اسید فولیک و کورستین است که تاثیر مثبتی بر حافظه می گزارد. بروکلی همچنین

حاوی مقادیر خوب ویتامین K است که قدرت مغز را افزایش می دهد.

زرده تخم مرغ همه کاره!

زرده تخم‌مرغ مقادیر زیادی کولین دارد که برای رشد جنین و زنان باردار بسیار مؤثر است و موجب شکستن پیوند‌های بتان می‌شود. بتان ماده‌ای شیمیایی است که هورمون‌های شادی‌آور تولید می‌کند. پس بدانید و آگاه باشید که تخم‌مرغ‌ها هم می‌توانند شما را بخندانند و شادتان کنند. اگر به‌خاطر ملاحظات کلسترولی از تخم‌مرغ پرهیز می‌کنید، خبرهای خوبی برای شما داریم. مطالعات نشان می‌دهند که تخم‌مرغ هیچ اثری بر سطح کلسترول افراد بالغ ندارد؛ درواقع تنها موجب افزایش کلسترول خوب می‌شود. ضمن اینکه منبعی غنی از پروتئین است. فقط سعی کنید تخم‌مرغ‌های ارگانیک مصرف کنید. وجود هورمون شادی‌بخش برای تقویت حافظه نیز مفید است.

خبر خوب برای چای خورها!

جدا از نقش قهوه و چای در افزایش هوشیاری، تحقیقات نشان می‌دهد ‌ این دو نوشیدنی باعث جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه بازشناختی می‌شود.محققان پس از دستکاری ژنتیکی موش‌ها به آنها قهوه کافئین‌دار خوراندند. موش‌ها به آلزایمر مبتلا نشدند یا سرعت پیشرفت بیماری‌شان بسیار کاهش یافت.

پژوهش دیگری در افراد 55 سال به بالا نشان می‌دهد‌ کسانی که چای می‌نوشند از کسانی که چای نمی‌نوشند، عملکرد بهتری در آزمون‌های حافظه و توانایی بیشتری در پردازش اطلاعات دارند.

یک گرمسیری مهیج

میوه انبه در تقویت حافظه بسیار مفید است. با این که این میوه چرب است و دارای بافت‌های چربی است اما باعث می‌شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع‌تر شود باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

دیدگاه تان را بنویسید