کارگران پیشنهاد ۱۹درصدی افزایش دستمزد را می‌پذیرند؟

در حالی که نمایندگان کارفرمایان خبر پیشنهاد افزایش ۱۹درصدی حداقل دستمزد را داده اند باید دید آیا نتیجه توافق نمایندگان کارگران با وزیر کار پذیرش این پیشنهاد است؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جلسات شورای عالی کار از روز جمعه به ریاست وزیر کار برای تعیین حداقل دستمزد سال 97، جدی تر شد اما به دلیل اختلاف نظر بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی طی دو نشست گذشته، قرار بود در نشست دو شب گذشته حداقل دستمزد سال آینده نهایی شود؛ البته با توجه به اینکه طبق قانون دستمزد سالانه باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی و توافق شرکای اجتماعی تعیین شود، در نشست شب گذشته نیز در خصوص حداقل دستمزد تصمیم گیری نشد.

اعضای کارگری، کارفرمایی و شورای عالی کار برای نهایی کردن دستمزد سال آینده در این نشست مصمم بودند اما با توجه به اختلاف نظر بین کارگران وکارفرمایان جلسه باز هم بدون نتیجه پایان یافت.

از ساعاتی پیش نیز جلسه ای دیگر باحضور وزیر کار و نماینده کارگران در وزارت کار درحال برگزاری است که خبرهای رسیده بیانگر این است که نمایندگان کارگران با وزیر کار در کلیات عدد و رقم دستمزد 97 به تفاهم رسیده اند. نمایندگان کارفرمایی به منظور حمایت از لایه های پایانی جامعه موافقت کردند که حداقل مزد 19 درصد افزایش پیدا کند و سایر سطوح مزدی افزایش 8.3 درصدی به علاوه روزانه 33335 ریال داشته باشند. در صورتی که با این پیشنهاد موافقت کنند حداقل دستمزد سال 97 به رقم یک میلیون و 110 هزار و 691 تومان و 7 ریال خواهد رسید. در حالی که امسال حداقل مزد 929 هزار و 931 تومان بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید