نکات مهم در کمپینگ ها شبانه

در این مکان ها چادر نزنید!

در سفرهایی که قصد چادر زدن و گذارندن شب در آن را دارید، باید به مکانی که در آن قرار دارید، شرایط آب و هوایی و نکات دیگری برای برقراری چادر توجه کنید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس؛ با توجه به اینکه سفر کردن می‌تواند اثرات مثبت روی انسان‌ها بگذارد، توصیه می‌شود سالی یک یا دو بار با خانواده و یا دوستان خود سفر کنید. اما اگر می‌خواهید از سفر کردن نهایت لذت را ببرید باید یکسری نکات ایمنی را در طول سفر در نظر داشته باشید تا علاوه بر خاطرات خوشی که ثبت می‌شود، دچار هیچ گونه حادثه دلخراشی جانی و مالی نشوید. به طور مثال بسیار مهم است که در طول سفر مکان‌هایی را که برای اطراق کردن انتخاب می‌کنید از امنیت بالایی برخوردار باشند تا شما با خیال راحت‌تری بتوانید در آن مکان‌ها استراحت کنید. اگر شما از آن دست خانواده‌هایی هستید که دوست دارید در طول سفر در دل طبیعت شب را سپری کنید، دانستن برخی نکات از جمله دسترسی به آبادی و حتی نیروی‌های امدادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به ویژه اگر به همراه شما افراد مسن و یا کودکان خردسال باشند.

با توجه به بالا بودن هزینه‌های اجاره منزل و یا رزرو اتاق‌های هتل در سفرهای نوروزی، بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند روز‌هایی را که در مسافرت به سر می‌برند، زیر چادر سپری کنند تا با این روش علاوه بر ثبت یک خاطره هیجان انگیز و جذاب، بتواند در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کنند، اما دانستن این نکته که نباید در هر مکانی که پیش روی خود دارند، اطراق کنند به آن‌ها کمک می‌کند تا با خیال راحت‌تر در چادر شخصی خود استراحت کنند. در ادامه این مطلب شما را با ۶ مکانی که نباید در طول سفر در آنجا چادر زد، آشنا می‌کنیم تا خودتان، اعضای خانواده و دوستان‌تان در طول سفر در امنیت کامل باشید.
 

توقف و استراحت در حاشیه رودخانه‌ها

یک نکته بسیار مهم قبل از اطراق کردن در هر مکانی این است که شما حتما از وضعیت آب و هوایی چند ساعت و یا چند روز آینده مطلع شوید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا امن‌ترین مکان را برای توقف انتخاب کنید. در هر صورت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود در روز‌هایی که هوا ابری است، در حاشیه رودخانه‌ها چادر بزنید؛ چرا که در صورت بارش شدید در ارتفاعات احتمال جاری شدن سیلاب بسیار بالا است. به همین دلیل حاشیه رودخانه‌ها نا امن‌ترین مکان برای چادر زدن و اطراق کردن است. این نکته به خصوص در طول شب از جایگاه ویژه‌های برخوردار است، چرا که در هنگام خواب شاید شما از جاری شدن سیلاب مطلع نشوید و پس از جاری شدن سیل دیگر فرصت کافی برای فرار از معرکه نداشته باشید. در چنین شرایطی سعی کنید حداقل ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر از حاشیه رودخانه‌ها فاصله بگیرید و سپس چادر خود را برپا کنید. به هیچ عنوان گول ظاهر کوچک بودن روخانه را نخورید. در صورت جاری شدن سیل یک روخانه کوچک تبدیل به یک رود خروشان خواهد شد. یک دلیل دیگر برای اطراق نکردن در حاشیه روخانه این است که نرم و سست بودن خاک حاشیه رودخانه می‌تواند باعث گیر کردن ماشین‌تان در آن شود و همچنین در صورت داشتن کودکان خردسال چنین مکان‌هایی بسیار خطرناک خواهد بود.

توقف در کنار ریل‌های راه آهن

توقف در کنار ریل‌های راه آهن علاوه بر سر و صدای شدیدی که ایجاد می‌کند، می‌تواند مکانی بسیار خطرناک برای کودکان باشد. خانواده‌هایی که دارای کودکان کم سن و سال هستند به هیچ عنوان نباید در حاشیه ریل‌های قطار اطراق کنند؛ چرا که بازیگوش بودن بچه‌ها و غفلت والدین می‌تواند یک فاجعه جبران ناپذیر را رقم بزند. در ضمن در پاره‌ای از مواقع دیده شده که برخی از افراد درون ریل‌های راه آهن سنگ می‌گذارند. این سنگ‌ها در صورت عبور قطار از روی آن‌ها می‌تواند به صورت یک ترکش بسیار مخرب و خطرناک صدماتی را به ماشین و افرادی که در آنجا به سر می‌برند ایجاد کند. از یاد نبرید عبور و مرور قطار‌ها در طول شب می‌تواند خواب شما را آشفته کند با این شرایط با استراحت نکردن راننده در طول شب می‌تواند باعث ایجاد حادثه در طول روز در هنگام رانندگی شود.

 کنار تیر‌های برق فشار قوی

همانطور که می‌دانید تیر‌های برق فشار قوی امواج مخرب و خطرناکی را به اطراف منتشر می‌کنند. در صورت توقف و اطراق در کنار تیر‌های برق فشار قوی این امواج الکتریکی می‌توانند به شما و وسایل الکتریکی‌تان آسیب وارد کنند. در ضمن کودکان و حتی نوجوانان علاقه زیادی به بالا رفتن از درختان و حتی تیر‌های برق دارند. این مورد می‌تواند تهدیدی جدی برای جان‌شان باشد. از این رو در طول سفر و در صورت توقف سعی کنید، چادر مسافرتی خود را با فاصله ایمنی از تیر‌های فشار قوی نصب کنید تا از امواج الکتریکی ساطع شده از تیر‌های فشار قوی در امان باشید.
 
 

16-10-1-1326261200 (3)


حاشیه جنگل و مکان‌های بکر

توقف در حاشیه جنگل‌ها و مکان‌های بکر می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ چرا که در صورت وجود حیوانات و درندگان وحشی در طول شب می‌تواند جان شما و دیگر همراهانتان را تهدید کنید. از یاد نبرید بوی غذایی که شما در طول روز و به ویژه در طول شب مصرف می‌کنید، می‌تواند توجه حیوانات وحشی به ویژه خرس‌ها و گرگ‌ها را به خود جلب کند. از این رو سعی کنید در مکان‌هایی اطراق کنید که در صورت بروز خطر افرادی بتوانند به کمک شما بشتابند. بهترین مکان برای توقف جایی است که به یک شهر یا روستا و حتی یک آبادی دسترسی داشته باشید. در این صورت شما از گزند حیوانات درنده در طول شب در امان خواهید بود؛ چرا که حیوانات وحشی علاقه‌ای به مکان‌های شلوغ و پر نور ندارند با این شرایط شما می‌توانید با خیال راحت شب را به صبح برسانید. اگر مجبور به اطراق در مکان‌های دور از آبادی هستید، سعی کنید با روشن نگه داشتن آتش در چند متری چادر خود، حیوانات وحشی را از حمله منصرف کنید، چرا که اکثر حیوانات از وجود آتش بیم دارند.
کوهستان های مرتفع
 
از آن‌جایی که افت دمایی در کوهستان‌ها بسیار شدید‌تر از کوهپایه و یا جلگه‌ها است؛ از این رو توصیه می‌شود برای در امان ماندن از خطر یخ زدگی و سرما زدگی از توقف و چادر زدن در کنار کوهستان‌ها به ویژه در روز‌های ابتدای بهار که نوسانات هوایی قابل پیش بینی نیست، اجتناب کنید. از یاد نبرید؛ اگر نتوانید در طول شب استراحت و خواب کافی را تجربه کنید، این مشکل می‌تواند روی کیفیت رانندگی‌تان تاثیر نامطلوب بگذارد. از این رو خطر تصادفات جاده‌ای بالا می‌رود. برای اینکه بتوانید در طول سفر رانندگی سفر ایمنی را تجربه کنید باید خواب کافی و استراحت به اندازه داشته باشید.

حاشیه بزرگراه‌ها و جاده‌های پر ترافیک

شاید یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای اطراق کردن حاشیه بزرگراها و جاده‌های پرتردد باشد. از یاد نبرید کودکان با توجه به کنجکاوی و هیجانی که دارند، می‌تواند برای خود مشکلات بسیار جدی به ویژه در کنار جاده‌ها ایجاد کنند. در ضمن در طول شب ممکن است، راننده‌ای بر اثر خواب آلودگی از طول مسیر اصلی منحرف شده و ناخواسته به چادر شما برخورد کند. از این رو توصیه می‌شود به هیچ عنوان در کنار جاده اطراق نکنید تا مشکلاتی این چنینی دامن گیر شما و خانواده‌تان نشود.

نکته: بهترین مکان برای چادر زدن در حاشیه شهر‌هایی است که برای همین منظور توسط شهرداری‌ها احداث شده است. البته اگر قصد سفر به مناطق جنگلی و یا کوهستای و حتی صحرایی را دارید، سعی کنید در طول شب خود را به یک روستا برسانید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از مردم آن منطقه درخواست کمک کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید