آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر از فردا؛

جدال پایتخت نشینان در روز موعود پرسپولیس!

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال فردا با جدال پایتخت نشینان آغاز می شود و شاید تکلیف قهرمان

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مسابقات فوتبال لیگ برتر فوتبال بعد از بیست و شش روز تعطیلی از فردا (پنج‌شنبه) پیگیری خواهد شد و هفته بیست و ششم این مسابقات با برگزاری سه بازی آغاز می‌شود که سرخابی‌های پایتخت به مصاف تیم‌های همشهری خود خواهند رفت.

نفت تهران - استقلال تهران

اولین دیدار هفته بیست و ششم از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی تهران آغاز می‌شود. استقلالی‌ها در حالی آماده مصاف با شاگردان هومن افاضلی می‌شوند که در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده‌اند که آخرینش داربی تهران بود. شاگردان شفر در حال حاضر با ۴۱ امتیاز در رده سوم قرار دارند و در فاصله پنج هفته تا پایان فصل، نمی‌خواهند فرصت آسیایی شدن را از دست بدهند. استقلال در بازی مقابل نفت تهران، مجید حسینی، بهنام برزای، محسن کریمی و مامه تیام را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. از طرفی با توجه به حضور سید حسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری و امید ابراهیمی در اردوی تیم ملی در اتریش، دست شفر برای بازی با نفت چندان باز نخواهد بود. سرمربی آلمانی آبی‌ها احتمالا از چند ملی‌پوش خود در بازی فردا استفاده می‌کند چرا که با نبود ملی‌پوشان و مصدوم‌ها، نیمکت ذخیره تیم خالی است.

استقلالی‌ها تمرین خود در تعطیلات را از چهار روز پیش شروع شده کرده‌اند و با توجه به آمادگی مهدی رحمتی در تمرین‌ها، احتمالا او به جای حسینی درون دروازه استقلال قرار خواهد گرفت.

گروه داوری: سیدمهدی سیدعلی، حسن ظهیری، حمیدرضا کنعانی، حسین زمانی، ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد تبریز - صنعت نفت آبادان

فراز کمالوند در حالی با صنعت نفت آبادان مقابل تیم فصل پیش خود قرار خواهد گرفت که، گسترش فولاد تبریز در هفت بازی آخر خود رنگ برد را ندیده و برای فرار از بحران، نیاز به سه امتیاز بازی خانگی دارد. صنعت نفت در حال حاضر با ۳۳ امتیاز در رده هشتم و گسترش فولاد با ۳۰ امتیاز در رده نهم قرار دارند. این دیدار همچنین برای سرمربی صنعت نفت حساسیت بالایی دارد چرا که گفته می‌شود قرار است فصل آینده دوباره به تبریز برگشته و هدایت گسترش فولاد را به عهده بگیرد.

دیدار گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز آغاز می‌شود.

گروه داوری: محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محمدعلی پورمتقی – کمیل غلامی – ناظر: مسعود مرادی

پرسپولیس- سایپا تهران

آخرین بازی روز نخست هفته بیست و ششم از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه آزادی آغاز می شود. رقابتی که شاید بتوان مهم‌ترین جدال هفته نامید چرا که رویارویی برانکو ایوانکوویچ و علی دایی در روزی که پرسپولیس با کسب یک امتیاز، قهرمانی‌اش را مسجل می‌کند، حساسیت فراوانی خواهد داشت. با این حال پرسپولیسی‌ها حتی در صورت کسب تساوی یا برد و رسیدن به قهرمانی نمی‌توانند در پایان بازی، جشن قهرمانی برگزار کنند. همچنین سایپا با هدایت علی دایی برای کسب سهمیه ‌آسیایی می‌جنگد و با ۴۱ امتیاز و با تنها یک امتیاز کمتر نسبت به تیم دوم در رده پنجم قرار گرفته است.

پرسپولیسی‌ها تا دو روز قبل از تعطیلات نوروز، تمرین کردند و از دوم فروردین نیز تمرین‌ها را از سر گرفتند. مدافع عنوان قهرمانی بدون مصدوم به مصاف سایپا می‌رود اما بشار رسن به دلیل حضور در بازی تیم ملی عراق در تمرین‌ها غایب بود و به دلیل این که قبل از بازی وارد اردوی تیم می‌شود، به احتمال فراوان در ترکیب سرخ‌ها قرار نخواهد گرفت. همچنین علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و وحید امیری سه بازیکن پرسپولیس در اردو تیم ملی در اتریش حضور داشتند و برانکو احتمالا مقابل سایپا از آن‌ها استفاده نکند.

گروه داوری: اشکان خورشیدی، علیرضا ایلدروم، رحیم حاجیلو، علی صفایی، ناظر: حسین عسگری

دیدگاه تان را بنویسید