عباسعلی فینالیست شد/ پورشیب برای برنز می‌جنگد

در دومین روز از لیگ جهانی کاراته وان هلند، تیم ایران یک فینالیست داشت و پورشیب هم به دیدار رده‌بندی راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در دومین روز لیگ جهانی کاراته وان روتردام هلند، عباسعلی با شکست همه رقبا راهی دیدار پایانی شد و ذبیح‌الله پورشیب هم به دیدار رده‌بندی راه یافت.

تیم ایران فردا بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، حمیده عباسعلی در به اضافه ۶۸ کیلوگرم و کاتای تیمی (امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی‌فر) را در فینال و ذبیح‌الله پورشیب در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم و کاتای تیمی تبریز با ترکیب احد شاهین، فرزاد محمدخانلو و سهند اسلامی را در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به میدان می‌فرستد.

در مبارزات روز دوم این نتایج به دست آمد.

در کاتای انفرادی، امیربهادر تدین در مبارزه نخست خود برابر خوزه سالازار از اسپانیا دارنده عنوان نایب قهرمانی امیدهای جهان و ۳ عنوان نایب قهرمانی امیدهای اروپا شکست خورد و حذف شد.

احمدرضا محمودی در اولین دیدار ۵ بر صفر ووتر دیل از هلند را برد و در ادامه ۴ بر یک نتیجه را به ماتیو بوساتا از ایتالیا دارنده یک طلا و ۳ برنز اروپا واگذار کرد و حذف شد.

ابوالفضل شهرجردی ۳ بر ۲ مقابل کریس چنگ از هنگ‌کنگ مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۱-کیلوگرم، رزیتا علیپور در اولین مبارزه مقابل کلودیا لونیتا از رومانی پس از تساوی یک بریک با رای داوران در هانتی برنده شد. او در دیدار دوم برابر آنیتا سروگینا از اوکراین دارنده عنوان سومی جهان و یک طلا، یک نقره و ۲ برنز اروپا یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۸-کیلوگرم، مبینا کاویانی در اولین مبارزه پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل سانجا کروکوتا از صربستان با قانون سنشو برنده میدان شد. کاراته‌کا صربستانی برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۷، نقره قهرمانی اروپا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳، نقره امیدهای اروپا ۲۰۱۰ و نقره جوانان جهان ۲۰۰۹ و یک نقره و ۶ برنز کاراته وان ها را در کارنامه دارد.

کاویانی در مبارزه دوم ۳ بر یک مقابل ملیسا براتیچ از کانادا دارنده ۲ طلای قهرمانی آمریکا شکست خورد و حذف شد.

در همین وزن مهتاب اسماعیلی در اولین مبارزه مقابل سیلویا سمیرارو از ایتالیا در حالی که ۳ بر یک از حریفش پیش بود، حریف ایتالیایی هانسوکو شد. عنوان سومی امیدهای جهان در کارنامه کاراته‌کا ایتالیایی دیده می‌شود.

اسماعیلی در ادامه ۴ بر ۳ گزلیا غفاروآ از قزاقستان را شکست داد. نقره مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ در پرونده این کاراته کا قزاق دیده می‌شود.

مبارزه سوم اسماعیلی با ایوانا چاوار از بوسنی و هرزگوین دارنده برنز رقابت‌های جهانی بود که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود حریف خاتمه یافت تا اسماعیلی از دور رقابت‌ها کنار رود.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، محدثه آقایی ۳ بر ۲ وایو واسومیز از آمریکا را برد و در ادامه ۵ بر یک از النی گاتزیالدو از آلمان شکست خورد و حذف شد.

حمیده عباسعلی ابتدا ۵ بر یک میرنسا بکتاش از بوسنی و هرزگوین را شکست داد. سپس ۳ بر ۲ حنا آنتونویچ از سوئد را برد. سومین مبارزه عباسعلی ۴ بر یک مقابل ماریا تورس از اسپانیا دارنده عنوان سومی امیدهای جهان در سال ۲۰۱۷ پیروز شد.

با آسیب‌دیدگی حریف فرانسوی و اخراج حریف ژاپنی، حمیده عباسعلی به فینال وزن ۶۸+کیلوگرم راه یافت و فردا به مصاف آیومی یوکوزا ژاپنی می‌رود.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح‌اله پورشیب بود که در اولین مبارزه مقابل محمد الکتبی فرانسوی مغلوب شد. در این دیدار ۲ کاراته کا به تساوی یک بر یک رسیدند که این حریف فرانسوی بود که با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد.

طلای نوجوانان جوانان و ۲ برنز امیدهای جهان، ۲ نقره و ۲ برنز لیگ جهانی کاراته وان و برنز جهان در سال ۲۰۱۴ در کارنامه حریف فرانسوی مصری‌الاصل دیده می‌شود.

پورشیب در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در این گروه ابتدا یک بر صفر خیرالدین فریق از تونس را شکست داد. سپس ۴ بر صفر ایگور چیخماروف از قزاقستان را برد و در دیدار سوم جرجیوس تزانوس یونانی در میدان حاضر نشد تا پورشیب برنده تاتامی معرفی شود. کاراته‌کا یونانی ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز مسابقات قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.

پورشیب برای کسب مدال برنز فردا (یک‌شنبه) به مصاف آیخان مامایف از آذربایجان می‌رود.

مهدی قراری‌زاده دیگر کاراته کا وزن منهای ۸۴ کیلوگرم در مبارزه نخست ۲ بر صفر مقابل ماتیجا ماتیجویچ از اسلوونی شکست خورد و حذف شد.

در همین وزن علی فداکار ۶ بر یک پیتر استیونوسکی از مقدونیه را برد. او در دومین مبارزه ۲ بر یک مغلوب ایوان کیسیچ از کرواسی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیگر کاراته‌کا این وزن مهدی خدابخشی در اولین مبارزه ۶ بر ۳ برایان تایمر من از هلند را از پیش رو برداشت. آندره تروشانکوی اوکراینی در میدان حاضر نشد تا خدابخشی برنده تاتامی در دومین دیدار معرفی شود.

خدابخشی در مبارزه سوم مقابل میگوئل آمرگوس از آرژانتین در حالی که ۳ بر ۲ پیش بود، حریف آرژانتینی هانسوکو شد. او در مبارزه چهارم مقابل ریوتارو آراگا حریف نام آشنای ژاپنی دارنده یک طلا و ۲ نقره مسابقات قهرمانی جهان و طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت و ۴ بر یک مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در همین وزن کیوان بابان مقابل کنجی گریلون فرانسوی ۴ بر ۳ مغلوب شد. این کاراته‌کای فرانسوی طلا و برنز جهان در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و یک طلا و ۲ برنز اروپا را در کارنامه دارد. با حذف کاراته‌کای فرانسوی، بابان هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری ۹ بر ۳ آسمان قربانلی از آذربایجان دارنده طلا و برنز امیدهای اروپا را شکست داد. سپس ۳ بر یک با نتیجه ۳ بر یک از سلیم بندیاب فرانسه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در همین وزن سجاد گنج‌زاده ۵ بر ۳ مقابل واسیلی آنتوخی از روسیه شکست خورد و حذف شد.

در همین وزن مهدی عاشوری در اولین مبارزه ۳ بر صفر مغلوب ژارکو زاروسکی از مقدونیه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سامان حیدری دیگر کاراته کا این وزن بود که در اولین دیدار یک بر صفر علی جعفراف از آذربایجان را برد و سپس با نتیجه ۵ بر صفرادین ساریج از بوسنی و هرزگوین را مغلوب کرد و در مبارزه سوم پس از تساوی ۲ بر ۲ برابر مهدی فلالی فرانسوی با قانون سنشو بازنده میدان شد و حذف شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید