گزارش جی پلاس از عملکرد هم گروه های ایران در جام جهانی در نخستین فیفا دی سال؛

در شب شکست ایران، در گروه مرگ چه گذشت؟/ عملکرد فوق العاده رونالدو و درخشش مراکش و اسپانیا

تیم ملی ایران در دومین در جدی ترین دیدار تدارکاتی خود بعد از قرعه کشی جام جهانی مقابل تونس شکست خورد اما رقبای این تیم در مرحله گروهی جام جهانی، نتایج خوبی را کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته مهمان تونس بود و با حساب یک بر صفر مقابل این تیم آفریقایی حاضر در جام جهانی شکست خورد. تک گل این بازی روی اشتباه میلاد محمدی و برخورد توپ برگشتی به پای این بازیکن وارد دروازه ایران شد تا شاگردان کی روش بعد از مدت های زیادی یک شکست را تجربه کند.

کارلوس کی روش در برابر تونس، دست به استفاده از بازیکنان جدیدی زد تا نقاط ضعف و قوت تیمش را شناسایی کند اما آن طور که باید در نتیجه گیری موفق نبود. او در نشست خبری بعد از بازی اعلام کرد که بازی با تونس چیزی بوده که او به دنبالش بود. سرمربی پرتغالی همچنین تاکید کرد کمبود تجربه در بازیکنان جوانش وجود دارد و برای جبران این ضعف، نیاز به انجام بازی های تدارکاتی دارند.

سرمربی پرتغالی به درستی به کمبود تجربه در تیمش اشاره کرد چرا که خیلی از بازیکنان ایران علی رغم بازی در تیم های اروپایی، هنوز تجربه انجام بازی های ملی در سطح بالا را ندارند و اگر این مشکل تا جام جهانی رفع نشود، به بحران بزرگی در تیم جوان ایران تبدیل خواهد شد.

همزمان با بازی ایران و تونس، رقبای ایران در گروه B جام جهانی هم دیدارهای تدارکاتی خود را برگزار کردند و در فاصله کمتر از سه ماه تا شروع مسابقات، توانستند بخشی از آمادگی خود را نشان دهند.

حتی مراکش که روی کاغذ شانس کمتری نسبت به اسپانیا و پرتغال برای صعود از گروه دارد، نتیجه خوبی کسب کرد و بازیکنان اروپایی این تیم با استفاده از تجربه بالای خود تیمشان را به برد رساندند.

آلمان یک – اسپانیا یک

شاگردان لوپتگی در خاک آلمان به مصاف این تیم رفتند که در حال حاضر مدعی عنوان قهرمانی جام جهانی و یکی از آماده ترین تیم ها است.

سرمربی جوان اسپانیا در این بازی از بخشی از بازیکنان اصلی خود استفاده کرد که همین بازیکنان توانستند نبض بازی با آلمان را در اختیار بگیرند و علاوه بر گلی که زدند، می توانستند بارها دروازه این تیم را فرو بریزند. در درون دروازه هم، سنگربانی به نام دخئا، علی رغم دریافت یک گل، واکنش های فوق العاده ای برابر حملات دقیق و بی نقص آلمان ها داشت تا دروازه تیمش بیش از یک بار باز نشود.

با وجود بازی خوب آلمان، این اسپانیا بود که با حرکات تکنیکی و ارائه گوشه ای از تیکی تاکای خاص خودش، توانست بر حریف غلبه کند و نوید روزهای خوبی را در جام جهانی 2018 بدهد و چه بسا برای عنوان قهرمانی جام جهانی هم آماده شود.

پرتغال 2 – مصر یک  

قهرمان اروپا میزبان دیگر تیم آفریقایی و عربی حاضر در جام جهانی بود تا دیدار با مراکش را مقابل مصر تداعی کنند و با این سبک از فوتبال هم آشنایی کامل را به دست بیاورند. رقیب پرتغال یکی از بهترین تیم های آفریقایی حاضر در تورنمنت بود که از بازیکنان نظیر محمد صلاح بهره می برد.

با این حال پرتغال که در این سال ها رشد بسیار خوبی داشته و از بازیکنان تکنیکی زیادی بهره مند شده است، با اتکا به دو گل کریستیانو رونالدو، رقیب خود را شکست داد تا این تیم هم با نزدیکی به جام جهانی، آمادگی خوبی داشته باشد. از همه مهمتر بازگشت رونالدو به فرم ایده آل خود است که حالا در تیم ملی و باشگاه خود گلزنی می کند.

صربستان یک – مراکش 2

مراکشی ها هم در این شب دیدار تدارکاتی داشتند و به مصاف صربستان رفتتد. صربستانی ها که در این دوره از جام جهانی از بازیکنان بسیار خوبی مانند ماتیچ از منچستر یونایتد، کولارف از رم، ایوانوویچ از زنیت و ... حضور خواهند داشت، مقابل مراکش تن به شکست دادند. یاران هروه رنارد در این بازی با تجربه تر و بهتر از صربستان عمل کردند و یک تیم اروپایی و خوب را شکست دادند.

در این دیدار حکیم زییش، بازیکن جوان آژاکس و امید خط حمله مراکش گلزنی کرد و سپس خلید بوتیاب گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا مراکش هم همانند اسپانیا و پرتغال شب خوبی را سپری کند.

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بدون شک شکست ایران مقابل تونس نشان دهنده توانایی های تیم کی روش نیست چرا که خیلی از بازیکنان اصلی تیم حضور نداشتند اما کم تجربگی در بازیکنانی نظیر سامان قدوس که پنج بازی ملی هم انجام نداده وجود داشت.

این مشکل و ضعف همانطور که کی روش گفت با انجام بازی های بیشتر و بهتر برطرف می شود و کسی نمی تواند تجربه را هدیه بگیرد جز اینکه با تلاش بیشتر آن را به دست بیاورد.

دیدگاه تان را بنویسید